Re: {gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Postat: 24 jun 2023 20:06
Får se hur det går nu’rå.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Får se hur det går nu’rå.
Kul! Jag håller tummarna!AAKEE skrev: ↑24 jun 2023 20:06Får se hur det går nu’rå.SwedishAdvocate skrev: ↑18 jun 2023 16:56...] Du kan ju alltid testa att beställa en. Och dyker den upp med defekter som du inte kan acceptera får du ha en Plan B.
Ett tips kan kanske vara att göra som Björn gjorde och skriva 'lite lagom' här på forumet om hur mycket du ser fram mot din nya S [...
Tror inte att det går, men de här kanske löser problemet https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6219512
Min model S levererades med en remsa ppf framför bakhjulen, inget på sidorna. Togs bort o ersattes av lackskyddsfirman med bredare o längre stenskottsfilm framför bakhjul, nertill på sidorna, fronten, huven, framlysen o vid bagageinkastet nedtill.Fick inte tid för detta direkt, så jag hann tyvärr få ett par små stenskott i lacken före framför bakhjulen där det inte satt någon ppf. Monterade också Teslas egna stänkskärmar fram. Lacken verkar tyvärr skadas ganska lätt, så stenskottsfilm är nog bra att lägga på på utsatta ställen om man har möjlighet.
fnurra skrev: ↑28 jun 2023 21:03Min model S levererades med en remsa ppf framför bakhjulen, inget på sidorna. Togs bort o ersattes av lackskyddsfirman med bredare o längre stenskottsfilm framför bakhjul, nertill på sidorna, fronten, huven, framlysen o vid bagageinkastet nedtill.Fick inte tid för detta direkt, så jag hann tyvärr få ett par små stenskott i lacken före framför bakhjulen där det inte satt någon ppf. Monterade också Teslas egna stänkskärmar fram. Lacken verkar tyvärr skadas ganska lätt, så stenskottsfilm är nog bra att lägga på på utsatta ställen om man har möjlighet.
Har inte kört så mycket på grusväg ännu, så lite svårt att veta. Var lite knepiga att montera men verkar sitta bra än så länge. Har märkt att stänkskydden går ganska långt ner så de tar i om man glömmer höja bilen vid farthinder eller gropiga vägar, men har inte lossnat ännu i varje fall. Får se hur det blir efter nästa vinter...
Jag fick stänkskydden idag (bilen hämtas imorgon) och de känns lite onödigt långa. Men det går kanske att kapa av dem nertill så de inte skrapar i så lätt. Får prova dem standard ett tag först.fnurra skrev:Har inte kört så mycket på grusväg ännu, så lite svårt att veta. Var lite knepiga att montera men verkar sitta bra än så länge. Har märkt att stänkskydden går ganska långt ner så de tar i om man glömmer höja bilen vid farthinder eller gropiga vägar, men har inte lossnat ännu i varje fall. Får se hur det blir efter nästa vinter...
Ingår inte stänkskydd alls?jpetters skrev: ↑28 jun 2023 22:11Jag fick stänkskydden idag (bilen hämtas imorgon) och de känns lite onödigt långa. Men det går kanske att kapa av dem nertill så de inte skrapar i så lätt. Får prova dem standard ett tag först.fnurra skrev:Har inte kört så mycket på grusväg ännu, så lite svårt att veta. Var lite knepiga att montera men verkar sitta bra än så länge. Har märkt att stänkskydden går ganska långt ner så de tar i om man glömmer höja bilen vid farthinder eller gropiga vägar, men har inte lossnat ännu i varje fall. Får se hur det blir efter nästa vinter...
De är helt klart mer diskreta än de tredjepart jag sett.
Ingår inte vad jag sett. Jag beställde dem i Tesla Shopen och de levererades dagen efter.AAKEE skrev:Ingår inte stänkskydd alls?jpetters skrev: ↑28 jun 2023 22:11Jag fick stänkskydden idag (bilen hämtas imorgon) och de känns lite onödigt långa. Men det går kanske att kapa av dem nertill så de inte skrapar i så lätt. Får prova dem standard ett tag först.fnurra skrev:Har inte kört så mycket på grusväg ännu, så lite svårt att veta. Var lite knepiga att montera men verkar sitta bra än så länge. Har märkt att stänkskydden går ganska långt ner så de tar i om man glömmer höja bilen vid farthinder eller gropiga vägar, men har inte lossnat ännu i varje fall. Får se hur det blir efter nästa vinter...
De är helt klart mer diskreta än de tredjepart jag sett.
Hittade på teslashoppen, de såg ändå utatt vara ok…
Japp, sagt och gjort. Tesla bjöd så dåligt för min M3P att det blev en extern försäljning (Carla, fungerade kanonsmidigt).SwedishAdvocate skrev: ↑18 jun 2023 16:56
En 'approach' skulle kanske kunna vara att gå in i det här med öppna ögon givet vad vi vet om hur det ser ut...
Jag kan så klart ha fel, men jag tycker det verkar som du allra helst skulle vilja ha en ny Model S...![]()
Du kan ju alltid testa att beställa en. Och dyker den upp med defekter som du inte kan acceptera får du ha en Plan B.
Grattis! Bara track package som fattas dåAAKEE skrev: ↑30 jun 2023 20:53Japp, sagt och gjort. Tesla bjöd så dåligt för min M3P att det blev en extern försäljning (Carla, fungerade kanonsmidigt).SwedishAdvocate skrev: ↑18 jun 2023 16:56
En 'approach' skulle kanske kunna vara att gå in i det här med öppna ögon givet vad vi vet om hur det ser ut...
Jag kan så klart ha fel, men jag tycker det verkar som du allra helst skulle vilja ha en ny Model S...![]()
Du kan ju alltid testa att beställa en. Och dyker den upp med defekter som du inte kan acceptera får du ha en Plan B.
Hade vart lite B att rejecta Plaiden med M3P:n såld, men isf hade det blivit flyget hem.
Hämtade 1130 idag och förutom en färgflaga på 1x2mm som är borta i underkant på ena bakdörren och att motorhuven/frunken kunde vart snyggare injusterad har vi inte hittat ngt i det okulära. Lacken ser bra ut rakt av.
Bilen var nytvättad med iom att de lömnar ut på en byggarbetsplats så låg det ett lager damm som gjorde det aningen svårt att se finstilta skador men det verkar vara helt ok.
(Mycket bättre rengjort inredning och mycket renare bil än sist)
Kupen är tyst, inget gnirk.
100 mil hem, 75 avklarade och allt känns bra.
Betydligt bättre än jag vågade hoppas på![]()
Ja det lät ju bra. Då får man väl säga Grattis då...AAKEE skrev: ↑30 jun 2023 20:53Japp, sagt och gjort. Tesla bjöd så dåligt för min M3P att det blev en extern försäljning (Carla, fungerade kanonsmidigt).SwedishAdvocate skrev: ↑18 jun 2023 16:56
En 'approach' skulle kanske kunna vara att gå in i det här med öppna ögon givet vad vi vet om hur det ser ut...
Jag kan så klart ha fel, men jag tycker det verkar som du allra helst skulle vilja ha en ny Model S...![]()
Du kan ju alltid testa att beställa en. Och dyker den upp med defekter som du inte kan acceptera får du ha en Plan B.
Hade vart lite B att rejecta Plaiden med M3P:n såld, men isf hade det blivit flyget hem.
Hämtade 1130 idag och förutom en färgflaga på 1x2mm som är borta i underkant på ena bakdörren och att motorhuven/frunken kunde vart snyggare injusterad har vi inte hittat ngt i det okulära. Lacken ser bra ut rakt av.
Bilen var nytvättad med iom att de lömnar ut på en byggarbetsplats så låg det ett lager damm som gjorde det aningen svårt att se finstilta skador men det verkar vara helt ok.
(Mycket bättre rengjort inredning och mycket renare bil än sist)
Kupen är tyst, inget gnirk.
100 mil hem, 75 avklarade och allt känns bra.
Betydligt bättre än jag vågade hoppas på![]()
Tackar.
Coolt! Min bil siktar fortfarande på vänsterfilen först och kastar sedan om till höger. Ibland mer brutalt, ibland något försiktigare, men jag skulle nog inte påstå att det fungerar.. Vad har du för version? Min bil har 2023.12.300.1
Precis, det går egentligen inte att diskutera och jämföra upplevelserna då de skiljer sig åt så mycket mellan en bil till en annan. Men min högst subjektiva upplevelse är att HW4 i min Plaid än så länge fungerar sämre än HW3 som jag hade i min 2021-MSP, speciellt på motortrafikled, därav reagerade jag på att 1-2 och 2-1 funkade bättre. Håller tummarna för att AAKEEs bil är på senare version än 2023.12.300.1, då kanske jag har något att se fram emot senare i sommar.Tellus skrev: ↑03 jul 2023 09:59AP på Plaid är på en helt annan nivå jämfört med MYP, oklart varför. HW3 i båda.
I plaid inga spökbromsningar eller plötsligt röd ratt eller vill köra av vägen plötsligt upplevelser.
Eller har programvaran förbättrats så mycket sedan MYP såldes, men märkte skillnaden direkt vid bytet.
Tackar!