Re: Förboka din Ioniq 5
Postat: 26 apr 2021 12:21
FullyCharged har testkört den:
Jaha, just det. Så kan de nog vara. Fast jag tyckte mer om min förklaring. De så kallade budgetbilarna håller på och pöblar och beter sig illa när de äter, medan en Tesla är lite fin i kanten och säger inte så mycket vid matbordet.HelectriC skrev:Jag gissar att det är Teslas plug&charge som får höga poäng. De andra behöver appar och grejer.mati skrev:Vad menas med "Ladeverhalten", dvs laddbeteende? Full pott för MY och noll för de andra två. Står ID4 och Ioniq5 vid laddaren och trakasserar andra bilar medan Model Y beter sig på ett civiliserat sätt? Eller vad?
Jag tror att de redovisar bruttokapacitet i USA och netto i Europa. Samma med ID4.wheels skrev:Men varför får Europa ett 5 kWh mindre batteri än USA. Kia får ju ett 77 kWh batteri i Europa också, om jag förstått saken rätt
Jag håller med och skulle välkomna lagstiftning som tvingade tillverkarna att redovisa både netto- och bruttokapacitet.Mickep skrev:i Så fall tycker jag för transparensens skulle att de redovisor det fulla inom parentes. (för annars känns det som man blir snuvad)
Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
https://www.hyundai.se/bilar/ioniq-5
Var först med att boka IONIQ 5!
Med sin uppseendeväckande design, revolutionerande laddtid på endast 18 minuter och banbrytande teknologi är IONIQ 5 redan nu en av årets mest omtalade bilar.
Vill DU vara en av de första som bokar IONIQ 5?
Klicka på knappen nedan, så skickar vi dig en länk till bokningssidan imorgon, 27/4, kl 11.00!
Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Interiören ser ut som standard korean. Varför är det så sjukt stora bezels på skärmarna? Varför är de så smala?
Exteriört ser den ut som en förväxt Golf.
Körmässigt är den nog inte mkt att hurra för heller misstänker jag.
Kan nog bli en populär taxi som sagt, med det goda baksätesutrymmet.
PS2 ser ut som en Volvo-design från 2015. Men den är åtminstone kul att köra så det uppväger mkt.d3marcus skrev:Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Interiören ser ut som standard korean. Varför är det så sjukt stora bezels på skärmarna? Varför är de så smala?
Exteriört ser den ut som en förväxt Golf.
Körmässigt är den nog inte mkt att hurra för heller misstänker jag.
Kan nog bli en populär taxi som sagt, med det goda baksätesutrymmet.
Håller inte med. Tycker grillen på PS2 känns gammalmodig (även om jag gillar sidorna och baken), och Iq5 känns väldigt plastig. Ser ut som en riktigt billig lågpris-SUV med mycket plast runt om.d3marcus skrev:Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Interiören ser ut som standard korean. Varför är det så sjukt stora bezels på skärmarna? Varför är de så smala?
Exteriört ser den ut som en förväxt Golf.
Körmässigt är den nog inte mkt att hurra för heller misstänker jag.
Kan nog bli en populär taxi som sagt, med det goda baksätesutrymmet.
Jag lägger ingen energi på koncept-bilder/utförande, för slutresultatet kommer alltid sluta med att den ser ut som vilken j*a bil som helst istället för den häftiga designen koncepten har.martinot skrev:
Men...du gjorde ju precis det...Gargamel skrev:Jag lägger ingen energi på koncept-bilder/utförande, för slutresultatet kommer alltid sluta med att den ser ut som vilken j*a bil som helst istället för den häftiga designen koncepten har.martinot skrev:
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... n-kia-ev6/Hyundai Ioniq 5 First Edition (2WD): 544.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 First Edition (AWD): 579.900 kronor
Ioniq 5 kommer att sälja massor!vigge50 skrev:https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... n-kia-ev6/Hyundai Ioniq 5 First Edition (2WD): 544.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 First Edition (AWD): 579.900 kronor
En sån snackare. Han kunde ju sett till att man kunde se hur fort den laddar i stället för att behöva titta på hans orakade nuna hela tidenHelectriC skrev:här laddas det också imponerande fort
ja han får sagt sjukt många ord per minutwheels skrev:En sån snackare. Han kunde ju sett till att man kunde se hur fort den laddar i stället för att behöva titta på hans orakade nuna hela tidenHelectriC skrev:här laddas det också imponerande fort