De drivrutiner jag hade när jag fick bilen i maj hade en datumstämpel ifrån sommaren-21. Det kändes fel och jag kontaktade killarna på verkstaden som bad om screenshots och bad att få återkomma om mina drivrutiner. Det tog dem två dagar att återkoppla och säga att det var minsann de senaste drivrutinerna jag hade.
Jag luskade reda på "Navigation updater" programmet och laddade efter mycket om och men ner och installerade uppdateringen ifrån Feb-22. Något som enligt Hyundai boysen tydligen inte existerade då jag redan hade det senaste...
Så jag är nog lite osäker på vad som egentligen är vad som gäller med hänsyn till "det senaste".
Har nu laddat ner vad som fanns att tillgå i "Navigation updater" och ska prova att installera den.
Vill bara passa på att dela med mig till Mati av vad som står på i "Navigation updater" nu när jag laddat ner drivrutinerna, med tanke på att han uppdaterade under färd.
"Updating while idling may violate the relevant traffic regulation. Please be sure to comply with your local traffic regulations before proceeding with the update."
Så det var ju tur att du gjorde uppdateringen under färd och inte medans du stod stilla "på tomgång" för det kan tydligen vara ett problem