Sida 238 av 464

Re: Väntrum Model 3

Postat: 23 mar 2021 20:58
av Matthiaz
avtryck skrev:
lurwas skrev:
För några timmar sedan passerade en lastbil med Tesla Model 3 Norrköping, på väg norrut.
Hoppas att min M3LR var på den. Min bil har varit fast i Malmö. Första lev-datum var i onsdags men blev flyttat till igår men man fick inte tag på någon lastbil som kunde ta den därifrån. Går allt som det skall, tex att den var på den här lastbilen, får jag den på torsdag. Jag hoppas på det i alla fall.

-Jimmy
Jag mötte den lastbilen med på väg hem från Trosta. Va mest vita på den. kunde du inte hämtat i Malmö istället? Jag hämtade i Stockholm istället för att dom skulle frakta den till Göteborg och vänta längre.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 23 mar 2021 21:05
av bearBrum
Bjelke skrev:
bearBrum skrev:
Joce skrev:
Hämtade en LR idag. Inga konstigheter, trevligt bemötande och inga problem med bilen.
Skönt att höra. Takräcke och mattor anländer imorgon. Fredag ere dags, vit LR i Gbg. Känner mig jävligt redo! :D
:lol: Bra där :)
Köade utanför Tesla när de släppte förbokningarna för Model 3 för vad som känns som en evighet sedan men lanseringen matchade dåligt med småbarn och barnvagnar så det blidde inget. Men nuså. :)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 06:49
av tommyd
Jag beställde nyligen en Tesla Model 3 Performance och undrar om ni vet hur jag kan kolla om det är den nyaste eller den näst nyaste bilvarianten jag kommer få?

Den näst nyaste hade:
Krokar i frunken (för tex matkassar) och lite större frunk.
Sämre mittkonsol: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... konsol.jpg

Den nyaste har:
Heat pump som gör att bilen drar mindre batteri på vintern.
En mittkonsol som är mindre känslig för repor och fingeravtryck: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... onsol.jpeg
Dubbelglasruta i de främre dörrarna för förbättrad ljudisolering
Nya strålkastare som ryktas kunna uppdateras med en framtida OTA mjukvaruuppdatering för att få utökad funktionalitet vid helljusanvändning.
Saknar krokar i frunken (för tex matkassar) och har en lite mindre frunk.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ säger följande om mitt fordon:

Fordonet tillverkat 2021-01-30
Fordonsår 2021
Typgodkännandenummer E4*2007/46*1293*14
Typgodkännandedatum 2020-12-28
Typ 003
Variant E3LD
Version PGP2S5N

När jag beställde bilen så stod det att "Uppskattad leveranstid" skulle bli 2021-05, men sen några dagar senare såg jag i mitt tesla.com-konto att "Uppskattad leveranstid" hade tidigarelagts till 2021-03 istället. Därför oroar jag mig nu för att jag kommer få den näst nyaste bilvarianten istället. Jag skulle hellre vänta till 2021-05 om det skulle betyda att jag skulle få den nyaste varianten som har heat pump (och lite mindre frunk).

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 07:34
av avtryck
Matthiaz skrev:
avtryck skrev:
lurwas skrev:
För några timmar sedan passerade en lastbil med Tesla Model 3 Norrköping, på väg norrut.
Hoppas att min M3LR var på den. Min bil har varit fast i Malmö. Första lev-datum var i onsdags men blev flyttat till igår men man fick inte tag på någon lastbil som kunde ta den därifrån. Går allt som det skall, tex att den var på den här lastbilen, får jag den på torsdag. Jag hoppas på det i alla fall.

-Jimmy
Jag mötte den lastbilen med på väg hem från Trosta. Va mest vita på den. kunde du inte hämtat i Malmö istället? Jag hämtade i Stockholm istället för att dom skulle frakta den till Göteborg och vänta längre.
Ja du, inget bra svar på den. Och tänkte aldrig att den stannat så till där att man skulle kunna bytt (och frågan kom inte heller). Konstigt också att din kom via Stockholm, känns som en ologisk omväg men skönt att du fått den.

-Jimmy

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 07:37
av pinussen
tommyd skrev:
Jag beställde nyligen en Tesla Model 3 Performance och undrar om ni vet hur jag kan kolla om det är den nyaste eller den näst nyaste bilvarianten jag kommer få?

Den näst nyaste hade:
Krokar i frunken (för tex matkassar) och lite större frunk.
Sämre mittkonsol: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... konsol.jpg

Den nyaste har:
Heat pump som gör att bilen drar mindre batteri på vintern.
En mittkonsol som är mindre känslig för repor och fingeravtryck: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... onsol.jpeg
Dubbelglasruta i de främre dörrarna för förbättrad ljudisolering
Nya strålkastare som ryktas kunna uppdateras med en framtida OTA mjukvaruuppdatering för att få utökad funktionalitet vid helljusanvändning.
Saknar krokar i frunken (för tex matkassar) och har en lite mindre frunk.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ säger följande om mitt fordon:

Fordonet tillverkat 2021-01-30
Fordonsår 2021
Typgodkännandenummer E4*2007/46*1293*14
Typgodkännandedatum 2020-12-28
Typ 003
Variant E3LD
Version PGP2S5N

När jag beställde bilen så stod det att "Uppskattad leveranstid" skulle bli 2021-05, men sen några dagar senare såg jag i mitt tesla.com-konto att "Uppskattad leveranstid" hade tidigarelagts till 2021-03 istället. Därför oroar jag mig nu för att jag kommer få den näst nyaste bilvarianten istället. Jag skulle hellre vänta till 2021-05 om det skulle betyda att jag skulle få den nyaste varianten som har heat pump (och lite mindre frunk).
Faceliften har levererats sen i höstas. Den enda osäkerheten forfarande är om de som levereras nu har hårdvara för rattvärme.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 07:48
av tommyd
pinussen skrev:
tommyd skrev:
Jag beställde nyligen en Tesla Model 3 Performance och undrar om ni vet hur jag kan kolla om det är den nyaste eller den näst nyaste bilvarianten jag kommer få?

Den näst nyaste hade:
Krokar i frunken (för tex matkassar) och lite större frunk.
Sämre mittkonsol: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... konsol.jpg

Den nyaste har:
Heat pump som gör att bilen drar mindre batteri på vintern.
En mittkonsol som är mindre känslig för repor och fingeravtryck: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... onsol.jpeg
Dubbelglasruta i de främre dörrarna för förbättrad ljudisolering
Nya strålkastare som ryktas kunna uppdateras med en framtida OTA mjukvaruuppdatering för att få utökad funktionalitet vid helljusanvändning.
Saknar krokar i frunken (för tex matkassar) och har en lite mindre frunk.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ säger följande om mitt fordon:

Fordonet tillverkat 2021-01-30
Fordonsår 2021
Typgodkännandenummer E4*2007/46*1293*14
Typgodkännandedatum 2020-12-28
Typ 003
Variant E3LD
Version PGP2S5N

När jag beställde bilen så stod det att "Uppskattad leveranstid" skulle bli 2021-05, men sen några dagar senare såg jag i mitt tesla.com-konto att "Uppskattad leveranstid" hade tidigarelagts till 2021-03 istället. Därför oroar jag mig nu för att jag kommer få den näst nyaste bilvarianten istället. Jag skulle hellre vänta till 2021-05 om det skulle betyda att jag skulle få den nyaste varianten som har heat pump (och lite mindre frunk).
Faceliften har levererats sen i höstas. Den enda osäkerheten forfarande är om de som levereras nu har hårdvara för rattvärme.
Jaha. Tack för bekräftelsen!

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 09:23
av avtryck
avtryck skrev:
lurwas skrev:
För några timmar sedan passerade en lastbil med Tesla Model 3 Norrköping, på väg norrut.
Hoppas att min M3LR var på den. Min bil har varit fast i Malmö. Första lev-datum var i onsdags men blev flyttat till igår men man fick inte tag på någon lastbil som kunde ta den därifrån. Går allt som det skall, tex att den var på den här lastbilen, får jag den på torsdag. Jag hoppas på det i alla fall.

-Jimmy
Den var inte på den lastbilen men nu ringde de precis och sa att den var på lastbil i höjd med Jönköping och att morgondagen bör funka under förutsättning att inget annat händer. Jag tänker att det är ca 4 timmars körning plus lunch för en lastbil till Trosta och att det inte borde vara några problem men den som lever får se.

-Jimmy

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 09:36
av Trevlig
Inte hört ett ljud av Tesla än.

Någon chef lovade att ringa i måndags, min bil står bara vid Tesla GBG.

Jag har funderat och lagar de bilen snyggt, alltså att inte jag kan se felen och man får någon typ av riktig kompensation är jag intresserad av att få tillbaka bilen.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 09:41
av lurwas
Trevlig skrev:
Inte hört ett ljud av Tesla än.

Någon chef lovade att ringa i måndags, min bil står bara vid Tesla GBG.

Jag har funderat och lagar de bilen snyggt, alltså att inte jag kan se felen och man får någon typ av riktig kompensation är jag intresserad av att få tillbaka bilen.
Hoppas det löser sig, och att du blir nöjd :)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 10:27
av loftux
Trevlig skrev:
Inte hört ett ljud av Tesla än.

Någon chef lovade att ringa i måndags, min bil står bara vid Tesla GBG.

Jag har funderat och lagar de bilen snyggt, alltså att inte jag kan se felen och man får någon typ av riktig kompensation är jag intresserad av att få tillbaka bilen.
Trist att det blev så, kostar en massa energi för att få det rätt.
Som finns beskrivet tidigt i denna långa tråd så råkade jag ut för att RWD mollen slutade levereras (hade till och med fått VIN). De enda de hade erbjuda var svart lagerbil RWD, vilket jag inte var intresserad av. Så då fick jag ändra till LR Dual motor. Men då räknades det som nybeställning, så då skulle jag minsann få betala det nya höjda priset på FSD (+10tkr). Till saken hör att jag hade ett väldigt bra pris på RWD modellen, lyckats pricka in det rätt.
Efter ca 2 mån diskussion fick jag till slut vinterhjul på köpet, värde ca 20tkr. Men då hade jag tvingats betala 10tkr mer för FSD. Samt en mycket dyrare bil totalt sett.

Du måste ringa och jaga dem, de kommer inte ringa dig (iallafall inte snabbt). De är ju dessutom i kvartalshetsen nu.
Hoppas du kan få något, tex Accelleration boost. Till skillnad från vinterhjul så kostar det dem ju inget i inköp.
De skriver aldrig något i epost som kan vara bindande (noterade iallafall jag), så om du "förhandlar", spela in samtalet.

Är jättenöjd med bilen, hade ju helst sluppit tjafset vid inköp, men nu när jag väl har den så ser jag fram emot varje anledning att köra bil.
Tror du blir det också, när de väl fixar vad de ställde till med.
Det du får fundera på är om det är värt ta striden för ytterligare kompensation, kommer sitta långt inne. Skulle uppskatta att jag lade mellan 20-40h på att få tillbaka väldigt lite. Många långa samtal, en del tid var dock att skriva av mig här på forumet :lol: Så pröva få ytterligare kompensation, men man fastnar lätt i principtänkande, och Tesla är rätt oflexibla.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 10:46
av dfa
loftux skrev:
Det du får fundera på är om det är värt ta striden för ytterligare kompensation, kommer sitta långt inne. Skulle uppskatta att jag lade mellan 20-40h på att få tillbaka väldigt lite. Många långa samtal, en del tid var dock att skriva av mig här på forumet :lol: Så pröva få ytterligare kompensation, men man fastnar lätt i principtänkande, och Tesla är rätt oflexibla.
Har haft en liknande upplevelse med en annat märke där dom inte lyckades lösa en vattenläcka på 3 försök. Bråkade som fasen om återköpspriset som var i paritet med vad dom ger för begagnade bilar generellt och fick tillslut träffa ÅF VD som iofs löste det på ett OK sätt men det tog alldeles för mycket tid (månader) och kraft från resten av livet så det var tveksamt om det var värt det ändå.

Lägg inte för mycket tid på principsaker är mitt råd också - gå vidare så fort det går. Det är fortfarande en kanonbil!

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 12:24
av Trevlig
Det bra i detta är att jag beställt bilen över nätet och använt den begränsat.

Det innebär att jag kan utnyttja 14 dagars ångerrätt enligt lag. Vill helst inte detta utan vill lösa det hela enkelt och smidigt.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 12:35
av AAKEE
Matthiaz skrev:
Satt lite rester av skyddsplast lite här och där med. Det gjorde det inte på min förra bil så dom verkar skydda bilarna lite mer nuförtiden.
Jag hittade också skyddsplast som satt kvar på en massa ställen. De gör ingen leveransservice, ids inte ens ta bort skyddsplasten ordentligt.
Nästa gång blir det att förbereda sig att åka hem utan bil, eller köpa ett av märke som vet hur man levererar en bil.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 12:44
av AAKEE
TBC skrev:
Fått regnr på min Performance och enligt biluppgifter och carinfo är det 75kWh. Hur pålitlig är de sidorna eller är det alltid 82kWh på Performance modellen? Nån annan med P som kan bekräfta?
Carinfo har fel. Det är samma med min Performance som jag hämtade ut i december. Jag vet att jag har 82kwh-batteriet men carinfo skriver 75kwh. Just 75Kwh är ju en lite sned uppgift eftersom det inte har funnits några panasonicbatterier med 75kWh. De gamla var/är 77.8kWh märkstorlek.
Det finns ett LG-batteri(variant E5D) som är 74.5kWh.

Alla Model 3 performance har 82kwh-batteriet sedan uppdateringen/refresh. Har du regnummer och tittar på transportstyrelsen /sök på regnummer -> fordonsidentitet -> Variant så ser du troligen E3LD. 3L står för att det är Panasonicbatteriet med L-cellen(2170L), av vilken alla är 82.1kWh märkstorlek. Det skulle även kunna bara stå E3D, då man ganska nyligt gick över till att ha L med ( C finns också och är det gamla 2170-batteriet på 77.8Kwh). Min som är reggad i December har beteckningen E3D fast ändå det stora batteriet eftersom man tidigare angav endast E3D.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 12:59
av AAKEE
Trevlig skrev:
Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok. Visst det är lite men bilen är 72h gammal....

Samt att bilen inte gick och ladda i helgen. Lösa skruvar.

Är så trött på alla felen på bilen och har begärt återköp. Tydligen blockerad från att köpa ny ett år.
En omlack är sannolikt inte så dumt. Det lackeras med bättre färg här i Sverige än i Kalifornien. Så länge kulören blir bra och lacken fin så är det sannolikt ingen nackdel alls.

Det vore småaktigt av Tesla att blocka någon i ett år om det är Tesla som fulat ut sig. Jag förstår tanken med block om man beställer en bil och sedan ångrar sig utan något vettigt skäl.

Jag borde egentligen inte tagit emot min bil utan att Tesla fixat issuena, men eftersom det var 100 mil hem, dagen före nyårsafton osv så var det enklare att faktiskt köra hem ändå. Bilen, som den stod, var ganska långt ifrån det jag betecknar som leveransdugligt skick, oavsett prisklass. Ser man till att Tesla kanske ser sig själv som premiumklass var det patetiskt. Leverans-typerna på Trotsa var synnerligen ointresserade och sa ”skriv bara in det i appen så löser Tesla det”. Fast, med 100 mil enkel väg hem kan man tycka att det är bra om bilen i vart fall är hyffsat okey när man hämtar den.
De andra leveransställens verkar inte riktigt lida av stoickholmssyndromet(anställd som skiter i att göra sitt egentliga jobb), så en lösning är kanske att planera att ta emot på annat ställe.

Med det sagt, jag tyxker Tesla Sverige ska skämmas ögonen ur sig. Det blir skönt när det finns riktiga konkurenter i elbilsfrågan så att Tesla måste börja bete sig som en riktig återförsäljare av bilar för att inte förlora kunder. Man kan förhoppningsvis inte leva på Tesla-hypen och Telsa-blinda kunder i framtiden. Bilarna i sig är det ju inget fel på.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 13:08
av Kennet
Hämtade min M3P i Göteborg igår och där var det minst lika fin service och hjälpsamhet som både hos BMW och Mercedes återförsäljare och definitivt bättre än hos Volvo.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 13:27
av avtryck
I min mail-dialog inför uthämtning skickade jag med den checklista jag hittat här på forumet och frågade vad de tittar på innan de lämnar ut bilen med tanke på alla historier och att listan ens finns. Då fick jag svaret att "Inspektioner görs vid end of line i fabriken (Fremont), en inspektion när den anländer vid Zeebrugge och en sista inspektion göras när den anländer hos oss. Ibland har kunder med sig checklistan och de får de självklart ha, vi kontrollerar 95% av allting på den listan här och de sista 5% har redan kontrollerats i fabrik tillsammans med en flertalet andra tester."

Men uppenbarligen inte varje gång. Eller så är instruktionerna att få iväg bilarna så fort som möjligt och som flera skrivit - ta resten sedan.

Jag är fortfarande försiktigt positivt att min ser bra ut imorgon.

-Jimmy

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 13:45
av Trevlig
Fått lite ny information nu.

De polerade hårt där pga de råkade göra en repa, och sa typ polera bort det eller lacka om. Så det slutade i lack. Så nu ska de lacka om kofångare bak, dörr vänster bak och där vid laddluckan.

Pratade om kompensation och mjukvaror var tydligen det svåraste men jag pratade om acc boost.
1. fri superladdning under mitt ägande.
2. acc boost.
3. 19 tums fälgar.

Den listan kom vi fram till. Sa även att jag vill bedöma bilen hel och ren innan jag tar ett ev beslut om att lagningen var ok och jag vill ha kvar mitt öppet köp 14 dagar även om det drar ut på tiden.

Hen skulle återkomma i veckan.

Lovar att uppdatera er.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 14:34
av AAKEE
avtryck skrev:
Då fick jag svaret att "Inspektioner görs vid end of line i fabriken (Fremont), en inspektion när den anländer vid Zeebrugge och en sista inspektion göras när den anländer hos oss. Ibland har kunder med sig checklistan och de får de självklart ha, vi kontrollerar 95% av allting på den listan här och de sista 5% har redan kontrollerats i fabrik tillsammans med en flertalet andra tester."

Men uppenbarligen inte varje gång. Eller så är instruktionerna att få iväg bilarna så fort som möjligt och som flera skrivit - ta resten sedan.
-Min ratt står ganska snett när jag kör rakt fram (3 grader eller drygt enligt Scan My tesla) - Extremt dålig kvalitetskontroll att inte upptäcka det.
-Mina original sommardäck har ganska rejäla vibrationer, mest roligt pga obalans. Vem har provkört och accepterat en bil som hoppar fram ?
-Min inredning hade stora handavtryck, någon med riktigt skitiga händer stora som dasslock har tryckt fast inredningen - B-stolpe samt ovanför resp. bakdörr i takklädsel.(hittat fler inte helt rena ställer efter att jag hämtade ut bilen).
-Laddluckan kan inte öppnas utifrån - Det fanns felmeddelande om det i bilen redan när jag låste upp första gången.
-Ingen spolarvästska påfylld. Jag vet inte vad som är kutym men om man ska kära bilen från leverans(vilket torde vara ganska vanligt) kan det ju bli trafiksäkerhet - som det blev för mig. Jag trodde spolningsfunktionen var trasig.
-Framrutan bar tydliga tecken efter sugpropparna som monterat framrutan, och med lite fukt(var 30 december, fukt är rätt troligt) var det svårt att se genom framrutan, och då spolningen inte fungerade blev det intressant.
-Bilen som helhet var riktigt skitig, både inredning och på utsidan. Man kan kanske köpa utsidan, mht regn men det var svårt att upptäcka skavanker etc. m.ht både regn och smuts. Andra premiumbilar jag har köpt har vart leveransservade och rena både invändigt och utvändigt.
-Bilen har skador undertill, plasttrösklarna undertill är repiga och bucklade samt något täcklock sönderkört.
-Det satt kvar vit skyddsplast på flera ställen. Så bitar oftast, men inte helt enkelt att ta bort. Det här borde inte vara kundens jobb.
-Det var även några saker till....

Jag upptäckte ju allt detta innan jag lämnat Trosta park genom att följa listan. Att ratten står snett märkte jag innan jag körde ut från Trosta, och vibrationerna redan i 50 efter att ha kört ut.
Om man hävdar att man "leveransservar" eller kontrollerar bilen. borde den inte ha felkoder, den borde vara rengjord och all plast från transporten borde vara borttagen. Jag ska vara ärligt och säga att jag inte tror på dem när de säger att de gör en sista inpektion när den kommer till leveransstället, i vart fall inte på Trosta.
Typerna som delar ut nycklar var ytterst ointresserade. Av att gå ut i regnet, av att hjälpa till med frågor. "Lägg in det i appen så fixar Tesla det" var standardsvaret.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 14:47
av Matthiaz
tommyd skrev:
pinussen skrev:
tommyd skrev:
Jag beställde nyligen en Tesla Model 3 Performance och undrar om ni vet hur jag kan kolla om det är den nyaste eller den näst nyaste bilvarianten jag kommer få?

Den näst nyaste hade:
Krokar i frunken (för tex matkassar) och lite större frunk.
Sämre mittkonsol: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... konsol.jpg

Den nyaste har:
Heat pump som gör att bilen drar mindre batteri på vintern.
En mittkonsol som är mindre känslig för repor och fingeravtryck: https://www.teslaguiden.se/wp-content/u ... onsol.jpeg
Dubbelglasruta i de främre dörrarna för förbättrad ljudisolering
Nya strålkastare som ryktas kunna uppdateras med en framtida OTA mjukvaruuppdatering för att få utökad funktionalitet vid helljusanvändning.
Saknar krokar i frunken (för tex matkassar) och har en lite mindre frunk.

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ säger följande om mitt fordon:

Fordonet tillverkat 2021-01-30
Fordonsår 2021
Typgodkännandenummer E4*2007/46*1293*14
Typgodkännandedatum 2020-12-28
Typ 003
Variant E3LD
Version PGP2S5N

När jag beställde bilen så stod det att "Uppskattad leveranstid" skulle bli 2021-05, men sen några dagar senare såg jag i mitt tesla.com-konto att "Uppskattad leveranstid" hade tidigarelagts till 2021-03 istället. Därför oroar jag mig nu för att jag kommer få den näst nyaste bilvarianten istället. Jag skulle hellre vänta till 2021-05 om det skulle betyda att jag skulle få den nyaste varianten som har heat pump (och lite mindre frunk).
Faceliften har levererats sen i höstas. Den enda osäkerheten forfarande är om de som levereras nu har hårdvara för rattvärme.
Jaha. Tack för bekräftelsen!

Hämtade en LR igår tillverkad 2021-01-26, den hade alla uppdateringar du nämner. Har varit så ett tag tror jag.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 14:53
av Matthiaz
AAKEE skrev:
Matthiaz skrev:
Satt lite rester av skyddsplast lite här och där med. Det gjorde det inte på min förra bil så dom verkar skydda bilarna lite mer nuförtiden.
Jag hittade också skyddsplast som satt kvar på en massa ställen. De gör ingen leveransservice, ids inte ens ta bort skyddsplasten ordentligt.
Nästa gång blir det att förbereda sig att åka hem utan bil, eller köpa ett av märke som vet hur man levererar en bil.
Jag ser det som positivt att det fanns rester av skyddsplast, då vet man ju att bilen varit skyddad under transport. Förra M3 jag hämtade 2019 va nog helt oskyddat under transport...
Inte mycket att gnälla över, lätta att peta bort själv.... Tar hellre en Tesla än en välpolerad annan bil just nu iallafall. För mig är det trots allt ett bil som ska användas.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 14:59
av MagnusR
Då var laddboxen på plats i garaget. Blev en Easee med 10m Teslakabel från Hamphi och en extra 5m sprialkabel för laddning på stan.
Installationen/uppstart av boxen var mycket enkel via app i iPhone (kör ej Tibber).

Nu återstår bara bilen. Hämtas 31/3 :)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 21:10
av Jonte73
Att dom inte gör en leveransservice och kontroll innan de lämnar ut bilarna är väl helt vansinnigt kan jag tycka.
Bilarna ska väl ändå lämnas ut till kund rena och hela.

Jag brukar alltid se till att det jag säljer privat är rent och helt. Så att begära det av Tesla är inte att begära för mycket.

Sedan att skyddsfilmen sitter kvar är väl för fan inget positivt, herregud. Sånt ska väl ändå inte sitta kvar vid slutleverans till kund.

Varför är just Teslas lacker så otroligt känsliga? Min grannes Dacia som kostar 1/7 del av en M3 har ju extremt mycket bättre lack då, om man ska tro på allt man läser här.
Jag har aldrig någonsin känt ett behov att ppf:a en bil tidigare heller och det har aldrig behövts. Lackerna på tidigare bilar har klarat av stenskotten helt enkelt.

Jag ska hämta min i nästa vecka. Då får man väl ett kvitto på hur allt ligger till.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 24 mar 2021 21:55
av pawweshark
Jonte73 skrev:
Att dom inte gör en leveransservice och kontroll innan de lämnar ut bilarna är väl helt vansinnigt kan jag tycka.
Bilarna ska väl ändå lämnas ut till kund rena och hela.

Jag brukar alltid se till att det jag säljer privat är rent och helt. Så att begära det av Tesla är inte att begära för mycket.

Sedan att skyddsfilmen sitter kvar är väl för fan inget positivt, herregud. Sånt ska väl ändå inte sitta kvar vid slutleverans till kund.

Varför är just Teslas lacker så otroligt känsliga? Min grannes Dacia som kostar 1/7 del av en M3 har ju extremt mycket bättre lack då, om man ska tro på allt man läser här.
Jag har aldrig någonsin känt ett behov att ppf:a en bil tidigare heller och det har aldrig behövts. Lackerna på tidigare bilar har klarat av stenskotten helt enkelt.

Jag ska hämta min i nästa vecka. Då får man väl ett kvitto på hur allt ligger till.
Kan bara hålla med. Glöm ej att ta med checklistan.
För övrigt är bilen sjukt kul att köra

Re: Väntrum Model 3

Postat: 25 mar 2021 02:23
av eizzmar
Jonte73 skrev:
Att dom inte gör en leveransservice och kontroll innan de lämnar ut bilarna är väl helt vansinnigt kan jag tycka.
Bilarna ska väl ändå lämnas ut till kund rena och hela.

Jag brukar alltid se till att det jag säljer privat är rent och helt. Så att begära det av Tesla är inte att begära för mycket.

Sedan att skyddsfilmen sitter kvar är väl för fan inget positivt, herregud. Sånt ska väl ändå inte sitta kvar vid slutleverans till kund.

Varför är just Teslas lacker så otroligt känsliga? Min grannes Dacia som kostar 1/7 del av en M3 har ju extremt mycket bättre lack då, om man ska tro på allt man läser här.
Jag har aldrig någonsin känt ett behov att ppf:a en bil tidigare heller och det har aldrig behövts. Lackerna på tidigare bilar har klarat av stenskotten helt enkelt.

Jag ska hämta min i nästa vecka. Då får man väl ett kvitto på hur allt ligger till.
Att dra bort skyddsplast gör jag gärna som första ägare till bilen. Det ger mig ett intryck av att bilen är helt ny och att den är fräsch. Likadant som jag vill dra av skyddsplasten på min nya iPhone, inte redan uppstartad och iordninggjord. Men det kanske bara är jag. Ser inget problem alls i det. Så jag förväntar mig nästan att det finns plast kvar i bilen när jag hämtar den om några dagar.