Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Beslutade rätt nyligen för att sälja min M3 SR+ 2019 och köpa en SR+ 2021-modell. Hämtade bilen idag på Trosta.
Överlag var det en bra upplevelse - engagerad personal som var hjälpsamma både i att besvara frågor och gällande de mindre fel jag hittade under genomgången av bilen. Blev ett serviceärende för en mindre repa på ett av glasen.
Bilen jag först beställde blev tydligen skadad under transporten, vilket gjorde att Telsa erbjöd mig en SR+ med dragkrok för samma pris som utan drag. Tumme upp för det!
Stefan
Överlag var det en bra upplevelse - engagerad personal som var hjälpsamma både i att besvara frågor och gällande de mindre fel jag hittade under genomgången av bilen. Blev ett serviceärende för en mindre repa på ett av glasen.
Bilen jag först beställde blev tydligen skadad under transporten, vilket gjorde att Telsa erbjöd mig en SR+ med dragkrok för samma pris som utan drag. Tumme upp för det!
Stefan
Model Y RWD LR 24 QS
BYD Atto 3 Design 22 (lämnat tillbaka)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
BYD Atto 3 Design 22 (lämnat tillbaka)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
- smashinlovely
- Teslaägare
Skönt med någon positiv upplevelse emellanåtSGL skrev:Beslutade rätt nyligen för att sälja min M3 SR+ 2019 och köpa en SR+ 2021-modell. Hämtade bilen idag på Trosta.
Stefan

Men trist med glaset.
Nu med mindre än en vecka till leverans börjar nerverna sättas på prov.
Som tidigare sagts, ska Tesla konkurrera i den här prisklassen under lång tid så är de nog tvungna att dra upp sina leveranskontroller några hack. Och innebär det att bilarna blir något dyrare så tror jag att den lilla skillnaden inte är avgörande för deras kundkategori.
Det enda jag personligen har varit i kontakt med är säljsidan och där har jag verkligen ingenting att klaga på, minst lika bra service som hos alla bilhandlare jag handlat av tidigare.
Att de dessutom lyckades skaka fram en Performance med svart inredning med en vecka kvar till leverans gjorde inte saken sämre. (Ångrade mitt första val av LR med drag lite väl sent

-
Hämtade ut min M3 LR i dag. Inget specifikt att anmärka på.
Men lite som för att bevisa att Tesla fortarande är Tesla så var där två tejp bitar på insidan anv bilen som de hade glömt att ta bort..
Men en fråga. Fick ni någon typ2 kabel med bilen?
Men lite som för att bevisa att Tesla fortarande är Tesla så var där två tejp bitar på insidan anv bilen som de hade glömt att ta bort..

Men en fråga. Fick ni någon typ2 kabel med bilen?
Min hade 97% när jag hämtade den.Tomas L skrev:Vad är det för laddnivå på nya Model 3 när de hämtas ut?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag hade 85%AAKEE skrev:Min hade 97% när jag hämtade den.Tomas L skrev:Vad är det för laddnivå på nya Model 3 när de hämtas ut?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ännu en anledning att ha med en bra checklista att följa, som dessutom visar vad som rimligen ska följa med. Har man inte nyköpt en likadan bil vet man sällan speciellt mycket.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
BTW, du har kollat i Frunken?

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- mikebike
- Teslaägare
Och dragkroken...AAKEE skrev:Ännu en anledning att ha med en bra checklista att följa, som dessutom visar vad som rimligen ska följa med. Har man inte nyköpt en likadan bil vet man sällan speciellt mycket.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
BTW, du har kollat i Frunken?I min frunk låg typ2-kabel, reseladdaren och ett rött nödkit.
I frunk rött nödkit och dragkrok. Fick besked att typ 2 och mobile charger var i bagaget i det undre utrymmet och då däcken var lastade i bilen så valde jag att tro på det då jag inte kände för att lasta ut och bekräfta det.mikebike skrev:Och dragkroken...AAKEE skrev:Ännu en anledning att ha med en bra checklista att följa, som dessutom visar vad som rimligen ska följa med. Har man inte nyköpt en likadan bil vet man sällan speciellt mycket.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
BTW, du har kollat i Frunken?I min frunk låg typ2-kabel, reseladdaren och ett rött nödkit.
Typ 90% på minmikebike skrev:Jag hade 85%AAKEE skrev:Min hade 97% när jag hämtade den.Tomas L skrev:Vad är det för laddnivå på nya Model 3 när de hämtas ut?
Värt att lasta ur ändå. Baksätet var skitigt på min när jag väl lastat ur däcken men då är det ju så dags att få det ordnat.Merlin skrev:I frunk rött nödkit och dragkrok. Fick besked att typ 2 och mobile charger var i bagaget i det undre utrymmet och då däcken var lastade i bilen så valde jag att tro på det då jag inte kände för att lasta ut och bekräfta det.mikebike skrev:Och dragkroken...AAKEE skrev:Ännu en anledning att ha med en bra checklista att följa, som dessutom visar vad som rimligen ska följa med. Har man inte nyköpt en likadan bil vet man sällan speciellt mycket.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
Nästa gång blir det sommarbeställning utan vinterdäck!
Inget sånt problem på min förutom att dottern fixade nersmutningen själv utan problem på första åkturen...McFace skrev:Värt att lasta ur ändå. Baksätet var skitigt på min när jag väl lastat ur däcken men då är det ju så dags att få det ordnat.Merlin skrev:I frunk rött nödkit och dragkrok. Fick besked att typ 2 och mobile charger var i bagaget i det undre utrymmet och då däcken var lastade i bilen så valde jag att tro på det då jag inte kände för att lasta ut och bekräfta det.mikebike skrev:Och dragkroken...AAKEE skrev:Ännu en anledning att ha med en bra checklista att följa, som dessutom visar vad som rimligen ska följa med. Har man inte nyköpt en likadan bil vet man sällan speciellt mycket.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
Nästa gång blir det sommarbeställning utan vinterdäck!

Dock mest på baksidan på passagerarsätet.
Min var bara laddad till 72% när jag hämtade den idag men jag är glad ändå. Allt jag kollade såg bra ut men jag följde inte alla punkter på checklistan. Skall kolla extra noga i helgen. Väldigt roligt med ny bil och min första elbil. Bra drag på min LR jämfört med min 13 år gamla Audi A6 
-Jimmy

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
De hade glömt min också. Skrev till Tesla säljaren och kunde hämta den på SC som ligger påvägen hem från jobbet senare på dagen så inga problem. De kunde även skicka den till mig om det hade fungerat bättre.Merlin skrev:Fick inte med någon. Så jag får fråga om den.
Jag fick med en typ 2-kabel för laddning med min model 3 som jag hämtade upp i förra veckan. Är det någon mer kabel som ska följa med eller enbart den?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
- mikebike
- Teslaägare
Schukoladdkabel, d.v.s. en kabel med vanlig stickpropp i ena änden och Typ 2 i den andra.rolundb skrev:Jag fick med en typ 2-kabel för laddning med min model 3 som jag hämtade upp i förra veckan. Är det någon mer kabel som ska följa med eller enbart den?
- JazzMatazz
- Teslaägare
Pang!
Så har jag äntligen beställt min nya förmånsbil, tillika nya familjebil. Det blir en vit Model 3 Performance och det känns väldigt förväntansfullt och skoj, trots en del skräckhistorier här om både kassa leveranser och otursexemplar. Jag väljer, ändå, att fokusera på det positiva för annars kan man skita i allt. (Ursäkta språket.)
Några frågor:
1. Har någon tips på den bästa/säkraste barnstolen för en Model 3? Har en 8-månaders hemma.
2. Vilka biltvättsprodukter (eller kit!) rekommenderar ni när man står och tvättar på uppfarten? Om man någon gång är i nöd, grejar bilen/lacken en biltvätt?
3. Övriga måste-produkter/accessoarer som ni tycker man bör ha.
Tack på förhand och hi-ya!
/J.
Så har jag äntligen beställt min nya förmånsbil, tillika nya familjebil. Det blir en vit Model 3 Performance och det känns väldigt förväntansfullt och skoj, trots en del skräckhistorier här om både kassa leveranser och otursexemplar. Jag väljer, ändå, att fokusera på det positiva för annars kan man skita i allt. (Ursäkta språket.)
Några frågor:
1. Har någon tips på den bästa/säkraste barnstolen för en Model 3? Har en 8-månaders hemma.
2. Vilka biltvättsprodukter (eller kit!) rekommenderar ni när man står och tvättar på uppfarten? Om man någon gång är i nöd, grejar bilen/lacken en biltvätt?
/J.
JazzMatazz skrev:Pang!
Några frågor:
Hämtade en likadan i tisdags, väldigt nöjd. lämnade in på tisdagskvällen på foliering (transparant) och toning av alla rutor och lite kolfiber på backspeglar och panel, dax för avhämtning nu:![]()
/J.
Hämtade ut min vita M3P och det enda jag kunde hitta var nyansskillnad på front och bakre stötfångare men inte så grovt. Inte perfekt men helt acceptabelt ändå. Panelerna var inget att klaga på, kanske om man mäter med skjutmått men inget som man har sett på youtube.
Annars är bilen helt sjukt trevlig. Mycket att ta in. Bara hitta total körd sträcka var en utmaning.
Hur ser man sina fria mil som man har fått med referral code?
Annars är bilen helt sjukt trevlig. Mycket att ta in. Bara hitta total körd sträcka var en utmaning.
Hej. Lämnade du bilen hos Tesla ? Hur mycket kostar allt?JazzMatazz skrev:Hämtade en likadan i tisdags, väldigt nöjd. lämnade in på tisdagskvällen på foliering (transparant) och toning av alla rutor och lite kolfiber på backspeglar och panel, dax för avhämtning nu:![]()
/J.
Du ser dom i appen genom att klicka på skattkistan uppe i högre hörnet.TBC skrev:Hämtade ut min vita M3P och det enda jag kunde hitta var nyansskillnad på front och bakre stötfångare men inte så grovt. Inte perfekt men helt acceptabelt ändå. Panelerna var inget att klaga på, kanske om man mäter med skjutmått men inget som man har sett på youtube.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Såg precis ett klipp från en kille som haft sin M3 LR i en månad (klipp utlagt 22/3) och har fått en bil med rattvärme. Har någon i Europa fått en bil med rattvärme? 3:22 minuter in i klippet:
Edit, såg i kommentarerna att han har VIN 902XXX.
Edit, såg i kommentarerna att han har VIN 902XXX.
M3 LR AWD EAP 2021