Har ej frågat polestar, får bli 2/1 för det blev försent nu. Är mest fascinerad över att min första 2022 funkade bättre rent mjukvarumässigt än 2024 och nu den ännu sämre 2025. Hade inte problem med digital key 2022
Har bara startat om skärmen, modemet får jag testa, verkar vara genom att hålla in värmeknappen när man gör reset.
Bootar om min MacBook Air typ en gång i kvartalet. Bilens skärm bootar om sig själv 4ggr på 2v än så länge.
Har ej frågat polestar, får bli 2/1 för det blev försent nu. Är mest fascinerad över att min första 2022 funkade bättre rent mjukvarumässigt än 2024 och nu den ännu sämre 2025. Hade inte problem med digital key 2022
Har bara startat om skärmen, modemet får jag testa, verkar vara genom att hålla in värmeknappen när man gör reset.
Bootar om min MacBook Air typ en gång i kvartalet. Bilens skärm bootar om sig själv 4ggr på 2v än så länge.
Min -22 fungerar stabilt. Ibland blir det fel om den laddar olika profiler med kort mellanrum.
Jag har bara en profil, men det verkar den inte klara
Edit: TCAM reset löste problemet. Digital key funkar såklart inte, men nu finns bilen i appen iaf. Lite teslastuk på att sälja funktioner som inte finns
Jag har bara en profil, men det verkar den inte klara
Edit: TCAM reset löste problemet. Digital key funkar såklart inte, men nu finns bilen i appen iaf. Lite teslastuk på att sälja funktioner som inte finns
Ja, det är ju Tesla som gjort det ok. Hade ju inte gått tidigare. Tycker det är ett steg bakåt. Jag vill ha dom funktioner bilen hade när jag köpte den. Varken mer eller framförallt mindre. Att behöva vänta på eventuella uppdateringar är djupt frustrerande.
Idag rebootade skärmen sig när jag körde på essingeleden, då slutade avimningen funka och rutan gick inte att se genom
Ja riktigt tråkigt. Basala funktioner som i förra generationens bilar fungerat felfritt behöver plötsligt uppdateringar. Man försöker sälja in det som positivt med OTA.
En trivial och måhända barnslig fråga, men är det någon som har koll på vilken spolarvätska som hälls i från leverantör?
Doftar riktigt bra till skillnad från egentligen allt annat jag provat.
Har också noterat att det hänt något där. Förr luktade dom ju apäckligt men även Biltemas doftar ju helt ok numera. På sommaren kör jag med sommarvarianten som doftar äpple.
En trivial och måhända barnslig fråga, men är det någon som har koll på vilken spolarvätska som hälls i från leverantör?
Doftar riktigt bra till skillnad från egentligen allt annat jag provat.
Har också noterat att det hänt något där. Förr luktade dom ju apäckligt men även Biltemas doftar ju helt ok numera. På sommaren kör jag med sommarvarianten som doftar äpple.
Söker en PS2 i Stockholmsområdet med HK-ljud för jag får inte alls ordning på min. På 2025 är det eget paket, innan dess ingick det i Plus. Allt jag vill göra är att provlyssna ditt ljud några minuter med lite olika låtar på Spotify. Tacksamhet utlovas
På min 2025a har jag HK-ljudet. Jag hade det på min 22a tidigare och då när man drog i kontrollen till ”subwoofer” så blev det skillnad i ljudet. På min nya bil blir det inte det och rent generellt tycker jag basljudet är dåligt. Kan någon som har HK-ljudet testa om det är lika hos er? Om någon i Stockholm har en bil med HK-ljud så vill jag gärna komma förbi och jämföra i helgen. Tack på förhand…
Provade på min - 25 med HK.
Drar man subben på max så hörs en skillnad mot när man drar ner den till mitten/0. Ingen gigantisk skillnad men lite mer knuff. Men känns som ett par bättre vanliga element kan ge samma tryck utan subb.
Men av att dömma från FB-gruppen så är HK i Polestar 2 ingen höjdare mer än badgen.
Men jag tycker ljudet är helt OK. Men skulle väl varit originalljudet kanske.
Jag har läst en del där, men det är markant skillnad mot hur mina 22a var. Den hade ljud som var liknande min model 3 tyckte jag. Denna bil har ingen bas och ingen skillnad mot utan HK-ljudet som jag inte hade i min 24a
Jag har läst en del där, men det är markant skillnad mot hur mina 22a var. Den hade ljud som var liknande min model 3 tyckte jag. Denna bil har ingen bas och ingen skillnad mot utan HK-ljudet som jag inte hade i min 24a
Upptäckte en sak idag när jag körde en längre resa.
Lyssnar normalt bara på webbradio via Tunneln och då är ljudet helt ok. Men lyssnar jag på Spotify (bilens app) så låter allt rent sagt skit. Så det måste vara nått med Spotify som buggar totalt.
Upptäckte en sak idag när jag körde en längre resa.
Lyssnar normalt bara på webbradio via Tunneln och då är ljudet helt ok. Men lyssnar jag på Spotify (bilens app) så låter allt rent sagt skit. Så det måste vara nått med Spotify som buggar totalt.
Har du ställt in i spotifyappen at du vill ha högsta kvalitet? Jag vill minnas att det finns en sådan inställning.
Känns som Polestar borde kunna tryck ut den om man hör av sig
Uppdateringar i mjukvaruversion P3.4.4
Parkeringsvy med delad skärm introducerad, gäller endast bilar byggda från och med 23w46.
ETA - Beräknad tid för ankomst i förardisplay återinförd.
Förbättringar av parning av digitala nycklar.
Fjärrfunktioner i Polestar-appen finns nu tillgängliga upp till 22 dagar efter senaste användning av fordonet.
Allmänna stabilitetsförbättringar.
Tesla som nämndes överallt förut nämns inte alls nu
Noterade samma sak, samtidigt försöker marketingfolket få det att låta som att de lanserar en bättre tjänst till samma pris... jag är allergisk mot sånt.
Parkeringsvy med delad skärm introducerad, gäller endast bilar byggda från och med 23w46.
Fjärrfunktioner i Polestar-appen finns nu tillgängliga upp till 22 dagar efter senaste användning av fordonet.
Hej!
Flera har rapporterat att ljudet med H/K-systemet har blivit markant bättre efter den senaste uppdateringen 3.4.4 (mig inkluderat).
Har du märkt någon skillnad?
Hej!
Flera har rapporterat att ljudet med H/K-systemet har blivit markant bättre efter den senaste uppdateringen 3.4.4 (mig inkluderat).
Har du märkt någon skillnad?
Körde första gången med nya versionen idag och var nästan chockad. Jag har bas nu… var tvungen att justera EQ till normala nivåer