Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 05 sep 2019 15:21
Kan ni som debatterar varandras personlighet bara lägga ner alternativt ta det via PM? Man tröttnar ju helt på att läsa trådarna här när det är så mycket av detta.
Det finns hjälpmedel. Men det är ju en sportbil. Man köper den för att man gillar att köra. Och vad gäller OTA vet jag inte. Men jag vet att andra tillverkare har mindre nytta av det än Tesla då de tenderar att leverera bilar med färdiga funktioner.taliz skrev:Helt tyst om OTA eller självkörning?
Porsche InnoDrive inkl. Adaptive Cruise Control
Utökning av den adaptiva farthållaren med ytterligare funktioner:
- Porsche InnoDrive erbjuder optimal reglering av hastigheten baserat på navigationsdata och radar- och videosensorteknologi för att ge mer komfort, ökad bränsleeffektivitet i kombination med den klassiska Porsche-körkänslan. Hastigheten är anpassas förutseende till hastighetsbegränsningar och vägtopografi (lutningar, hörn). Samtidigt kontrollerar Porsche InnoDrive acceleration och inbromsning (inklusive coasting). Systemets kapacitet att ta med i beräkning de närmaste 3 km väg framför bilen i kombination med realtidsoptimering av körstrategi möjliggör en harmonisk och bränslebesparande körning.
- Active Lane Keeping utökar den adaptiva farthållaren och filhållningsfunktionen på landsväg och motorväg. Systemet anpassar sig till och följer framförvarande köer och filmarkeringar, inom systemets gränser, och håller fordonet mitt i körfältet genom kontinuerliga justeringar av styrningen - även vid köbildning.
- Emergency Steer Assist kan hjälpa föraren att styra fordon runt ett hinder vid en kritisk undanmanöver.
- Korsningsassistenten kan varna föraren (visuellt, med ljud och med ett bromsryck) om föraren missar korsande eller ankommande trafikanter vid en korsning.
OBS! Alla beskrivna funktioner är föremål för systemgränser och kräver permanent övervakning av föraren.
32 100 kr
Night Vision Assist
Nattkamerasystem som visar vägen framför fordonet filmad med infraröd värmekamera. Systemet identifierar fotgängare, älg och annat större vilt som befinner sig i bilens färdväg och gulmarkerar dessa, bildvisning sker på färddatorns display. Vid risk för kollision med framförvarande fotgängare el vilt varnas föraren med rödmarkering på bildskärmen samt med ljudsignal. Inklusive markeringsljus för fotgängare (endast i komb. med LED Matrix-strålkastare med PDLS Plus)..
23 100 kr
Lane Change Assist
Hjälper föraren vid körfältsbyte. Systemet övervakar de döda vinklarna på båda sidor om fordonet och varnar föraren om systemet upptäcker ett fordon i det andra körfältet (även inkommande) via en visuell signal från ytterspeglarna. Aktiveras via Porsche Communication Management (PCM). Hastighetsområde: 15-250 km/h. Vid svängmanövrer under 15 km/h aktiverar Lane Change Assists tilläggsfunktionen Turn Assist som bevakar området bakom bilen med hjälp av systemets bakåtriktade sensorer. Vid risk för kollision orsakad av bakomvarande fordon kan det annalkande fordonet uppmärksammas på risken genom att fordonets varningsblinkers aktiveras.
8 100 kr
Möjligt att de där två har mer gemensamt än de vill erkänna?nek0 skrev:taliz skrev:
"Tror bestämt vi kan lägga till lite fler personlighetsdrag förutom bitter och lättstött. Verklighetsfrånvänd och översittarattityd verkar passande."
Ingen har beskrivit dig bättre än du själv . Tack det var bra.
Det är isf ganska exakt samma som SPL precis som jag gissade tidigare. Kommer bli extremt jämna dragrace mellan de tvåZalman3 skrev:Tydligen så har Taycan samma pekskärm styrning av ventilationen som Tesla 3.
Och den klarar 402m på ca 10,7s.
Den snabbaste och motorstarkaste Porsche 911 som någonsin godkänts för allmän väg är redo för avtäckning: Nya Porsche 911 GT2 RS får världspremiär på Goodwood Festival of Speed i Storbritannien, 30 juni till 2 juli.
Med en 700 hk (515 kW) stark boxermotor med biturbo och en vikt på 1 470 kg med full tank, accelererar den lätta tvåsitsiga sportbilen från 0 – 100 km/tim på 2,8 sekunder. Den bakhjulsdrivna coupén har en toppfart på 340 km/tim och med teknik till stor del lånad från tävlingsverksamheten är nya GT2 RS hela 80 hk (59 kW) starkare än den 3,6 liter stora föregångaren samtidigt som vridmomentet ökats med 50 Nm till 750 Nm.
Att du vågar säga så, kanske någon hoppar på dig för diskriminering eller liknandeTiborBlomhall skrev:Nu får det vara nog med personangrepps-trams här.
Här diskuterar vi Porsche Taycan, inte klubbmedlemmar.
/Moderatorn
10,5 är SPL nere på har jag för mig. Men ja, kan nog bli rätt jämt.Legato skrev:Det är isf ganska exakt samma som SPL precis som jag gissade tidigare. Kommer bli extremt jämna dragrace mellan de tvåZalman3 skrev:Tydligen så har Taycan samma pekskärm styrning av ventilationen som Tesla 3.
Och den klarar 402m på ca 10,7s.
Sen brukar väl Porsche ofta "underdriva" sina siffror lite? Så SPL kanske får se sig slagen då trots allt.
Taycan ser ok ut tycker jag. Men Model S står sig förvånansvärt bra side by side måste jag säga.Hertsh skrev:Sett på teslaforumet på FB...
Här tror man att Taycan ligger på 10,8s på 402m.taliz skrev:10,5 är SPL nere på har jag för mig. Men ja, kan nog bli rätt jämt.Legato skrev:Det är isf ganska exakt samma som SPL precis som jag gissade tidigare. Kommer bli extremt jämna dragrace mellan de tvåZalman3 skrev:Tydligen så har Taycan samma pekskärm styrning av ventilationen som Tesla 3.
Och den klarar 402m på ca 10,7s.
Sen brukar väl Porsche ofta "underdriva" sina siffror lite? Så SPL kanske får se sig slagen då trots allt.
Mm, dock är denna inte långt efter på de konverterade bubblorna som VW nu ska erbjuda.HelectriC skrev:Taycan vinner iaf på coolast laddlucka av alla nuvarande elbilar
@elonmusk skrev:Um @Porsche, this word Turbo does not mean what you think it does
Japp. När den först presenterades för typ 4,5 år sedan sa de 620 V, men efter något år ändrade de sig till 800 V.taliz skrev:Tydligen är det ett 800V system i Koenigsegg Regera.
@elonmusk skrev:Model S on Nürburgring next week