Inga problem, här är diagrammet. Ber om ursäkt för kvalitén på bilden.mans71 skrev:Har du lust att dela din excel/graph?vigge50 skrev:Gjorde ett exceldokument och hämtade data från nedanstående sida över antalet dödsfall rapporterade per dag. Genom att plotta ett diagram över dödsfallen och låta excel ta fram en expeditionell funktion över utvecklingen.
Fortsätter utvecklingen som nu(som i sin tur inderskattar senaste dagarna) så kommer vi ha 5 000 dödsfall nästa söndag och de totalt antal döda kommer stiga från gårdagens siffra på 13 013 till över 50 000 den sista mars. Kan ju bara hoppas att detta snart börjar plan ut.
https://www.worldometers.info/coronavir ... eath-toll/
Hur mycket detta är kan man alltid diskutera och kanske är de ekonomiska konsekvenserna orimlig stora just nu men låt oss hoppas att utveckling snart börjar bromsas upp.
Jag kom även fram till att antalet döda i världen under nuvarande takt fördubblas på 4,2 dagar.
Formeln jag fick fram underskattar som kan ses något de senaste dagarnas utveckling och för idag räknar den att det kommer bli 1570 dödsfall. Än så länge har sidan jag länkat till fått in data för 1576 dödsfall. Jag kommer fortsätta uppdatera mitt dokument när vi får mer data och posta här emellanåt. Men om någon annan vill gräva ner sig i dokumentet och fortsätta rapportera så är ni mer än välkomna, här är så ni kan ladda ner det.