Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt .
iX3 ligger bra till just nu får jag säga. Bra specifikation plus att jag verkligen gillar utseendet.
Kikade på en iX3 uppställd på Arlanda idag. Ser fin ut med fin byggkvalitet, men laggårdsväggsstuket går bort för mig.
Däremot blir det intressant när samma teknik kommer ut i en bil som inte är byggs enligt skyskrapemodellen, utan på längden istället.
Vi vill hellre ha en hög än en lång bil. Fickparkerar varje gång jag kommer hem. Skall provköra iD7 efter helgerna, men den känns lite fel i formatet.
Instämmer. Skjutsar barnen och fickparkerar dagligen men kör längre sträckor i 120+ ett fåtal ggr per år. Därför är praktikaliteten för mig helt överordnad ev försämrat luftmotstånd. Kör i dagsläget XC40, som är väldigt praktisk, kort och hög. ID3 är helt klart intressant. Ska också bli kul att se EX60.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt .
iX3 ligger bra till just nu får jag säga. Bra specifikation plus att jag verkligen gillar utseendet.
Jag vill ha en hög bil som är rolig att köra . Jag är dock mest ute efter lite högre sittposition. Har inget behov av markfrigång.
Håller med, vill ha bekvämligheten i en högre bil. Visst min e-tron GT är rolig att köra men det försvinner ändå på vintern med vinterdäck till stor del, trots europeisk friktion. Dessutom kanske jag mognat ngt och inte tänker så mycket på sånt längre. Den är sjukt bred och lång och låg så man får krypa in. En fantastisk kompromiss på många sätt med sportighet och komfort men det blir definitivt ngt mer praktiskt framöver. Ska man skjutsa ungarna på kvällen så smiter jag hellre in i iX1:an för att det är så enkelt . [Min u.] […
Vet inte om det stämmer – har inte testat själv – men vill minnas att e-tron GT/Taycan fick lite kritik när dom kom för att man snålat in på insteget vid B-stolpen för att få till ett par tillräckligt stora bakdörrar. Om det stämmer, så finns ju iallafall inte den problematiken i bilar som BMW i4, VW ID.7, A6 e-tron, BMW i5, Hyundai Ionig 6, Merca EQE, EQS och CLA. Eller Tesla 3 och S.