Sida 28 av 239

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 23:04
av AAKEE
Zalman3 skrev:
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!
Exakt!

Jag nådde bara 245kW/1544km/h :-)

Vet vi om den(Plaid) håller i den laddeffekten ett tag ?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 16 jun 2021 23:07
av Zalman3
dd88 skrev:
Zalman3 skrev:
Hertsh skrev:
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Bilagan Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg finns inte längre
Snyggt. Nu vill vi verkligen se CCS-port för Europabilarna.
Få bilar kan ladda i mer än 1.600 km/h!
Peakvärde eller continuous?

Vore kul att se hela laddkurvan.
Plaid borde kunna få en bättre laddkurva eftersom kylkapaciteten är ca dubbelt så bra som för en P100D.
Screenshot_20210616-230456_Chrome.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 04:49
av Zalman3
Zalman3 skrev:
Plaid laddar i 246kW.
Ger 998 miles/h=1.606km/h.
Bilagan Screenshot_20210616-220020_Samsung Internet.jpg finns inte längre
Plaid klarar 246kW vid 34%.
M3 ligger under 150kW vid 34%.
Screenshot_20210617-044359_YouTube.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 04:51
av Zalman3
Screenshot_20210617-043245_YouTube.jpg
Screenshot_20210617-043133_YouTube.jpg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 08:42
av Max3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 09:05
av OfarligTesla
Ja det är ju svårt att inte bli sugen faktiskt, speciellt i att de verkar ha gjort den så pass tyst. Får nog se till att skaffa en större parkeringsplats till nästa år ändå…

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:10
av Max3

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:16
av fth
Max3 skrev:
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt. :D

/fth

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:21
av Fredrik j
fth skrev:
Max3 skrev:
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt. :D

/fth
Ser ut som en Volvo V70.
När ska vi sluta bli förvånade över att en elbil är snabb?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:25
av fth
Fredrik j skrev:
Ser ut som en Volvo V70.
Ja, det har du ju rätt i, vet inte varför jag fick för mig att det var en Audi :?

/fth

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:26
av backe
fth skrev:
Max3 skrev:
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt. :D

/fth

Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:27
av Gustafsson
Håller med. De där resultaten kan man ju räkna ut med papper å penna typ. Kul att se, men ingen överraskning.
Hoppas på en mer grundlig jämförande recension av nya S som helhet. Ska bli mycket intressant att höra mer om nya X också.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 12:35
av Fredrik j
Vi får väl ändå hoppas att det var en något preparerad V70 det handlar om.

Acceleration är ju ganska enkelt att räkna på. Man vet ju på papper vilken bil som är snabbast.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 13:14
av Zalman3
2022 Tesla Model S Plaid First Test: 0–60 MPH in 1.98 Seconds*!

https://www.motortrend.com/cars/tesla/m ... st-review/

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 18:47
av Maw
backe skrev:
fth skrev:
Max3 skrev:
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt. :D

/fth

Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.
En Nevwra slår ganska lätt en MS Plaid. Skiljer väl en sekund på kvartsmilen?
Så kanske inte är lika kul för Tesla och deras följare :)

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 19:24
av pefreli
Håller med. Nevera kommer vara överlägsen. 0-300 på 9,3s och en halvsekund snabbare på kvartsmilen.

Roligare då att se en fullastad Plaid krossa exvis 911 Turbo S. :mrgreen:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 19:33
av Kilowatt
pefreli skrev:
Håller med. Nevera kommer vara överlägsen. 0-300 på 9,3s och en halvsekund snabbare på kvartsmilen.

Roligare då att se en fullastad Plaid krossa exvis 911 Turbo S. :mrgreen:
Nåt i stil med denna klassiker? :-)

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 19:39
av Bjelke
Kilowatt skrev:
pefreli skrev:
Håller med. Nevera kommer vara överlägsen. 0-300 på 9,3s och en halvsekund snabbare på kvartsmilen.

Roligare då att se en fullastad Plaid krossa exvis 911 Turbo S. :mrgreen:
Nåt i stil med denna klassiker? :-)
:lol: Den brukar jag plocka fram ibland :mrgreen:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 19:43
av Fredrik j
pefreli skrev:
Håller med. Nevera kommer vara överlägsen. 0-300 på 9,3s och en halvsekund snabbare på kvartsmilen.

Roligare då att se en fullastad Plaid krossa exvis 911 Turbo S. :mrgreen:
Vad gör en fullastad Plaid kvartsmilen på?

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 19:59
av pefreli
Fredrik j skrev:
pefreli skrev:
Håller med. Nevera kommer vara överlägsen. 0-300 på 9,3s och en halvsekund snabbare på kvartsmilen.

Roligare då att se en fullastad Plaid krossa exvis 911 Turbo S. :mrgreen:
Vad gör en fullastad Plaid kvartsmilen på?
Höga nior med takbox och 5 pers? :mrgreen:

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 21:06
av spacecoin
Ingen vanlig ratt planerad, och ingen progressive steering heller:

https://www.motortrend.com/news/2022-te ... el-review/
We went into our steering yoke experience with an open mind, but the more time we spent with the 2022 Tesla Model S Plaid, the less we liked it. Tesla may be able to get away with the whimsy of a yoke in a sports car like the long-delayed Tesla Roadster—the type of vehicle whose owners perhaps drive only occasionally as a weekend toy—but in a daily driver like the Model S, it's pointlessly annoying. The Model S Plaid's steering ratio simply isn't quick enough to make low-speed maneuvers anything less than a burden. A variable power-steering ratio could help, but it would be a band aid with added cost and complexity simply to solve a problem no one has had before.

And before you ask, Tesla says it has no plans at this time to offer a traditional steering wheel on the new 2022 Model S, Plaid or not.

Men allt är bra:
yoke.jpeg

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 21:25
av Bjelke
Så dom satsar på att lösa det om flera år? :lol:
Nåja jag tänker inte köpa det där iaf…
Liggande skärmen ja tack, men resten med ratten osv, nej tack.
Utsidan säger jag också ja tack till förresten :)
Just nu känns roadstern mest intressant (och mest avlägsen :( )

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 21:33
av Svenssons
Bjelke skrev:
Så dom satsar på att lösa det om flera år? :lol:
Nåja jag tänker inte köpa det där iaf…
Liggande skärmen ja tack, men resten med ratten osv, nej tack.
Utsidan säger jag också ja tack till förresten :)
Just nu känns roadstern mest intressant (och mest avlägsen :( )
Stående skärm och yoke då? ;)

Bild

Tror nog de vänder på skärmen i Roadstern dock och kommer med vanlig ratt som alternativ.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 21:36
av OfarligTesla
Ska bli intressant att se hur det är att köra med den ratten. Undrar om sättet jag brukar köra i stadstrafik fungerar med den, använder aldrig överdelen och utnyttjar inte direkt att ratten är rund normalt sett.

Däremot verkar blinkersen lika irriterande som hos Ferrari.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt

Postat: 17 jun 2021 21:46
av Bjelke
Svenssons skrev:
Bjelke skrev:
Så dom satsar på att lösa det om flera år? :lol:
Nåja jag tänker inte köpa det där iaf…
Liggande skärmen ja tack, men resten med ratten osv, nej tack.
Utsidan säger jag också ja tack till förresten :)
Just nu känns roadstern mest intressant (och mest avlägsen :( )
Stående skärm och yoke då? ;)

Bild

Tror nog de vänder på skärmen i Roadstern dock och kommer med vanlig ratt som alternativ.
På Roadstern känns det ändå helt rätt med den ratten och jag tror också att dom lägger ner skärmen på
den (fast inte superviktigt där kanske).
Samtidigt så kikar man på Koenigsegg så kör dom i princip med rund ratt på alla modeller (tror jag iaf, kanske
finns nåt undantag) så…