Robertrimmevik skrev:Tänker också att det måste vara bra för alla vi som har en dyrare elbil. Andrahandsvärdet borde ju hålla bättre när man inte får bonus på en ny. Men det är kanske bara önsketänkande från min sida och vill jag byta upp mig till en dyrare elbil igen så gör det ju detsamma.MWall skrev:dfa skrev:Någon som vågar spekulera i vad Audi kommer att göra med priset på fat etron om vi får ett 700kkr tak för miljöbonusen?
Känns som att det kan bli reducerade priser för att hålla liv i försäljningen tills facelift eller Q6 kommer under andra halvan av 2022?
Om inte annat kommer ju etron-försäljningen dö som en sten under nästa år.
Tyvärr har de ju en billigare elbil att sälja nu så de slipper dumpa "fat E-Tron" för att hålla volymerna uppe. Annars hade det nog varit fyndläge.
Ja, det påverkar en del såklart. Fast den största påverkan kommer nog det minskade utbudet av nyare bilar stå för. Bonusen är inte så viktig som folk tror. Men avsaknaden av bonus kommer döda försäljningen och då kommer existerande bilar hålla värdet bättre. Och om det inte vore nog så höjs förmånsvärdet för E-Tron återigen vid halvårsskiftet. Nu med 9%.