Hej, hur kollar ni tillverkningsår? Söker man på vin numret?
Jag har också beställt förmånsbil.
Du säker med ditt vin på car.info du får bara träff när bilen är förregistrerad.
Vart söker man på vin där? Jag hittar inte sökruta för vin nummer. Tack på förhand.
Det är samma sökruta som för regnummer som finns högst upp på sidan. Bara sök på vin-numret så får du fram bilen om den blivit förregistrerad än.
Ok, jag ser mitt vin i appen men sökningen gav inget. Hur gör jag nu? Står på hemsidan att jag måste acceptera tesla vision för att gå vidare till leverans.
Hej, hur kollar ni tillverkningsår? Söker man på vin numret?
Jag har också beställt förmånsbil.
Du säker med ditt vin på car.info du får bara träff när bilen är förregistrerad.
Vart söker man på vin där? Jag hittar inte sökruta för vin nummer. Tack på förhand.
Det är samma sökruta som för regnummer som finns högst upp på sidan. Bara sök på vin-numret så får du fram bilen om den blivit förregistrerad än.
Ok, jag ser mitt vin i appen men sökningen gav inget. Hur gör jag nu? Står på hemsidan att jag måste acceptera tesla vision för att gå vidare till leverans.
Om du accepterar tesla vision gör ingen större skillnad just nu. Men du kommer inte att kunna hämta ut bilen förrän du accepterat. Fortsätt sök på car.info tills bilen är förregistrerad och om den är tillverkad 2022 och du vill ha en tillverkad 2023 pga förmånsvärdet så meddelar du Tesla att du avstår denna bil av den anledningen.
Ok så acceptera tesla vision och sedan neka leverans om det är tillverkat 2022. Tack för alla svar. Fär se hur detta går. Första elbilen för oss om det nu kommer.
Ska hämta min bil i morgon. Tesla ringde idag och berättade att när dom tvättade och städade bilen så hittade några repor på fronten som de inte kunde polera bort. De berättade att de skulle registrera något serviceärende för att få det fixat det och att jag sedan kunde åka till närmsta serviceställe när det passade mig, och få en lånebil under tiden. Mellan raderna undrade de om jag var okej med detta eller ville avstå bilen alt. vänta med upphämtningen tills de fixat problemet.
Bra service att de själva upptäckte och meddelade detta, tycker jag. Jag kommer nog hämta ut den som planerat, eller finns det någon nackdel med detta?
Skulle för övrigt hämtat min bil i går egentligen. Men Tesla ringde och sa att de tyvärr inte kunde lokalisera registreringsskylten. De kunde se i sina system att de mottagit den men nu var den borta. Så de fick beställa en ny, tar några dagar extra
Jag har haft leveransfönster på min RWD Svart med vit interiör 13-27 Mars tror jag det var.
Idag dök det upp en slutfaktura med VIN, regnummer och estimerat leveransdatum 13 Mars.
Får ännu ingen träff på car.info via VIN eller regnr. Men dock direkt hos transportstyrelsen via Regnr. Den är producerad 2023-01-18, vilket var skönt att se då den skall leasas (företag).
Så ni som har liknande leveransfönster bör troligtvis också få tillverkningsår 2023.
Referral jonas72727
Kör Model X P100DL
Model Y RWD snart redo för leverans
Jag har haft leveransfönster på min RWD Svart med vit interiör 13-27 Mars tror jag det var.
Idag dök det upp en slutfaktura med VIN, regnummer och estimerat leveransdatum 13 Mars.
Får ännu ingen träff på car.info via VIN eller regnr. Men dock direkt hos transportstyrelsen via Regnr. Den är producerad 2023-01-18, vilket var skönt att se då den skall leasas (företag).
Så ni som har liknande leveransfönster bör troligtvis också få tillverkningsår 2023.
Hej hallå!
Helt ny här och väntar på min första tesla. Det pratas flitigt om leverans med båt och då från Kina om jag förstått det rätt..? Men hur fraktas bilarna som byggs i Berlin? Vilken hamn åker de från?
Hej hallå!
Helt ny här och väntar på min första tesla. Det pratas flitigt om leverans med båt och då från Kina om jag förstått det rätt..? Men hur fraktas bilarna som byggs i Berlin? Vilken hamn åker de från?
Hej hallå!
De åker på lastbil AFAIK.
AFAIK? Hur lång är en som transport? En vecka? Och jag antar att man inte kan tracka de transporterna?
Bryter in i alla VIN, reg och transportdiskussioner med en fråga om stolarna på bilar från Shanghai. Har dynorna uppdaterats med "extra dubbelsömmar" likt MYP-bilarna från Berlin?
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Tack för svar, du har inte en bild på framstolarna också?
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Var på slutfakturan hittade du reg-nr?
Uppe i högra hörnet, där följande information hittades: