Re: Kia Niro EV
Postat: 15 mar 2020 11:30
Ja, det där är verkligen ett "spik i foten"-scenario. Vafan tänkte de på där?Walker skrev:Låter kanon....
...tills det är dags för byte av batterivatten.
Ja, det där är verkligen ett "spik i foten"-scenario. Vafan tänkte de på där?Walker skrev:Låter kanon....
...tills det är dags för byte av batterivatten.
...tänkte?Jerker skrev:Ja, det där är verkligen ett "spik i foten"-scenario. Vafan tänkte de på där?Walker skrev:Låter kanon....
...tills det är dags för byte av batterivatten.
Pengar?Jerker skrev:Ja, det där är verkligen ett "spik i foten"-scenario. Vafan tänkte de på där?Walker skrev:Låter kanon....
...tills det är dags för byte av batterivatten.
Visst ja! Tänkte inte på det...Bjelke skrev:Pengar?Jerker skrev:Ja, det där är verkligen ett "spik i foten"-scenario. Vafan tänkte de på där?Walker skrev:Låter kanon....
...tills det är dags för byte av batterivatten.
Inte sant, varför inte? Den har redan 97% laddning. Dom sista 3% går segt vad du än laddar med.LarsL skrev:Ser ju trevligt ut och en app är ju lite av ett baskrar på en elbil.
Men vad är detta med ”Quick, Normal (portable), Normal (station)” för bonehead variant? Det är ju förmodligen inte ens sant om man nu skulle översätta det till kW.
Ett tips: kolla servicekostnader på 3000 mil....BEV[e-Rage] skrev:Frågor till de med erfarenhet av nya KIA e-Niro (2020):
- Hur bra funkar app och uppkoppling?
- Är ljudisoleringen bättre än på MY19?
- Fastnar laddluckan som tidigare?
- Har KIA nåt erbjudande för IONITY?
Jo, men kolla en my2020...Leo skrev:Servade precis 3000 mil på 2019 e-Niro. Strängnäs, 2121kr inklusive moms (med bromsvätskebyte)
Tror 1500 mil servicen kostade 1200kr i Stockholm.
Inget tidigt/dyrt kylvätskebyte aktuellt på min. Uttagen mars 2019.
Ok.Leo skrev:Tror det är 4500mia servicen som är dyr på de (kylvätskebytet) inte 3000mils service.
Läste någonstans att kylväskan inte blir så dyr som man sa tidigare. Problemet är att e-Niro kostar minst 100 000kr för mycket.Leo skrev:Tror det är 4500mia servicen som är dyr på de (kylvätskebytet) inte 3000mils service.
I Frankrike kan man i bästa fall köpa en Kia e-Niro 64kWh förnek0 skrev:Läste någonstans att kylväskan inte blir så dyr som man sa tidigare. Problemet är att e-Niro kostar minst 100 000kr för mycket.Leo skrev:Tror det är 4500mia servicen som är dyr på de (kylvätskebytet) inte 3000mils service.
https://www.kia.com/fr/acheter-une-kia/ ... lectrique/
NIRO ACTIVE
204 ch, 455 km d’autonomie
(cycle mixte WLTP)
À PARTIR DE 28 000€ (1)
Avantages client de 15 000 € déduits
dont 7000 € de bonus écologique et 5000 € de Prime à la conversion
Orkar inte flytta till Frankrike.Zalman3 skrev:I Frankrike kan man i bästa fall köpa en Kia e-Niro 64kWh förnek0 skrev:Läste någonstans att kylväskan inte blir så dyr som man sa tidigare. Problemet är att e-Niro kostar minst 100 000kr för mycket.Leo skrev:Tror det är 4500mia servicen som är dyr på de (kylvätskebytet) inte 3000mils service.
28.000 euro.
https://www.kia.com/fr/acheter-une-kia/ ... lectrique/
NIRO ACTIVE
204 ch, 455 km d’autonomie
(cycle mixte WLTP)
À PARTIR DE 28 000€ (1)
Avantages client de 15 000 € déduits
dont 7000 € de bonus écologique et 5000 € de Prime à la conversion
Jo jag förväntar mig mer på detta tesla forum eftersom detta också är Sverige ledande elbils forum där tesla självklart har en stor roll men där de flesta är mer allmänna förespråkare av elbilar.taliz skrev:Försök framhäva fördelen med Kia på BMWs eller Mercedes forum och se hur det går.chaffis75 skrev:Då tråkigt negativa alla är här till e-niro..
Det blir bara konstigt.
De som gillar BMW och Mercedes är sällan intresserade av en Kia helt enkelt. Så jag förstår inte riktigt varför du tror det skulle vara annorlunda på ett Tesla-forum.
Här är det hög prestanda och senaste tekniken från silicon valley som intresserar, då smäller inte plastig, tråkig, långsam budget-korean med gamla spakar och vred så högt.
Är alla negativa? Om du lyssnar på de som faktiskt ägt en så skulle jag nog säga att (alla?) de flesta är positiva - inkl jag.chaffis75 skrev:Då tråkigt negativa alla är här till e-niro.. Varför kan man inte se för och nackdelar med olika bilmärken..
Vad kostar en tesla att försäkra jämfört med en e-niro tex?
Hur ofta är e-niro på verkstaden för garanti reparationer?
Hur lätt är de att få tag på en verkstad som kan hjälpa en på lagom avstånd..
2? Har du börjat samla på Kia också?Tars skrev:Vi har 2 st e-niro och är sjukt nöjda.
Tesla hade ju lite problem med leveranserna några veckor pgav Corona.....Walker skrev:2? Har du börjat samla på Kia också?Tars skrev:Vi har 2 st e-niro och är sjukt nöjda.
https://thedriven.io/2020/03/18/hyundai ... in-europe/
The Kona Electric is the first new-generation electric car to be produced for European markets in the Czech Republic and Hyundai hope that additional production in Europe will “significantly” reduce delivery times of the Kona Electric for its European customers.
https://electrek.co/2020/05/13/kia-to-o ... ry-system/Lahoz suggested that state-of-the-art technology doesn’t need to come with premium prices and exclusive brands.
The key will be the migration of the 800-volt system to more affordable models. Kia is saying that some of its lower-cost EVs might keep the 400V architecture while premium, pricier models will offer the fast-charging 800V system.
Jovisst, nån gång i framtiden när IONITY har mer konkurrens, men inte i höst.Zalman3 skrev:Hur intressant är det för dig att kunna ladda snabbt?
Betalar du 20.000kr extra för att få 800V snabbladdning?
Mig veterligen är det bara Tesla som ger mer än 175kW på 400V.Laban skrev:Det måste kanske upprepas, 800V säger i sig inte speciellt mycket. Jag skulle vara extremt nöjd med Model 3’s 250 kW max med e-Trons laddkurva. Det kräver inte 800V.