Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Moderator: Redaktion
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Bayraktar TB2 verkar vara mest effektiva just numati skrev:Med en drönare kanske. Äkta OTA.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?

Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Just det. De kanske skjuter in hårdvaran med en missil. Fast jag skulle nog vilja påstå att den formen av drönare används mest för OTD (over the air downgrade).nek0 skrev:Bayraktar TB2 verkar vara mest effektiva just numati skrev:Med en drönare kanske. Äkta OTA.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Detta inlägg säger väl allt om osäkerhet hos vissa, eller ev avundsjuka.MWall skrev:Audi är så överskattat. Är som med andra uppkomlingar, osäkra på sin status.Mickep skrev:Audiägarna har ju i princip betalt dubbelt upp mot andra budgetelbilägare så då är de väl inte mer än rätt att de minst tar upp två laddplatser, för att sätta sig i respekt och visa sin status. (enligt manualen för audiägare där dryghet är en kvalifikation)

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Behöver man en uppdatering och inte har OTA kan man åka till en verkstad. Man behöver inte vänta på nästa service.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Man kan ju boka en tid för uppdatering, för jag håller med om att en gång per år kan vara lite sällan.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Jasså, det var nytt för mig. Hämtade min BMW förra månaden och trådlös android auto har funkat sen dag 1. OTA är också på plats.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?mati skrev:Även senare e-tron än 2019 saknar OTA. Arkitekturen har inte stöd för det. Med det sagt så är det ju inte många som faktiskt har riktig OTA som Tesla. Polestar och MEB-bilarna kan jag komma på spontant. Sen är det några som hävdar att de har det, e-GMP (Hyundai/Kia) till exempel, fast det är nog en sanning med modifikation.
De bilarna som har svårt att ladda på SuC får nog leva med det, såvida det inte kan lösas från Teslas sida.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
https://m3.idg.se/2.1022/1.765788/chipp ... droid-autoHelectriC skrev:Jasså, det var nytt för mig. Hämtade min BMW förra månaden och trådlös android auto har funkat sen dag 1. OTA är också på plats.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?mati skrev:Även senare e-tron än 2019 saknar OTA. Arkitekturen har inte stöd för det. Med det sagt så är det ju inte många som faktiskt har riktig OTA som Tesla. Polestar och MEB-bilarna kan jag komma på spontant. Sen är det några som hävdar att de har det, e-GMP (Hyundai/Kia) till exempel, fast det är nog en sanning med modifikation.
De bilarna som har svårt att ladda på SuC får nog leva med det, såvida det inte kan lösas från Teslas sida.
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
BMW behöver alltså inte byta hårdvara så man slipper teleportera den.nek0 skrev:https://m3.idg.se/2.1022/1.765788/chipp ... droid-autoHelectriC skrev:Jasså, det var nytt för mig. Hämtade min BMW förra månaden och trådlös android auto har funkat sen dag 1. OTA är också på plats.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?mati skrev:Även senare e-tron än 2019 saknar OTA. Arkitekturen har inte stöd för det. Med det sagt så är det ju inte många som faktiskt har riktig OTA som Tesla. Polestar och MEB-bilarna kan jag komma på spontant. Sen är det några som hävdar att de har det, e-GMP (Hyundai/Kia) till exempel, fast det är nog en sanning med modifikation.
De bilarna som har svårt att ladda på SuC får nog leva med det, såvida det inte kan lösas från Teslas sida.
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Nja, när jag var inne på verkstaden förra veckan så klagade jag över den buggiga mjukvaran i bilen. Han bakom disken sa bara att den kommer att uppdateras i december när bilen ska servas. Då ingår det i servicen och kostar inget extra, sa han. Inte ett ord om att man kan göra det utanför ordinarie service. Men det kanske inte ens finns ny mjukvara till Ioniq 5. Ingen aning.Fredrik j skrev:Behöver man en uppdatering och inte har OTA kan man åka till en verkstad. Man behöver inte vänta på nästa service.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Aha Mati du kör ju inte Audi längre och har väl inte betalt ett överpris för att det ska ”ingå gratis”.mati skrev:Nja, när jag var inne på verkstaden förra veckan så klagade jag över den buggiga mjukvaran i bilen. Han bakom disken sa bara att den kommer att uppdateras i december när bilen ska servas. Då ingår det i servicen och kostar inget extra, sa han. Inte ett ord om att man kan göra det utanför ordinarie service. Men det kanske inte ens finns ny mjukvara till Ioniq 5. Ingen aning.Fredrik j skrev:Behöver man en uppdatering och inte har OTA kan man åka till en verkstad. Man behöver inte vänta på nästa service.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
På Audin hade jag serviceavtal, eller snarare så ingick servicen i bilens pris. Oklart vad det kostade, men ordet "överpris" är nog inte helt fel i det sammanhanget skulle jag vilja påstå. Sen uppdaterades ju mjukvaran i den bilen initialt betydligt oftare än så eftersom den var ganska mycket på verkstaden. Och då passade de på att trycka in ny mjukvara. Det var första året. Därefter uppdaterades den inte alls längre eftersom det enligt verkstaden helt enkelt inte fanns någon nyare mjukvara. Senaste versionen som gav bättre räckvidd och lägre förbrukning hann jag aldrig få innan jag sålde den.Dafro skrev:Aha Mati du kör ju inte Audi längre och har väl inte betalt ett överpris för att det ska ”ingå gratis”.
I Hyundaien har jag ingen aning vad som ingår i servicen och om de överhuvudtaget uppdaterar mjukvaran. Han sa det, men det betyder ju ingenting.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
ok, verkar inte gälla i4.nek0 skrev:https://m3.idg.se/2.1022/1.765788/chipp ... droid-autoHelectriC skrev:Jasså, det var nytt för mig. Hämtade min BMW förra månaden och trådlös android auto har funkat sen dag 1. OTA är också på plats.nek0 skrev:BMW har bäst OTA. På grund av brist på halvledare levererar de bilarna utan Android Auto, men de lovar att man ska få det senare via OTA Ska de teleportera hårdvaran?mati skrev:Även senare e-tron än 2019 saknar OTA. Arkitekturen har inte stöd för det. Med det sagt så är det ju inte många som faktiskt har riktig OTA som Tesla. Polestar och MEB-bilarna kan jag komma på spontant. Sen är det några som hävdar att de har det, e-GMP (Hyundai/Kia) till exempel, fast det är nog en sanning med modifikation.
De bilarna som har svårt att ladda på SuC får nog leva med det, såvida det inte kan lösas från Teslas sida.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Men nu pratade vi ju om uppdatering som skulle kunna möjliggöra laddning på teslas stationer. Alltså mjukvara som fixar ett specifikt problem.mati skrev:Nja, när jag var inne på verkstaden förra veckan så klagade jag över den buggiga mjukvaran i bilen. Han bakom disken sa bara att den kommer att uppdateras i december när bilen ska servas. Då ingår det i servicen och kostar inget extra, sa han. Inte ett ord om att man kan göra det utanför ordinarie service. Men det kanske inte ens finns ny mjukvara till Ioniq 5. Ingen aning.Fredrik j skrev:Behöver man en uppdatering och inte har OTA kan man åka till en verkstad. Man behöver inte vänta på nästa service.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
Finns det ingen ny kan du ju naturligtvis inte få den oavsett.
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Senaste uppdateringen för IONIQ 5 är fortfarande Februari som jag har för mig att du gjort hemma.mati skrev:Nja, när jag var inne på verkstaden förra veckan så klagade jag över den buggiga mjukvaran i bilen. Han bakom disken sa bara att den kommer att uppdateras i december när bilen ska servas. Då ingår det i servicen och kostar inget extra, sa han. Inte ett ord om att man kan göra det utanför ordinarie service. Men det kanske inte ens finns ny mjukvara till Ioniq 5. Ingen aning.Fredrik j skrev:Behöver man en uppdatering och inte har OTA kan man åka till en verkstad. Man behöver inte vänta på nästa service.mati skrev:Absolut. Men det sker ju bara vid service och det är ju inte så ofta. I princip räcker det egentligen, men om det är en massa buggar i bilen som skulle behöva fixas, eller funktioner som saknas, så vill man ju inte vänta i ett helt år.Fredrik j skrev:Det går ju att uppdatera mjukvara utan OTA.
Nästa uppdatering skulle kommit i april, men blev försenad enligt Hyundai kundtjänst. Man hoppades sedan på Maj, vilket blir lite svårt om det inte släpps idag eller imorgon. Så vi kan väl hoppas att det blir inom närmsta veckorna.
Kundtjänst sa också att trots att vi fick höra att alla efter februari är OTA så blir nästkommande ändå via USB... Dock blir det en kombination. Du installerar första delen via USB och sen sköts resten av uppdateringen OTA. Vi får väl se om det stämmer.
Angående laddning på SuC så säger ju Tesla själva att det är Tesla-support som jobbar på en fix, inte Hyundai. Vi får se vad som händer där.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Fast det är ytterst tveksamt om saker som laddproblemet överhuvudtaget kan skötas med en uppdatering via USB alternativt OTA. Ioniq 5 kan bara uppdatera sådana saker som är kopplade till infotainmentsystemet osv., men inte drivline-relaterade updates. Det krävs alltid ett verkstadsbesök för detta. Jag skulle tro att SuC-inkompatibiliteten är en sådan sak. Om det nu inte är Tesla som löser det åt Hyundai så att säga.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Jag tror detta är en del av testet som tesla gör med SuC nu. De testar kanske hur olika bilar kommunicerar via CCS och vilken info som kan läsas ut osv. Trots viss "standard" så tror jag bilarnas implementationer skiljer en hel del.mati skrev:Fast det är ytterst tveksamt om saker som laddproblemet överhuvudtaget kan skötas med en uppdatering via USB alternativt OTA. Ioniq 5 kan bara uppdatera sådana saker som är kopplade till infotainmentsystemet osv., men inte drivline-relaterade updates. Det krävs alltid ett verkstadsbesök för detta. Jag skulle tro att SuC-inkompatibiliteten är en sådan sak. Om det nu inte är Tesla som löser det åt Hyundai så att säga.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9336
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Det borde ha visat sig när de öppnat i andra länder?RagWal skrev:Jag tror detta är en del av testet som tesla gör med SuC nu. De testar kanske hur olika bilar kommunicerar via CCS och vilken info som kan läsas ut osv. Trots viss "standard" så tror jag bilarnas implementationer skiljer en hel del.mati skrev:Fast det är ytterst tveksamt om saker som laddproblemet överhuvudtaget kan skötas med en uppdatering via USB alternativt OTA. Ioniq 5 kan bara uppdatera sådana saker som är kopplade till infotainmentsystemet osv., men inte drivline-relaterade updates. Det krävs alltid ett verkstadsbesök för detta. Jag skulle tro att SuC-inkompatibiliteten är en sådan sak. Om det nu inte är Tesla som löser det åt Hyundai så att säga.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Generellt är väl tillverkare av andra märken rätt kassa på att lägga till saker som egentligen borde vara självklara. Min Ioniq kan ju t.ex inte ens begränsa laddnivån utan laddar alltid fullt och det känns ju som en rejäl miss i designen, och har inte åtgärdats i mjukvara trots att andra saker så som GPS UIt fått sig några förändringar då och då.mati skrev:Fast det är ytterst tveksamt om saker som laddproblemet överhuvudtaget kan skötas med en uppdatering via USB alternativt OTA. Ioniq 5 kan bara uppdatera sådana saker som är kopplade till infotainmentsystemet osv., men inte drivline-relaterade updates. Det krävs alltid ett verkstadsbesök för detta. Jag skulle tro att SuC-inkompatibiliteten är en sådan sak. Om det nu inte är Tesla som löser det åt Hyundai så att säga.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Vilken Ioniq har du? I min 2020:a går det.Teslaspolen skrev:Min Ioniq kan ju t.ex inte ens begränsa laddnivån utan laddar alltid fullt och det känns ju som en rejäl miss i designen, och har inte åtgärdats i mjukvara trots att andra saker så som GPS UIt fått sig några förändringar då och då.
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Den 4 juni är det invigning på den utbyggda SuC:en i Tindered.
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Satt och kollade i chargefinder appen igår när vi åkte till stugan och mellan Stockholm och Jönköping så jag inte att det var fullt på någon SuC men Linköping var väl ganska full bitvis, den hopads jag dom får bygga ut och ta lite mer av parkeringen så Oteslor kan ladda utan att vara i vägen. Dock var det fullt mest hela tiden på ionity i Mantorp trots 6 platser och öven den i Gränna ett par gånger. På SuC i Ulricehamn så var det knappt halvfullt och det stod en Id3 plikttroget inbackad på E-tron platsen, den i hörnet där det är en smal extraruta. Jag trodde att det var en stor resdag igår men kan ha fel, inte som midsommar såklart men ändå en lite längre helg. Med detta sagt så får vi väl alla försöka samsas så ska det nog gå bra. Själv så ladda jag såklart på Ionity för 8.70 per kWh.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Jag väntar på kaoset vid midsommar!Dafro skrev:Satt och kollade i chargefinder appen igår när vi åkte till stugan och mellan Stockholm och Jönköping så jag inte att det var fullt på någon SuC men Linköping var väl ganska full bitvis, den hopads jag dom får bygga ut och ta lite mer av parkeringen så Oteslor kan ladda utan att vara i vägen. Dock var det fullt mest hela tiden på ionity i Mantorp trots 6 platser och öven den i Gränna ett par gånger. På SuC i Ulricehamn så var det knappt halvfullt och det stod en Id3 plikttroget inbackad på E-tron platsen, den i hörnet där det är en smal extraruta. Jag trodde att det var en stor resdag igår men kan ha fel, inte som midsommar såklart men ändå en lite längre helg. Med detta sagt så får vi väl alla försöka samsas så ska det nog gå bra. Själv så ladda jag såklart på Ionity för 8.70 per kWh.

(eller inte? Blir intressant att se kommentarerna då, jag tror inte det blir så farligt pga det höga priset på Tesla laddarna, 7,65 kr/kwh och de populäraste laddarna är fortfarande bara för Tesla

Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Japp prisbilden gör väl tyvärr att det kanske blir mer kö på ionity istället. Jag stannar hemma på midsommar i år och nästa år hoppas jag att jag fått min ny bil så jag inte behöver stanna för att ladda.Swede1 skrev:Jag väntar på kaoset vid midsommar!Dafro skrev:Satt och kollade i chargefinder appen igår när vi åkte till stugan och mellan Stockholm och Jönköping så jag inte att det var fullt på någon SuC men Linköping var väl ganska full bitvis, den hopads jag dom får bygga ut och ta lite mer av parkeringen så Oteslor kan ladda utan att vara i vägen. Dock var det fullt mest hela tiden på ionity i Mantorp trots 6 platser och öven den i Gränna ett par gånger. På SuC i Ulricehamn så var det knappt halvfullt och det stod en Id3 plikttroget inbackad på E-tron platsen, den i hörnet där det är en smal extraruta. Jag trodde att det var en stor resdag igår men kan ha fel, inte som midsommar såklart men ändå en lite längre helg. Med detta sagt så får vi väl alla försöka samsas så ska det nog gå bra. Själv så ladda jag såklart på Ionity för 8.70 per kWh.![]()
(eller inte? Blir intressant att se kommentarerna då, jag tror inte det blir så farligt pga det höga priset på Tesla laddarna, 7,65 kr/kwh och de populäraste laddarna är fortfarande bara för Tesla
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9336
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Tesla på väg att öppna upp SuC i Norden
Eh, Jönköping, Linköping, Norrköping, Gävle och Tindered är öppnade. De hör väl ändå till de populäraste?Swede1 skrev:Jag väntar på kaoset vid midsommar!Dafro skrev:Satt och kollade i chargefinder appen igår när vi åkte till stugan och mellan Stockholm och Jönköping så jag inte att det var fullt på någon SuC men Linköping var väl ganska full bitvis, den hopads jag dom får bygga ut och ta lite mer av parkeringen så Oteslor kan ladda utan att vara i vägen. Dock var det fullt mest hela tiden på ionity i Mantorp trots 6 platser och öven den i Gränna ett par gånger. På SuC i Ulricehamn så var det knappt halvfullt och det stod en Id3 plikttroget inbackad på E-tron platsen, den i hörnet där det är en smal extraruta. Jag trodde att det var en stor resdag igår men kan ha fel, inte som midsommar såklart men ändå en lite längre helg. Med detta sagt så får vi väl alla försöka samsas så ska det nog gå bra. Själv så ladda jag såklart på Ionity för 8.70 per kWh.![]()
(eller inte? Blir intressant att se kommentarerna då, jag tror inte det blir så farligt pga det höga priset på Tesla laddarna, 7,65 kr/kwh och de populäraste laddarna är fortfarande bara för Tesla
Dessutom SuC som haft kö redan innan öppnandet.
Tindered har nu expanderat rejält, så förhoppningsvis inga köer i Midsommar.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.