Japp. Omkörningar gör man ju alltid i S-läget. Det vore galet att inte slå på det när det ändå finns där. Och det är för omkörningar man vill ha en massa pulver. Annars kvittar det ju. Som du säger. Då sitter man ju och halvsover och låter bilen köra.macky skrev:På långresa blir det ofta efficiency för mig ändå. Lägsta läget på luftfjädringen finns där och med körassistans på spelar det ingen roll vilken respons du har. Vill du göra en snabb omkörning petar du i S med knappen i mitten och du har max effekt (boost i 8s). Sen sommar man om igen och rullar vidareDafro skrev:Håller med Mati om att det mer handlar om hur man kör i de olika lägena. Jag upplever att man måste trampa väääääldigt djupt för att det ska hända något i snålläget och skulle tro att man sparar mer på däckkontot än elkontot.
Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Jo jag provade S läget, blir det lika mycket effekt som i dynamics? Och det verkar som om det krävs viss mängd batteri för att få boostläget väl? Prövade med räckvidd på under 50 km och då fick jag det inte.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Dafro skrev:Jo jag provade S läget, blir det lika mycket effekt som i dynamics? Och det verkar som om det krävs viss mängd batteri för att få boostläget väl? Prövade med räckvidd på under 50 km och då fick jag det inte.
Transmission position S / driving program S
The boost function is available when transmission position S is selected. The boost function is activated when the kickdown is operated. When this happens, the highest system performance is made available for up to eight seconds for maximum vehicle acceleration.
The availability of the boost function depends on conditions such as the charge level of the high-voltage battery and the temperature of the electric drive components, etc.
The very high electric current causes the system components involved to heat up rapidly. The time is limited to a maximum of ten seconds to protect the system components.
If the component temperatures exceed defined limits, the boost function is deactivated until the system components have cooled down.
In transmission position S and in Audi drive select mode dynamic, driving program S is selected by Engine/Motor Control Module J623.
A dynamic accelerator pedal map and sporty response are activated.
Transmission position S must also be selected in order to use the launch control function. See Owner's Manual.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Bilen blir rejält nojig under 50km kvarvarande räckvidd. Testa kör helt slut på batteriet så får du se vad som händer då.Dafro skrev:Jo jag provade S läget, blir det lika mycket effekt som i dynamics? Och det verkar som om det krävs viss mängd batteri för att få boostläget väl? Prövade med räckvidd på under 50 km och då fick jag det inte.
Jämför jag med e-Golfen så stryper den effekten mer och mer. Till sist blir den väldigt seg, stänger ner AC och allt. Den liksom tappar ork. Man förstår intuitivt att batteriet är tomt.
Ioniq 5 verkar inte reagera alls när elektronerna sinar. Jag körde ner till 10% häromdagen och allt var som vanligt. Inga varningar alls. Varningarna kanske kommer ännu senare. Lite läskigt faktiskt.
Konstigt att det är så olika mellan bilarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Gällande boost så tycker jag mig märka skillnad efter uppdateringen. Förra vintern minns jag att boost inte var tillgänglig när bilen var riktigt kall. Säg -5 och kallare. Vid längre körning kom den tillbaka då allt värmts upp. Den här vintern har jag aldrig märkt att den inte är tillgänglig. Även vid -15 och bilen stått ute.
Re: Audi e-tron
Denna funktion med laddgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Senast redigerad av Dafro, redigerad totalt 1 gånger.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Audi e-tron
Har kört till 4km kvar eller c:a 2% med min e50 det som var lite nojligt var de sista höjdmeterna som jag glömt avmati skrev:Bilen blir rejält nojig under 50km kvarvarande räckvidd. Testa kör helt slut på batteriet så får du se vad som händer då.Det blir sköldpaddor och varningar och grejer. Fast man märker i stort sett ingenting för övrigt. Bilen går som fan ända till sista metern. Och så stannar den förmodligen bara. (Har alltid lyckats komma fram innan det hände.)
Jämför jag med e-Golfen så stryper den effekten mer och mer. Till sist blir den väldigt seg, stänger ner AC och allt. Den liksom tappar ork. Man förstår intuitivt att batteriet är tomt.
Ioniq 5 verkar inte reagera alls när elektronerna sinar. Jag körde ner till 10% häromdagen och allt var som vanligt. Inga varningar alls. Varningarna kanske kommer ännu senare. Lite läskigt faktiskt.
Konstigt att det är så olika mellan bilarna.
Tyckte ändå att det funkade rätt bra, kombinationen med att sätta navin dit du skall (dvs för att veta faktiskt avstånd kvar) och ha koll på kvarvarande range gjorde att jag kunde blåsa på en del. Så länge som kvarvarande räckvidd inte minskar betydligt mycket snabbare än avstånd till destinationen så känner jag mig trygg med att komma fram och man kan variera hastigheten.
Lite som Teslans räckviddsplanering typ, fast manuellt
En sak till som det redan skrivits om många gånder och i olika trådar angående räckvidd generellt men jag själv glömt bort eller varit för lat för att bry mig om, är att man kan sänka förbrukningen rejält de första milen när det är kallt ute genom att använda timerläget på laddningen så att bilen laddar fullt till avfärd, samt genom att värma kupén med laddkabeln inkopplad.
Min laddare är satt på 5,5kW men jag får inte mer än 3kW när batteriet är helt iskallt, så när man laddar fullt precis innan avfärd hjälper man till att väma batteriet vilket är bra för den initiala förbrukningen.
Re: Audi e-tron
Japp, det sparar säkerligen ett antal kWh att göra det. Dels hålla batteriet vid en bra temp innan start och gärna köra förvärmning 2x30 min innan så har man gjort vad man kan.dfa skrev:Har kört till 4km kvar eller c:a 2% med min e50 det som var lite nojligt var de sista höjdmeterna som jag glömt avmati skrev:Bilen blir rejält nojig under 50km kvarvarande räckvidd. Testa kör helt slut på batteriet så får du se vad som händer då.Det blir sköldpaddor och varningar och grejer. Fast man märker i stort sett ingenting för övrigt. Bilen går som fan ända till sista metern. Och så stannar den förmodligen bara. (Har alltid lyckats komma fram innan det hände.)
Jämför jag med e-Golfen så stryper den effekten mer och mer. Till sist blir den väldigt seg, stänger ner AC och allt. Den liksom tappar ork. Man förstår intuitivt att batteriet är tomt.
Ioniq 5 verkar inte reagera alls när elektronerna sinar. Jag körde ner till 10% häromdagen och allt var som vanligt. Inga varningar alls. Varningarna kanske kommer ännu senare. Lite läskigt faktiskt.
Konstigt att det är så olika mellan bilarna.![]()
Tyckte ändå att det funkade rätt bra, kombinationen med att sätta navin dit du skall (dvs för att veta faktiskt avstånd kvar) och ha koll på kvarvarande range gjorde att jag kunde blåsa på en del. Så länge som kvarvarande räckvidd inte minskar betydligt mycket snabbare än avstånd till destinationen så känner jag mig trygg med att komma fram och man kan variera hastigheten.
Lite som Teslans räckviddsplanering typ, fast manuellt![]()
En sak till som det redan skrivits om många gånder och i olika trådar angående räckvidd generellt men jag själv glömt bort eller varit för lat för att bry mig om, är att man kan sänka förbrukningen rejält de första milen när det är kallt ute genom att använda timerläget på laddningen så att bilen laddar fullt till avfärd, samt genom att värma kupén med laddkabeln inkopplad.
Min laddare är satt på 5,5kW men jag får inte mer än 3kW när batteriet är helt iskallt, så när man laddar fullt precis innan avfärd hjälper man till att väma batteriet vilket är bra för den initiala förbrukningen.
Re: Audi e-tron
Om du klickar på halvmånen som visar laddningen så får du en ny sida med samma halvmåne. Klicka igen så får du upp en laddstapel som du kan ställa in.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Re: Audi e-tron
Brukar undvika att gå under 10% för att ha reserv om något händer (har bara en gång i mitt liv varit under 10% på en elbil), men inte så konstigt att man kan hantera detta på olika sätt. Olika tillverkare har olika idéer om vad som är bäst för kunden och bilen.mati skrev:Bilen blir rejält nojig under 50km kvarvarande räckvidd. Testa kör helt slut på batteriet så får du se vad som händer då.Det blir sköldpaddor och varningar och grejer. Fast man märker i stort sett ingenting för övrigt. Bilen går som fan ända till sista metern. Och så stannar den förmodligen bara. (Har alltid lyckats komma fram innan det hände.)
Jämför jag med e-Golfen så stryper den effekten mer och mer. Till sist blir den väldigt seg, stänger ner AC och allt. Den liksom tappar ork. Man förstår intuitivt att batteriet är tomt.
Ioniq 5 verkar inte reagera alls när elektronerna sinar. Jag körde ner till 10% häromdagen och allt var som vanligt. Inga varningar alls. Varningarna kanske kommer ännu senare. Lite läskigt faktiskt.
Konstigt att det är så olika mellan bilarna.
Själv så föredrar jag nog det sättet som du beskriver att din nya Iq5 hanterar det; kör precis som normalt fram tills 10%, och först därefter så kan bilen börja "tjata" och härja för att få uppmärksamhet. Då slipper man en massa onödiga pling och varningsmeddelanden som jag personligen oftast är lite allergisk mot.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi e-tron
Detta är ett mycket bra tips. Klockren strategi att göra så, och speciellt innan långa färder där man kommer pressa räckvidden lite.dfa skrev:En sak till som det redan skrivits om många gånder och i olika trådar angående räckvidd generellt men jag själv glömt bort eller varit för lat för att bry mig om, är att man kan sänka förbrukningen rejält de första milen när det är kallt ute genom att använda timerläget på laddningen så att bilen laddar fullt till avfärd, samt genom att värma kupén med laddkabeln inkopplad.
Min laddare är satt på 5,5kW men jag får inte mer än 3kW när batteriet är helt iskallt, så när man laddar fullt precis innan avfärd hjälper man till att väma batteriet vilket är bra för den initiala förbrukningen.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
När det gäller att stänga av laddningen är det normala sättet att ta ur laddkabeln.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Om du har programmerat en laddningstimer, och sedan gjort den användbar till exempel för avresa 07:00, men sedan inte aktiverat den så kan du aktivera från appen.
Om det är många timmar kvar till inställd avresa kan då laddningen pausa. Har även lyckats göra så när jag ville att den skulle ladda, så var lite försiktigt med appen under pågående laddning.
Om strömmen bryts i laddboxen kan appen ofta säga att bilen väntar på laddningstimer. Till exempel om säkringen har gått eller jordfelsbrytaren löst ut.
Det är inte alla laddboxar som är kompatibla med e-trons laddningstimer.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Tyvärr är min erfarenhet med e-tron att just detta händer alltför ofta, dvs att den estimerade kvarvarande räckvidden minskar betydligt snabbare än avståndet till destinationen. När bilen var ny tyckte jag att den var tvärtom extremt pessimistisk, vilket ju är bra. Jag hade alltid flera mils marginal, och jag visste att om bilen ansåg att det var tajt så kunde man ändå komma fram utan bekymmer.dfa skrev:
Har kört till 4km kvar eller c:a 2% med min e50 det som var lite nojligt var de sista höjdmeterna som jag glömt av![]()
Tyckte ändå att det funkade rätt bra, kombinationen med att sätta navin dit du skall (dvs för att veta faktiskt avstånd kvar) och ha koll på kvarvarande range gjorde att jag kunde blåsa på en del. Så länge som kvarvarande räckvidd inte minskar betydligt mycket snabbare än avstånd till destinationen så känner jag mig trygg med att komma fram och man kan variera hastigheten.
Men någon gång under senaste året har detta förändrats. Bilens estimerade räckvidd var alldeles för optimistiskt räknat. Först när SOC föll under 15-20% minskade den estimerade räckvidden dramatiskt. Det har hänt mig flera gånger på senare tid att jag hade ~2 mil kvar att köra, och bilen visade 5 eller 6 mil kvarvarande räckvidd. Ändå så var det till sist så tajt att jag nästan inte kom fram, trots att jag körde långsammare och långsammare. Jag märkte ju att räckvidden föll som en sten. Ett väldigt märkligt beteende. Vet man om det är det ju ingen fara egentligen, det är ju bara räkna bort 4 mil från vad GOM visar. Men det är ändå lite jobbigt när den visar så himla fel. Och framförallt när det förändras över tid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Inget jag har märkt, men brukar köra ned batteriet till 5% och AC-ladda till 100% några dagar innan långresa ifall det blivit någon obalans i batteriet.mati skrev:Tyvärr är min erfarenhet med e-tron att just detta händer alltför ofta, dvs att den estimerade kvarvarande räckvidden minskar betydligt snabbare än avståndet till destinationen. När bilen var ny tyckte jag att den var tvärtom extremt pessimistisk, vilket ju är bra. Jag hade alltid flera mils marginal, och jag visste att om bilen ansåg att det var tajt så kunde man ändå komma fram utan bekymmer.dfa skrev:
Har kört till 4km kvar eller c:a 2% med min e50 det som var lite nojligt var de sista höjdmeterna som jag glömt av![]()
Tyckte ändå att det funkade rätt bra, kombinationen med att sätta navin dit du skall (dvs för att veta faktiskt avstånd kvar) och ha koll på kvarvarande range gjorde att jag kunde blåsa på en del. Så länge som kvarvarande räckvidd inte minskar betydligt mycket snabbare än avstånd till destinationen så känner jag mig trygg med att komma fram och man kan variera hastigheten.
Men någon gång under senaste året har detta förändrats. Bilens estimerade räckvidd var alldeles för optimistiskt räknat. Först när SOC föll under 15-20% minskade den estimerade räckvidden dramatiskt. Det har hänt mig flera gånger på senare tid att jag hade ~2 mil kvar att köra, och bilen visade 5 eller 6 mil kvarvarande räckvidd. Ändå så var det till sist så tajt att jag nästan inte kom fram, trots att jag körde långsammare och långsammare. Jag märkte ju att räckvidden föll som en sten. Ett väldigt märkligt beteende. Vet man om det är det ju ingen fara egentligen, det är ju bara räkna bort 4 mil från vad GOM visar. Men det är ändå lite jobbigt när den visar så himla fel. Och framförallt när det förändras över tid.
Som jag förstår det mäter e-tron hur mycket energi som tagits ut ur batteriet, och beräknar återstående räckvidd efter detta, med de senast körda 100 km som referensförbrukning.
Kanske i någon kombination med batterispänningen.
Om det nu inte skulle vara 100% SoC från början kanske det kan bli problem.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Klarar Etron (Audi) av det dom fortfarande är omöjligt i Tesla, att lägga in delmål i navigatorn? Tesla verkligen blandar och ger mellan högt och lågt...
Re: Audi e-tron
Naturligtvis fungerar delmål.improwise skrev:Klarar Etron (Audi) av det dom fortfarande är omöjligt i Tesla, att lägga in delmål i navigatorn?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Min nya sida ser ut som nedan och den är tyvärr ej klickbar.macky skrev:Om du klickar på halvmånen som visar laddningen så får du en ny sida med samma halvmåne. Klicka igen så får du upp en laddstapel som du kan ställa in.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Audi e-tron
Detta med att den väntar på laddningstimer skedde för mig idag, prövade att belasta huset med värme ugn och spis bara för att se vilken effekt det skulle blomtips bilen, det blev inget och sedan vägrade den fortsätta ladda, detta händer väl inte så ofta men inte så önskvärt. Får väl ha koll på det eller välja ladda direkt och timer på boxen om det funkar vill säga.Off Grid Byggaren skrev:När det gäller att stänga av laddningen är det normala sättet att ta ur laddkabeln.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Om du har programmerat en laddningstimer, och sedan gjort den användbar till exempel för avresa 07:00, men sedan inte aktiverat den så kan du aktivera från appen.
Om det är många timmar kvar till inställd avresa kan då laddningen pausa. Har även lyckats göra så när jag ville att den skulle ladda, så var lite försiktigt med appen under pågående laddning.
Om strömmen bryts i laddboxen kan appen ofta säga att bilen väntar på laddningstimer. Till exempel om säkringen har gått eller jordfelsbrytaren löst ut.
Det är inte alla laddboxar som är kompatibla med e-trons laddningstimer.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Tryck på 59% texten så dyker den upp.Dafro skrev:Min nya sida ser ut som nedan och den är tyvärr ej klickbar.macky skrev:Om du klickar på halvmånen som visar laddningen så får du en ny sida med samma halvmåne. Klicka igen så får du upp en laddstapel som du kan ställa in.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Det saknades länge hos Tesla, men sedan för inte så många uppdateringar så finns delmål numera på plats även där.improwise skrev:Klarar Etron (Audi) av det dom fortfarande är omöjligt i Tesla, att lägga in delmål i navigatorn? Tesla verkligen blandar och ger mellan högt och lågt...

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Kan eventuellt börja ladda igen efter en stund.Dafro skrev:Detta med att den väntar på laddningstimer skedde för mig idag, prövade att belasta huset med värme ugn och spis bara för att se vilken effekt det skulle blomtips bilen, det blev inget och sedan vägrade den fortsätta ladda, detta händer väl inte så ofta men inte så önskvärt. Får väl ha koll på det eller välja ladda direkt och timer på boxen om det funkar vill säga.Off Grid Byggaren skrev:När det gäller att stänga av laddningen är det normala sättet att ta ur laddkabeln.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
Om du har programmerat en laddningstimer, och sedan gjort den användbar till exempel för avresa 07:00, men sedan inte aktiverat den så kan du aktivera från appen.
Om det är många timmar kvar till inställd avresa kan då laddningen pausa. Har även lyckats göra så när jag ville att den skulle ladda, så var lite försiktigt med appen under pågående laddning.
Om strömmen bryts i laddboxen kan appen ofta säga att bilen väntar på laddningstimer. Till exempel om säkringen har gått eller jordfelsbrytaren löst ut.
Det är inte alla laddboxar som är kompatibla med e-trons laddningstimer.
E-tron laddningstimern använder kontaktorn i laddboxen för att pausa laddningen. Ibland vill den inte påbörja laddning när det senare är dags.
Bäst fungerar det med Audis egna reseladdare.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Nope tyvärr inte på min, har tryckt överallt. Får väl ge upp, ör ju inte så svårt att få till bilen men vore bekvämt. Har du iPhone?Off Grid Byggaren skrev:Tryck på 59% texten så dyker den upp.Dafro skrev:Min nya sida ser ut som nedan och den är tyvärr ej klickbar.macky skrev:Om du klickar på halvmånen som visar laddningen så får du en ny sida med samma halvmåne. Klicka igen så får du upp en laddstapel som du kan ställa in.Dafro skrev:Denna funktion med landgräns hittar jag inte i min app, jag har iPhone din kanske är för Android?Off Grid Byggaren skrev:Har kört en vecka nu och den är något snålare efter uppgraderingen.
Såg nu att även funktionen att ställa in laddgränsen från appen kom med, det är faktiskt något jag saknat tidigare.
Fanns inte från början på MY 19.
Hittar heller ingenstans där man kan stänga av laddningen, räckte bevisligen inte med att stänga av timer eller låsa upp bilen.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2504
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Audi e-tron
Jag har Android:
Trycker en gång på laddnivå.
På nästa sida trycker jag en gång till på laddnivå.
Sedan dyker denna upp:
Trycker en gång på laddnivå.
På nästa sida trycker jag en gång till på laddnivå.
Sedan dyker denna upp:
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Audi e-tron
Tack då ör det nog att jag har iPhone, kan ju inte ha nyckel i mobilen heller.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW