Gick in och kikade igår kväll enligt dina anvisningar och mycket riktigt så fanns det en bil som var från 2023. Fick tag på en säljare i Stockholm imorse som matchade ihop min beställning med den. Hämtning om 1-2 veckor, stort Tack!malmer skrev: ↑23 feb 2023 19:50Håll koll på inventariesidan. De kan matcha med en specifik bil där i listan om du hör av dig till Tesla. Tricket för att kolla om en bil där är tillverkad 2023 är att klicka in på en bil och välja att visa källkoden. Sök sedan i källkoden (Ctrl+F) efter ”gain” så kommer du hitta ett fält som heter typ ”ActualGAInDate”. Det matchar tillverkningsdatum är jag nästan helt säker på. Tesla kan även verifiera detta datum för dig när du ber om matchning. Så jag gjorde för att få min matchad med en 2023.Knace88 skrev: ↑23 feb 2023 19:37Börjar bli väldigt tröttsamt nu…
Nekade leverans för nån vecka sedan på VIN LRWYGCFS8PC694*** för att den var tillverkad 2022-12-15
Efter evig väntan (SC sa inom några dagar) fick jag äntligen nytt VIN LRWYGCFS8PC697***, alltså med största sannolikhet ännu en 2022-bil Som någon annan nekat.
Ska ha som förmånsbil så behöver tillverkningsår 2023, så blir väl att kontakta SC igen imorgon![]()
Edit: Se till att du har rätt filter på när du söker efter bil i inventariet så du får med rätt däck och dragkrok och så.
Edit 2: Ev kanske du behöver hömta upp bilen på den plats som står listad. Hör med Tesla när du hittat en lämplig bil.

Får hämta den i Stockholm (bor i Helsingborg) men blir en härlig Roadtrip i nya bilen.
PS Bilen är tillverkad 2023-01-03 så borde vara bland de första för 2023 som kommer hit. Bilen har VIN LRWYGCFS2PC710*** så har ni högre sista 6 siffror så är er bil säkert tillverkad 2023.