Politisk satir

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Politisk satir

Inlägg av Svenssons »

Zalman3 skrev:
"Tror du på allvar att jag på något sätt är nazist eller förnekare av förintelsen?"

Jag tolkar det som att du är nazist.
Förklara hur då för mig varför du inte är det?
Jag kan på inget sätt förstå hur du fått denna tanke? Vad är det som jag skrivit som gör att du tror att jag är nazist? I princip det enda jag skrivit i denna tråd är ju att jag inte vill att åsikter skall censureras. Censur av åsikter var något nazister (och kommunister) var (är) väldigt duktiga på.

Som sagt var, ta en kall dush, läs igenom tråden igen, kolla gärna på filmen jag länkade till, särskilt de delar om debattklimatet som kommer ca 30 minuter in i filmen.

PS. Jag har sett väldigt många dokumentärer om förintelsen och tycker det är fruktansvärt det som hände då. Jag har också t.ex. läst Livsgnistan av Erich Maria Remarque som jag kan rekommendera. Jag vill på inget sätt att detta skall upprepas och kan på inget sätt förstå hur du kan tro att jag är nazist. Vad är det som jag har skrivit som får dig att tro detta?
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 3 gång.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Jag kan rekommendera ett besök på Auschwitz o Birkenau.

Men väg E36 i Polen är en katastrof i flera mil hela bilen hoppade som om man körde på åkern.
2018-09-02_1146.png
3651.jpg
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

LarsL skrev:

Detta parti består väl av avhoppade Sverige Demokrater? Så innan någon hoppar på detta tåg bör de fundera på varför de hoppade av.
Och avhoppade Miljöpartister, Moderater, Liberaler och Centerpartister. Din poäng är?

Jag tittar inte på personen när jag väljer politik. Jag tittar på politiken. MED må ha idéer jag inte gillar, men det har alla partier.

Vi har alldeles för lite ideologi i svensk politik. Allt handlar om nästa fyra år. Var och en ska naturligtvis bilda sig sin egna uppfattning, men för mig bör det i alla fall ett parti som ser bilen som en framtidslösning, inte ett besvär.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
Zalman3 skrev:
Svenssons skrev:
En svensk elefant...

Jag fick inte denna tråd låst.
Vad leder då din tråd till, jo rasism.
Ytterst så kan det leda till vad som hände i Tyskland under 1930-40 talet.

Jag var Polen förra vecka och besökte Auswitch 1 och 2.

"Auschwitz concentration camp"
Jews to the camp's gas chambers from all over German-occupied Europe, where they were killed en masse with the cyanide-based poison Zyklon B, originally developed to be used as a pesticide. An estimated 1.3 million people were sent to the camp, of whom at least 1.1 million died. Around 90 percent of those were Jews; approximately one in six Jews killed in the Holocaust died at the camp.
https://en.wikipedia.org/wiki/Auschwitz ... ation_camp

Min tråd? Hur kan debatt leda till rasism? Jag vill bestämt hävda att debatt, diskussioner och möten är det som krävs för att stå emot rasism! Försök till censur, tystande av åsikter och hot är det som kommer göra att rasism, hat och osäkerhet frodas.
Har du varit i Auschwitz?
Sett klösmärkena på väggarna i gaskamrarna?
Och priset till den sjukaste parallellen går till... Vad är det med er? Nazi-tourettes?

En debatt kan väl inte LEDA till rasism?
Mickep

Inlägg av Mickep »

En tråd sägs haspårat ut när hitler (och nazism) har dragits upp.
En anledning att stänga tråden kan just vara för att det ät känsligt ämne som orsaka osämja (politik). Utan för att anklagas för censur kan man hänvisa sådana till till andra forum.
Själv betecknar jag mig till socialliberalideologin.
Men jag tror knappast att något parti i Sverige tänker sätta upp några koncentrationsläger. Men har man någon tvekan vad partierna egentligen vill så skall man lyssna på vad utbrytarpartierna säger. Tycker man det låter ok kan man fortsätta. Sedan funderar man vad som är bäst för en själv ens grupp och Sverige. Har ett eget mål att inte rösta på samma parti i alla val. Jag utgår från vad partierna vill på resp nivå helt oberoende av varandra.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag blir inte kränkt för att någon tror att jag är nazist, vet ju själv hur fel detta är och alla som känner mig vet det samma. Jag blir väldigt förvånad dock och kan inte förstå hur någon som är emot censur blir tagen för att vara nazist. Vad är då den som är för censur, nationalism och emot humanism och alla människors lika värde? Blir alla humanister och liberala människor som är emot censur nazister idag?

Kan vi inte diskutera politik utan att detta måste censueras så är det något som är väldigt fel. Vi borde kunna ha en debatt utan att peka finger eller låsa kanaler. Vi är väl vuxna människor som kan tänka?

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Godwin's law itself can be abused as a distraction, diversion or even as censorship, fallaciously miscasting an opponent's argument as hyperbole when the comparisons made by the argument are actually appropriate.[9][10] Similar criticisms of the "law" (or "at least the distorted version which purports to prohibit all comparisons to German crimes") have been made by the American lawyer, journalist, and author Glenn Greenwald.[11]
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
Jag blir inte kränkt för att någon tror att jag är nazist, vet ju själv hur fel detta är och alla som känner mig vet det samma. Jag blir väldigt förvånad dock och kan inte förstå hur någon som är emot censur blir tagen för att vara nazist. Vad är då den som är för censur, nationalism och emot humanism och alla människors lika värde? Blir alla humanister och liberala människor som är emot censur nazister idag?

Kan vi inte diskutera politik utan att detta måste censueras så är det något som är väldigt fel. Vi borde kunna ha en debatt utan att peka finger eller låsa kanaler. Vi är väl vuxna människor som kan tänka?

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Godwin's law itself can be abused as a distraction, diversion or even as censorship, fallaciously miscasting an opponent's argument as hyperbole when the comparisons made by the argument are actually appropriate.[9][10] Similar criticisms of the "law" (or "at least the distorted version which purports to prohibit all comparisons to German crimes") have been made by the American lawyer, journalist, and author Glenn Greenwald.[11]
+1
Svenssons du och jag brukar inte ha samma uppfattningar om saker , men i det här fallet måste jag hålla med dig. Att du seger emot mig gör dig inte till nazist, rasist eller vad vet jag vad i mina ögon. Efter så många diskussioner med dig har jag aldrig ens tänkt tanke om att du är nazist eller rasist.Fattar inte heller vad i dina inlägg gjorde att du uppfattades som sådan.Tror inte att du behöver förklara dig här på forumet.
Swede1

Inlägg av Swede1 »

Aron Flam intervjuar de som gjort ”A swedish Elephant”, avgör själv om det är en rysk påverkansoperation.

Lofet2
elbilist

Inlägg av Lofet2 »

Som yttrandefrihetskämpande liberalkonservativ (MED) är det sorgligt att se hur en från början vettig debatt försöker trasas sönder av någon form av shaming :roll:
Skriv svar