Sida 4 av 22

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:14
av 12man
Pontus skrev:
Nu känner jag extremt dum men jag måste ju kunna följa räcket.
Hur följer jag något annat än det som finns i min adressbok? När jag tar sök så letar den bara i min adressbok.
Lägg till tag secc2018

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:14
av Pontus
Stannar Tibor i Umeå? Verkar lite tidigt eller hur.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:15
av EnTraktor
Pontus skrev:
Stannar Tibor i Umeå? Verkar lite tidigt eller hur.
Han borde klara sig till Övik tycker jag.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:17
av EnTraktor
TeslaTissel skrev:
En fundering varför kör man inte via Uppsala - Enköping - Västerås - Arboga - Örebro - Mjölby så slipper man ev. stockningar i Stockholmsområdet?
Teslan kommer passera Stockholm ca kl 2 inatt. Då borde trafiken inte vara nått problem. Med vädret vi har nu är nog E4 det bästa valet.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:18
av TeslaTissel
Nytt försök till min fråga:

En fundering varför kör man inte via Uppsala - Enköping - Västerås - Arboga - Örebro - Mjölby så slipper man ev. stockningar i Stockholmsområdet?

Tidsdiff är max tio min?
Skärmavbild 2018-11-27 kl. 18.16.00.png

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:19
av boreno
Tycker du ska passa på och besöka Vasa när du ändå är så nära, det är en trevlig stad. Och du har ju gott om tid!

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:20
av tehjimos
Pontus skrev:
Stannar Tibor i Umeå? Verkar lite tidigt eller hur.
Han körde först 25 mil till Skellefteå från Haparanda, vad jag hörde hade inte alla helt fullt batteri.

Där laddade han i 25min, därefter körde han mot Umeå.

Jag tror nog det blir stopp i Umeå om han inte har hyfsat låg förbrukning.. då kan han nog hålla ut till Övik.... skulle vara intressant faktiskt.

Då skulle han kunna ladda i Övik i ca 15min och därefter rullat mot Sundsvall.. Där han nog behöver ladda ca 25 min för att ta sig till Gävle, men om han vill slippa gävle pga att slippa köra under E4an x2 så kan han nog ladda ca 35min i Sunsdvall och dra direkt till Fullerö SuC.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:22
av _TonyV
Frågan är om Jaggan hinner ner innan mässan är över. :D

Förlåt kanske onödig kommentar men kunder inte låta bli.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:22
av TeslaTissel
En gång till då?:

En fundering varför kör man inte via Uppsala - Enköping - Västerås - Arboga - Örebro - Mjölby så slipper man ev. stockningar i Stockholmsområdet?

Tidsdiff är max tio min?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:26
av EnTraktor
_TonyV skrev:
Frågan är om Jaggan hinner ner innan mässan är över. :D

Förlåt kanske onödig kommentar men kunder inte låta bli.
Haha, bra fråga :D
För övrigt rullar Jaggan nu och Tibor gör ett lite oväntat stopp i Umeå.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:27
av Hok
Tibor ser ut att stanna i Umeå.

Edit. Eller inte för nu är han på väg igen.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:30
av EnTraktor
Nähä, Tibor kör vidare...

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:31
av Jeppe_E
Pontus skrev:
Är det något fel på Jaggan?
Den ska väl gå längre än så här bara på första laddningen.
Det är väl som vanligt? Dåligt förberett test, ovan vid bilen, osäkerhet om laddning. Det blir liksom inte en rättvisande bild om alla inte har samma förutsättningar. Men det är ju sedan gammalt att Tesla har ett enormt försprång IOM SuC. Men varför är Konan så långt efter?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:31
av Bjorn N
Men det var ett väldigt kort stopp, och inte var han fram till laddaren heller vad det såg ut som.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:31
av 12man
Däckbyte f1 style?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:35
av blincoln
Glömde kisseflaskan?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:39
av EnTraktor
Jeppe_E skrev:
Pontus skrev:
Är det något fel på Jaggan?
Den ska väl gå längre än så här bara på första laddningen.
Det är väl som vanligt? Dåligt förberett test, ovan vid bilen, osäkerhet om laddning. Det blir liksom inte en rättvisande bild om alla inte har samma förutsättningar. Men det är ju sedan gammalt att Tesla har ett enormt försprång IOM SuC. Men varför är Konan så långt efter?
Jag skulle säga att alla har samma förutsättningar, om man bortser från laddnätverket och navigatorn. Tibor kör inte Tesla till vardags så att jag tror inte nån av förarna har nån större erfarenhet av sin bil. Konan laddade drygt 1 timme mot Teslan's 25 minuter, vilket är förväntat med tanke på laddeffekten. Att Jaggan ligger så långt efter verkar beror nog på hög förbrukning (vinter, kallt, fuktigt, lätt motvind) och att laddaren dom ville använda var upptagen (såg det ut som).

Som S100D ägare vet jag att bilen är helt oslagbar på långkörningar och efter att ha kört Spanien tur och retur 2 gånger vet jag att bilen oftare väntade på mig, än jag på den. Ofta räcker 15-25 min laddning och man kör förbi många laddare utan att ladda.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:45
av Laddvin
Konstigt om det är så att Jaguaren startade med mindre laddning än de andra. Det skulle ju påverka laddrytmen otroligt mycket jämfört med de andra två och förklara varför den hamnade efter. Men det är ju inte säkert att så var fallet.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 18:46
av EnTraktor
Varifrån kommer ryktet att Jaguaren kom iväg med mindre laddning? Finns det nån som helst källa?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:18
av Laddvin
Jag tror ryktet föddes ur att Jaguaren sackade efter redan i Haparanda och höll en lägre hastighet även efter att de kört ut på E4an. Följt av ett tidigt laddstopp.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:22
av Bjelke
Snart rullar Tibor in i Ö-Vik :)

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:26
av _TonyV
OldschoolWarfare skrev:
Jag tror ryktet föddes ur att Jaguaren sackade efter redan i Haparanda och höll en lägre hastighet även efter att de kört ut på E4an. Följt av ett tidigt laddstopp.
om man väntade på Konan att ladda, varför inte Jaggan då?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:33
av Laddvin
Bra fråga. Som sagt inte säkert det är en gnutta sant men en intressant spekulation. Varför annars stanna och ladda så tidigt om batteriet var fullt vid start? Som alla här vet så får man ju sämre laddeffekt om man laddar upp till fullt. Visste inte föraren det? Ingen aning.

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:36
av tehjimos
OldschoolWarfare skrev:
Bra fråga. Som sagt inte säkert det är en gnutta sant men en intressant spekulation. Varför annars stanna och ladda så tidigt om batteriet var fullt vid start? Som alla här vet så får man ju sämre laddeffekt om man laddar upp till fullt. Visste inte föraren det? Ingen aning.
Kanske bara kommer 17mil i -7 i motorvägshastighet?

Re: SECC 2018

Postat: 27 nov 2018 19:42
av _TonyV
På fejjan finns en rapport av Peter Sundfeldt, video på dryga 3 minuter. ECarExpo 2018