Hade grymt bemötande 2013-2015, efter det blev det allt för vanligt med Tesla i Norge och tyvärr påverkat servicenivån negativt. Men det rullar ju också 30875st här nu, rullar knappt 4750st i Sverige.tehjimos skrev:Har haft väldigt bra bemötande under 3 år och säkert 1-2 dussin besök på SC. Men det är dyrt som vanligt på märkesverkstäder.MDurante skrev:Vem bryr sig om SC, överbetalda klåpare med amerikansk grundvärderingar som speglar sig i milslånga köer med nedvärderande kundbehandling. Får dokumentera allt på mail eller skriftligt för att inte få problem då de inte håller vad de lämnat för besked muntligt.taliz skrev:Borde väl vara mer rimligt att sälja den och köpa en beggad P100D istället?tehjimos skrev:Fyfan va ballt Tars!
Vi är supernöjda med vår XP90D men saknar 100 packet samt Ludicrous.... Får du bra resultat så tror jag att dom kommer få en kund till.
Våran nybilsgaranti sprack nu idag så bara drivlinegarantin kvar... men vem kommer ihåg en fegis.
Väntar med spänning!![]()
Får nog pynta lite mer än 200k mellan, men inte jättemkt mer, och då får du noll problem på SC eller senare försäljning.
Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2823
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Pelarlyft
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft
Nej, det skulle tyvärr bli många 100.000 extra om jag ska köpa en p100d privat.taliz skrev:Borde väl vara mer rimligt att sälja den och köpa en beggad P100D istället?tehjimos skrev:Fyfan va ballt Tars!
Vi är supernöjda med vår XP90D men saknar 100 packet samt Ludicrous.... Får du bra resultat så tror jag att dom kommer få en kund till.
Våran nybilsgaranti sprack nu idag så bara drivlinegarantin kvar... men vem kommer ihåg en fegis.
Väntar med spänning!![]()
Får nog pynta lite mer än 200k mellan, men inte jättemkt mer, och då får du noll problem på SC eller senare försäljning.
Och så är jag väldigt bekväm och nöjd med bilen.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Första steget gjort.


Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pelarlyft
Väldigt spännande! På den P bakmotorn jag har liggandes är det max 410V och 1400A som går att plocka ut. Helt sjukt mycket.
Det är 574W eller 780hp
Men är rädd man behöver lägga in ett till batteripack parallellt med ditt för att få ut den effekten. Du får in ett Kia soulpaket i bagaget. Endast 200kg

Det är 574W eller 780hp
Men är rädd man behöver lägga in ett till batteripack parallellt med ditt för att få ut den effekten. Du får in ett Kia soulpaket i bagaget. Endast 200kg

- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Pelarlyft
Jag bakåtvända säten där så det går inte.kontakten2 skrev:Väldigt spännande! På den P bakmotorn jag har liggandes är det max 410V och 1400A som går att plocka ut. Helt sjukt mycket.![]()
Det är 574W eller 780hp
Men är rädd man behöver lägga in ett till batteripack parallellt med ditt för att få ut den effekten. Du får in ett Kia soulpaket i bagaget. Endast 200kg

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pelarlyft
Ja i ditt fall verkar det som sagt hyfsat rimligt. Men en X som är värd nästan dubbla känns väldigt tveksamt om man vill modda så grovt redan.Tars skrev:Nej, det skulle tyvärr bli många 100.000 extra om jag ska köpa en p100d privat.taliz skrev:Borde väl vara mer rimligt att sälja den och köpa en beggad P100D istället?tehjimos skrev:Fyfan va ballt Tars!
Vi är supernöjda med vår XP90D men saknar 100 packet samt Ludicrous.... Får du bra resultat så tror jag att dom kommer få en kund till.
Våran nybilsgaranti sprack nu idag så bara drivlinegarantin kvar... men vem kommer ihåg en fegis.
Väntar med spänning!![]()
Får nog pynta lite mer än 200k mellan, men inte jättemkt mer, och då får du noll problem på SC eller senare försäljning.
Och så är jag väldigt bekväm och nöjd med bilen.
Men men, kul med folk som vågar ändå.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Pelarlyft
Wk057 har ju stoppat ett 100 batteri i en P85, dvs icke D, och han bänkade ju över 600hk på hjulen.kontakten2 skrev:Väldigt spännande! På den P bakmotorn jag har liggandes är det max 410V och 1400A som går att plocka ut. Helt sjukt mycket.![]()
Det är 574W eller 780hp
Men är rädd man behöver lägga in ett till batteripack parallellt med ditt för att få ut den effekten. Du får in ett Kia soulpaket i bagaget. Endast 200kg
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Pelarlyft

länge sedan jag bröt tystnaden i forumet, vilket inte innebär att jag läser alla era inlägg. Men Tars triggar de flesta

Det skall bli kul och följa Tars upptåg.......
Re: Pelarlyft
Tars, ska du inte behålla +:et från gamla märket? Mycket tuffare om det står P100D+ ju. 

Model S85D -15, "Voltaire"
Re: Pelarlyft
Hej
Spännande tråd! Jag har funderat lite på är ekonomin. PxxxDL har ju himla höga förmånsvärden, men säg att FU leasat en P85D i tre år, och kanske hjort slut på garantin genom att köra långt. 220 tkr gör att konvertera den till en P100DL skav väl rimligen vara avdragsgillt för företaget, ponera då att du gör det månaden innan leasingen tar slut. Nettokostnaden ex moms, arbetsgivaravgift och skatt blir ju mycket lägre. Och sånt här ”trixande” torde ju kanske inte göra att ”värderingen” av bilen i samband med ett privat friköp blir högre. Med privat ägande senare påverkas ju inte några andra kostnader. Vad tror ni om resonemanget? Kan det vara ”värt det”?
/fimpen
Spännande tråd! Jag har funderat lite på är ekonomin. PxxxDL har ju himla höga förmånsvärden, men säg att FU leasat en P85D i tre år, och kanske hjort slut på garantin genom att köra långt. 220 tkr gör att konvertera den till en P100DL skav väl rimligen vara avdragsgillt för företaget, ponera då att du gör det månaden innan leasingen tar slut. Nettokostnaden ex moms, arbetsgivaravgift och skatt blir ju mycket lägre. Och sånt här ”trixande” torde ju kanske inte göra att ”värderingen” av bilen i samband med ett privat friköp blir högre. Med privat ägande senare påverkas ju inte några andra kostnader. Vad tror ni om resonemanget? Kan det vara ”värt det”?
/fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft
Tack för lovorden!Plutric skrev:Hej Nördar,![]()
länge sedan jag bröt tystnaden i forumet, vilket inte innebär att jag läser alla era inlägg. Men Tars triggar de flesta. Jag har en lite minivariant av Tars spännande konvertering "Unicorn" (som amerikanarna brukar nämna dem som). I somras rasade plötsligt mitt batteri på P85a som blev "uppgraderad" till P90 en "Unicorn" lite udda eftersom det inte finns utan D. Finns kanske fler i forumet som gjort detta? Det finns ett antal i lilla USA när jag kollade i somras och säkert vanligare allt eftersom. Och som många tidigare diskuterat här på formet är det lite känsligt beroende på batteriekvalitet och typ men min har fungerat utmärkt. Batteriebytet gjordes på Tesla i Malmö med hjälp av danskpersonal. Det ger några få extra mil att kunna köra.
Det skall bli kul och följa Tars upptåg.......
Ska bli väldigt intressant med byte och hur detta görs rent praktiskt.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft
+ har jag iofs bara i min signatur för att visa den hårdare fjädringen, inget annat sexuellt.Seregon skrev:Tars, ska du inte behålla +:et från gamla märket? Mycket tuffare om det står P100D+ ju.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft
Låter bra. Men när du köper loss bilen, måste du oavsett göra en värdering med det nya batteriet tex hos kvd så det inte blir fel hos skv.fimpen skrev:Hej
Spännande tråd! Jag har funderat lite på är ekonomin. PxxxDL har ju himla höga förmånsvärden, men säg att FU leasat en P85D i tre år, och kanske hjort slut på garantin genom att köra långt. 220 tkr gör att konvertera den till en P100DL skav väl rimligen vara avdragsgillt för företaget, ponera då att du gör det månaden innan leasingen tar slut. Nettokostnaden ex moms, arbetsgivaravgift och skatt blir ju mycket lägre. Och sånt här ”trixande” torde ju kanske inte göra att ”värderingen” av bilen i samband med ett privat friköp blir högre. Med privat ägande senare påverkas ju inte några andra kostnader. Vad tror ni om resonemanget? Kan det vara ”värt det”?
/fimpen
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pelarlyft
Ja, så är det ju. Men det är ju inte exakt samma sak som en fabrikstillverkad P100DL. Gissar att en raggartrimmad bil snarast skulle påverka värdet åt andra hållet om KVD skulle göra värderingen. Dessa värderingar är ju dock oftast rena skrivbordsprodukter. Frågan är hur de resonerar när de ska värdera en Tesla Model S xx som varit nere i Polen och blivit trimmad...Tars skrev:Låter bra. Men när du köper loss bilen, måste du oavsett göra en värdering med det nya batteriet tex hos kvd så det inte blir fel hos skv.fimpen skrev:Hej
Spännande tråd! Jag har funderat lite på är ekonomin. PxxxDL har ju himla höga förmånsvärden, men säg att FU leasat en P85D i tre år, och kanske hjort slut på garantin genom att köra långt. 220 tkr gör att konvertera den till en P100DL skav väl rimligen vara avdragsgillt för företaget, ponera då att du gör det månaden innan leasingen tar slut. Nettokostnaden ex moms, arbetsgivaravgift och skatt blir ju mycket lägre. Och sånt här ”trixande” torde ju kanske inte göra att ”värderingen” av bilen i samband med ett privat friköp blir högre. Med privat ägande senare påverkas ju inte några andra kostnader. Vad tror ni om resonemanget? Kan det vara ”värt det”?
/fimpen
/F
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft
fimpen skrev:Ja, så är det ju. Men det är ju inte exakt samma sak som en fabrikstillverkad P100DL. Gissar att en raggartrimmad bil snarast skulle påverka värdet åt andra hållet om KVD skulle göra värderingen. Dessa värderingar är ju dock oftast rena skrivbordsprodukter. Frågan är hur de resonerar när de ska värdera en Tesla Model S xx som varit nere i Polen och blivit trimmad...Tars skrev:Låter bra. Men när du köper loss bilen, måste du oavsett göra en värdering med det nya batteriet tex hos kvd så det inte blir fel hos skv.fimpen skrev:Hej
Spännande tråd! Jag har funderat lite på är ekonomin. PxxxDL har ju himla höga förmånsvärden, men säg att FU leasat en P85D i tre år, och kanske hjort slut på garantin genom att köra långt. 220 tkr gör att konvertera den till en P100DL skav väl rimligen vara avdragsgillt för företaget, ponera då att du gör det månaden innan leasingen tar slut. Nettokostnaden ex moms, arbetsgivaravgift och skatt blir ju mycket lägre. Och sånt här ”trixande” torde ju kanske inte göra att ”värderingen” av bilen i samband med ett privat friköp blir högre. Med privat ägande senare påverkas ju inte några andra kostnader. Vad tror ni om resonemanget? Kan det vara ”värt det”?
/fimpen
/F
Jacka kolven. =)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Nu kommer knäckefrågan.
Ska man lägga till ett + i signaturen för att särskilja att det är en Polacktrimmad tesla?
Ska man lägga till ett + i signaturen för att särskilja att det är en Polacktrimmad tesla?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Kan man tänka sig kombo deals med dem
Du uppar din 85 till 100 vad skulle de ha för att sätta ditt batteri i annan bil kanske original 60 ?
Du uppar din 85 till 100 vad skulle de ha för att sätta ditt batteri i annan bil kanske original 60 ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Lirar det verkligen att byta batteri från lv till hv?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Pelarlyft
Du menar sälja bilen igen.Tars skrev:Pontus skrev:Varför skulle någon tro att du någonsin skulle vilja sälja bilen?Tars skrev:Jag gör detta för det är det enda som jag anser fattas på bilen.
Sen får vi se hur det blir när jag säljer bilen.
Men projekt är kul!
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Vet ej, men firman som byter batteriet åt mig har uppgraderat en 75 rwd till en p100d genom att självklart hamstra från en krockad p100d.Henrik Torphammar skrev:Lirar det verkligen att byta batteri från lv till hv?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1107
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Det behövs inte. Syns ändå på lackenTars skrev:Nu kommer knäckefrågan.
Ska man lägga till ett + i signaturen för att särskilja att det är en Polacktrimmad tesla?
Model S Standard Range Raven
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Kommer han sitta i bilen hela tidenjeppe_sthlm skrev:Det behövs inte. Syns ändå på lackenTars skrev:Nu kommer knäckefrågan.
Ska man lägga till ett + i signaturen för att särskilja att det är en Polacktrimmad tesla?


Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6542
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Förutom det självklara. 
Det kommer man se hela tiden då jag själv är Polack.

Det kommer man se hela tiden då jag själv är Polack.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Måste väl vara den enda P100D utan facelift också?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Pelarlyft (fixat) samt uppgradering till P100D
Spännande projekt du tar dig för Tars, Skulle själv vilja uppgradera min 85D till 100D men det får bli längre fram när du har berättat hur det gick för dig. Hur är det med mjukvaruuppdateringar , fri supercharging, påverkas det när man gör en uppgradering som du ska göra?