Tror Tesla försöker stimulera S och X försäljningen med detta..
Troligtvis kommer fri supercharging för S & X finnas kvar också tills en refresh kommer..
0,25% ränta på Model S LR till 4 nov
Moderator: Redaktion
Re: 0,25% ränta på Model S LR till 4 nov
Är ju helt centralt för bolaget/aktien att nå "botten" på försäljningsintervallet för 2019. Då krävs 105.000 bilar i Q4. Tror vi kommer se en galen push i slutet av kvartalet för att nå i mål!
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ångrade min order på en model 3. Inga problem.Cay skrev:Det är nog många här på forumet som kan vittna om bra hantering när man ångrar sig och vill ha tillbaks sin deposition. Det har åtminstone fungerat bra (enkelt, snabbt) för mig.
Sedan ångrade jag en leverans av en S100D bara veckor innan leverans, Inga problem heller

Jag avbokade bara, 3an t8g lite tid innan jag fick bekräftelsen. Men på S fick jag det direkt, antagligen för att jag uppgraderade med ny order dagen efter.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Jag fick vänta ca en månad för att få tillbaka de 20% på en Model 3 som jag betalade in. Dålig återkoppling när jag frågade om när jag skulle få tillbaka pengarna skapade väl lite stress men var aldrig orolig på riktigt.
Fick följande svar:
"Räntan kommer stanna hos er ifall ni tar leverans I Januari på grund av att vi inte kunde levererar i december. Men ifall vi erbjuder er leverans i December som ni tackar nej till kommer räntan försvinna. Hoppas detta hjälper."
"Räntan kommer stanna hos er ifall ni tar leverans I Januari på grund av att vi inte kunde levererar i december. Men ifall vi erbjuder er leverans i December som ni tackar nej till kommer räntan försvinna. Hoppas detta hjälper."
- greenstreet
- Teslaägare
Tack för info. Det var skönt att höra, även om det låter högst rimligt. Nu när jag fått VIN ser jag att bilen verkar vara på väg mot Houston. Det finns förstås fortfarande hopp om leverans i december, även om det kan bli tajt. Får hålla rent i kalendern från 23e december helt enkeltzed skrev:Fick följande svar:

2020 Model S LR - Midnight Silver
Jag fick prel leveransdatum idag, 31:a dec-7 jan, därav svaret ovan. Knepigt då jag hade hoppats på att kunna ta bilen när vi åker bort kring nyår.greenstreet skrev:Tack för info. Det var skönt att höra, även om det låter högst rimligt. Nu när jag fått VIN ser jag att bilen verkar vara på väg mot Houston. Det finns förstås fortfarande hopp om leverans i december, även om det kan bli tajt. Får hålla rent i kalendern från 23e december helt enkeltzed skrev:Fick följande svar:
Borde vara lite körigt för Tesla att leverera kring jul/nyår när alla är lediga. Tänker även på leveranstider på skyltar...
Men vi kanske får samåka båt