Återanvänder en gammal tråd. Någon som har en ZS EV? Är ni nöjda?
Jag har precis köpt en 2020 med 2000 mil för 193 000 kr. Leverans om 1-2 veckor.
Körde en lite över ett år. Gör det den ska så mycket bil för pengarna. Det som störde mig mest var ineffektiviteten på motorväg samt buggig mjukvara, framförallt kopplat till mobilen. Till exempel behöver infotainmentsystemet startas om då och då och jag lyckades aldrig höja volymen på handsfree tillräckligt mycket för att kunna nyttja den i farter över 70 kmh…
Verkar ha gjorts en del mjukvaruuppdateringar. Man kan ju hoppas att de fått bukt med i alla fall något.
Drygast är ju enfasladdningen. Överväger att höja säkringen för att kunna ladda snabbt hemma.
Återanvänder en gammal tråd. Någon som har en ZS EV? Är ni nöjda?
Jag har precis köpt en 2020 med 2000 mil för 193 000 kr. Leverans om 1-2 veckor.
Körde en lite över ett år. Gör det den ska så mycket bil för pengarna. Det som störde mig mest var ineffektiviteten på motorväg samt buggig mjukvara, framförallt kopplat till mobilen. Till exempel behöver infotainmentsystemet startas om då och då och jag lyckades aldrig höja volymen på handsfree tillräckligt mycket för att kunna nyttja den i farter över 70 kmh…
Verkar ha gjorts en del mjukvaruuppdateringar. Man kan ju hoppas att de fått bukt med i alla fall något.
Drygast är ju enfasladdningen. Överväger att höja säkringen för att kunna ladda snabbt hemma.
Bli inte besviken genom att ha enorma förhoppningar på det. Tydligen är inte MG så väldigt fokuserade på att lösa buggar i existerande bilar som jag förstått det. De sägs lägga mest krut på mjukvara i nya kommande bilar. Mjukvaruproblem, och både enfasladdning och att landporten satt där fram och ofta frös igen (kanske inte gäller om du bor i Skåne eller södra Sverige), var anledningen att grannen lämnade tillbaka sin i förtid (de bytte till en annan kines, BYD, som de är mycket mer nöjda med).
Gällande det korkade med enfasladdning på bilen så finns det dock laddboxar som kan konvertera 2-fas till en enda strömstarkare 1-fas. Så det kan ju vara en möjlighet för dig att kika på.
Återanvänder en gammal tråd. Någon som har en ZS EV? Är ni nöjda?
Jag har precis köpt en 2020 med 2000 mil för 193 000 kr. Leverans om 1-2 veckor.
Körde en lite över ett år. Gör det den ska så mycket bil för pengarna. Det som störde mig mest var ineffektiviteten på motorväg samt buggig mjukvara, framförallt kopplat till mobilen. Till exempel behöver infotainmentsystemet startas om då och då och jag lyckades aldrig höja volymen på handsfree tillräckligt mycket för att kunna nyttja den i farter över 70 kmh…
Verkar ha gjorts en del mjukvaruuppdateringar. Man kan ju hoppas att de fått bukt med i alla fall något.
Drygast är ju enfasladdningen. Överväger att höja säkringen för att kunna ladda snabbt hemma.
Bli inte besviken genom att ha enorma förhoppningar på det. Tydligen är inte MG så väldigt fokuserade på att lösa buggar i existerande bilar som jag förstått det. De sägs lägga mest krut på mjukvara i nya kommande bilar. Mjukvaruproblem, och både enfasladdning och att landporten satt där fram och ofta frös igen (kanske inte gäller om du bor i Skåne eller södra Sverige), var anledningen att grannen lämnade tillbaka sin i förtid (de bytte till en annan kines, BYD, som de är mycket mer nöjda med).
Gällande det korkade med enfasladdning på bilen så finns det dock laddboxar som kan konvertera 2-fas till en enda strömstarkare 1-fas. Så det kan ju vara en möjlighet för dig att kika på.
Ger dock en del effektförluster med en sådan. Och de är rätt dyra..
Har beställt en innohome Charlie-1 (de rear ut dem för 1500 kr!) och tänker höja huvudsäkringen så att jag kan ladda med 25A. Ger ca 5,8 kW. Mycket nära 6,6 som är bilens högsta.
Ja det blir nog minst 10% förluster iaf, jag tänkte bygga en egen tidigare till min Leaf men
det blev inte av (det går att köpa lämplig trafo på flera ställen)…
Ja det blir nog minst 10% förluster iaf, jag tänkte bygga en egen tidigare till min Leaf men
det blev inte av (det går att köpa lämplig trafo på flera ställen)…
Bättre blir det ju om man har transformatorn i ett utrymme som man vill värma upp. Då kan man ta tillvara spillvärmen stora delar av året.
Ja det blir nog minst 10% förluster iaf, jag tänkte bygga en egen tidigare till min Leaf men
det blev inte av (det går att köpa lämplig trafo på flera ställen)…
Bättre blir det ju om man har transformatorn i ett utrymme som man vill värma upp. Då kan man ta tillvara spillvärmen stora delar av året.