Jag kan inte läsa dina tankar. Om du inte blinkar höger när du ska ut så tänker jag inte chansa på att du faktiskt tänker svänga ut, och försöka ta luckan. Om du (och alla andra) däremot blinkar ut precis som ni ska, när ni ska ut ur rondellen och inte tidigare, så blir det lättare för mig att planera min körning. Hur svårt ska det vara att inse något så simpelt?[/quote]
problemet ær ju att inte alla føljer detta och då kan man inte lita på det. Jag tænker inte kasta mig framfør någon och få den i sidan bara før att jag utgår från att alla blinkar dær dom ska. Det ær en utopi att tro att alla kommer børja gøra helt rætt och dærfør kan man aldrig lita på det. Då ær det ovæsentligt om sæg 50% blinkar korrekt eftersom jag inte vet om bilen i fråga hør till de 50% som gør rætt eller fel. Då ær det bættre att utgå från att alla gør fel, annars riskerar man olyckor. Æven om flertalet ær øvverens om att man ska blinka, så komemr det alltid finns några procent som glømmer, har trasig blinkers eller nåt annat och den procenten ræcker før att du aldrig kan vara sæker på hur någon ska køra.[/quote]
Du resonerar ju helt och hållet bakvänt. För det första - tycker du att bara för att några gör fel är det bättre att alla gör fel? Märkligt. För det andra - problemet är ju inte om någon glömmer att blinka eller har trasig blinkers. Om någon inte blinkar så kör jag ju inte ut, alltså sker det ingen olycka när någon glömmer eller inte kan blinka. Det problem som möjligen skulle uppstå är om någon blinkar men sen inte kör ut, men vem fan gör så? Det händer ju nästan aldrig.
Återigen: om du blinkar när du ska ut så signalerar du klart och tydligt till mig att du tänker lämna rondellen, och skapa en lucka som jag kan ta. Tack för det, isåfall. Om du inte blinkar så signalerar du att du kanske tänker köra ut, att du kanske inte tänker köra ut, att din blinkers kanske är trasig, att du i själva verket sitter och tänker på vad du ska laga för middag istället för på hur du ska köra din bil, eller helt enkelt att du inte har riktigt alla chipsen i påsen. Oavsett vilket så är det fel ifall du nu har tänkt köra ut, och det enda jag kan göra i det läget är att förutsätta att du inte ska köra ut, och stå kvar där jag står, vilket såklart blir fruktansvärt frustrerande när du sen väljer att köra ut och jag då missar luckan.[/quote]
jaja, du får nog komma och åka med mig och bilda din egen uppfattning. Jag har aldrig fått fingret, onda øgat eller nåt annat pga min rondellkørning och det borde betyda att jag beter mig ganska ok. Men det ær klart att en avslutad universitetsutbildning kanske krævs før detta (no offense, var bara tvungen

)