Re: Kaxigt, inom tre år ska MG ZS vara landets mest sålda el
Postat: 14 maj 2021 13:21
24 MG ZS EV inregistrerade i Sverige nu.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Prova.Raptor skrev:Kan man skaka fram regnr på någon av de?Zalman3 skrev:6st MG ZS EV finns nu i Sverige enligt Carinfo.
https://www.car.info/sv-se/mg/zs-suv/1s ... s-19508723
Rekommenderar att du skaffar egna vinterhjul. Blir dessutom billigare.Trevlig skrev:Beställde en sån till tjejen 2600 med lyx och vinterdäck. Blir nog helt o.
Jo räknade lite på det men lyckades köpa skeva fälgar av en firma för två år sedan. Så jag är lite lat.Raptor skrev:Rekommenderar att du skaffar egna vinterhjul. Blir dessutom billigare.Trevlig skrev:Beställde en sån till tjejen 2600 med lyx och vinterdäck. Blir nog helt o.
Det är vw standard, 5/112.
Har man något högre krav så är den kanske inte tillräcklig. Men den lär nog räcka för de flesta.NiklasTesla skrev:Kollat lite på MGn senaste dagarna och priset är bra men det har ju en förklaring och det är på tok för litet batteri i förhållande till bilens storlek. Kommer inte bli många mils praktisk räckvidd vintertid och efter lite degradering.
MVH
Det var just leasingpriset till privatperson som fick oss att slå till.Raptor skrev:Har man något högre krav så är den kanske inte tillräcklig. Men den lär nog räcka för de flesta.NiklasTesla skrev:Kollat lite på MGn senaste dagarna och priset är bra men det har ju en förklaring och det är på tok för litet batteri i förhållande till bilens storlek. Kommer inte bli många mils praktisk räckvidd vintertid och efter lite degradering.
MVH
Dessutom är det privatleasingpriset som är galet bra
Köppriset är väl helt ok.
Mer än vad min M3P kostade mig.Svampen skrev:Med 2000mil/år blir det dryga 15kr/mil exklusive däck, el och försäkring.
Gött!taliz skrev:Mer än vad min M3P kostade mig.Svampen skrev:Med 2000mil/år blir det dryga 15kr/mil exklusive däck, el och försäkring.
Han leasade inte den, han tog risken själv och eftersom marknaden betalar väldigt bra för beg. Tesla så blir kalkylen otroligt bra. OBS, ingen fakta detta är bara vad jag tror.Svampen skrev:Gött!taliz skrev:Mer än vad min M3P kostade mig.Svampen skrev:Med 2000mil/år blir det dryga 15kr/mil exklusive däck, el och försäkring.
Hur privatleasade du den så billigt?
Jag killgissar detsamma så det är som att jämföra bananer och potatis.MrEarp skrev:Han leasade inte den, han tog risken själv och eftersom marknaden betalar väldigt bra för beg. Tesla så blir kalkylen otroligt bra. OBS, ingen fakta detta är bara vad jag tror.Svampen skrev:Gött!taliz skrev:Mer än vad min M3P kostade mig.Svampen skrev:Med 2000mil/år blir det dryga 15kr/mil exklusive däck, el och försäkring.
Hur privatleasade du den så billigt?
Det gör väl alltid säljareRaptor skrev:Provkörde MG ZS EV i helgen. Över förväntan. Men jag hade ändå ganska låga förväntningar.
Kändes riktigt bra. Bra acceleration när det behövs.
Ganska simpel inredning, men mer behövs inte.
Nu blev jag ännu mer taggad att få min.
De har beställt in ett nytt gäng. De har några kvar och säljaren tror de kommer försvinna väldigt fort.
Vad är EVO, och vad är det för aktier som du tycker att man skall köpa?Svampen skrev:Man kunde även behållt sin gamla bil och köpt aktier i EVO för pengarna och därefter köpt 2 Teslor efter ett par månader.
Det kan väl vara mer eller mindre sant. Här är det ju dock sant. Första 400 sålde som smör och att inte tro nästa 50 går fort är bara konstigt.wheels skrev:Det gör väl alltid säljareRaptor skrev:Provkörde MG ZS EV i helgen. Över förväntan. Men jag hade ändå ganska låga förväntningar.
Kändes riktigt bra. Bra acceleration när det behövs.
Ganska simpel inredning, men mer behövs inte.
Nu blev jag ännu mer taggad att få min.
De har beställt in ett nytt gäng. De har några kvar och säljaren tror de kommer försvinna väldigt fort.
Jag har inte gett några råd om aktier.martinot skrev:Vad är EVO, och vad är det för aktier som du tycker att man skall köpa?Svampen skrev:Man kunde även behållt sin gamla bil och köpt aktier i EVO för pengarna och därefter köpt 2 Teslor efter ett par månader.
Sedan ser jag inte att detta har så mycket med bilköp att göra (mer än ytterst långsökt koppling).
Sorry. Då tolkade jag dig kanske lite fel. Se dock ovan tidigare inlägg från dig, som kanske inte var riktigt så tydligt från din sida.Svampen skrev:Jag har inte gett några råd om aktier.martinot skrev:Vad är EVO, och vad är det för aktier som du tycker att man skall köpa?Svampen skrev:Man kunde även behållt sin gamla bil och köpt aktier i EVO för pengarna och därefter köpt 2 Teslor efter ett par månader.
Sedan ser jag inte att detta har så mycket med bilköp att göra (mer än ytterst långsökt koppling).
https://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54807
Vi har ambitioner, säger kommersiell chef Dag Asbjørnsen och hänvisar till dagens MG-avtäckning: SUV: n Marvel R Electric och kombi MG5 Electric.
- Vi räknar med att sälja 2000 Marvel R och 1500 till 2000 MG5 Electric på årsbasis, fortsätter Asbjørnsen. Dessa är förutom den nyligen lanserade laddningshybrid EHS . Dessutom är försäljningstakten för den populära MG ZS för närvarande på en årlig volym på cirka 3000 bilar.
Sammanfattningsvis kan detta på dagens marknad göra MG till ett betydande bilmärke i Norge med en total årlig volym på 7-8000 bilar, dubbelt så mycket som de sålde förra året.
Priserna är inte klara än, men 299 000 kronor för MG5 station och 399 000 kronor för Marvel R är vårt tips.
https://topelectricsuv.com/news/mg/mg-m ... g5-norway/MG Marvel R release date in Europe (& Norway)
Matt Lei, CEO, MG (Europe) & SAIC (Europe), had said at the MG Marvel R unveiling that the company would share more details of the new model in April. Now, Mike Belinfante, Senior Manager – Public Relations, MG (Europe), has told TopElectricSUV.com that the company will announce more details about the MG Marvel R launch in Europe in the middle of June. A local official has informed us that the launch could unfold in Autumn (September-November) in Norway.