Ni som kör med Teslafi, betalar ni 50 dollar/år för att ha det eller ?
Den där loggar väl precis ALLT, tänker det kanske kan vara en vettig peng och lägga för att ha lite koll på saker och ting.
Vilket laddspann ligger ni inom?
Moderator: Redaktion
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Re: Vilket laddspann ligger ni inom?
Inte svar på din fråga, men kika på TeslaMate istället. Self-hosted och du riskerar inte dina API-nycklar till tredje part.Dexter86 skrev:Ni som kör med Teslafi, betalar ni 50 dollar/år för att ha det eller ?
Den där loggar väl precis ALLT, tänker det kanske kan vara en vettig peng och lägga för att ha lite koll på saker och ting.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
ja jag betalar 50$ - men ska nog installera Teslamate på min Nas - går att föra över all data från TeslaFi.enoch85 skrev:Inte svar på din fråga, men kika på TeslaMate istället. Self-hosted och du riskerar inte dina API-nycklar till tredje part.Dexter86 skrev:Ni som kör med Teslafi, betalar ni 50 dollar/år för att ha det eller ?
När det gäller säkerheten så är det väl som alltid att man måste sätta egna säkra lösenord. Att kunna lagra sina data hemma är nog det säkraste man kan göra.
Det var väl en tysk kille som tog sin i TeslaMate och kunde styra en del bilar - han var dock en ärlig hackare och informerade både Teslaägarna och TeslaMate
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
...och jag då som laddat till 80-90-100% har detta resultatet efter 3 år.....AAKEE skrev:Ja, jag valde 55% som normal laddning ganska fort efter att jag fick bilen. Har låg degradering jämfört med de flesta andra så det fungerar.enoch85 skrev:Wow, ok, så då blir det att ställa laddningen på 55 framöver! Kan ju ladda både på jobbet och hemma, så det lär bli rätt så enkelt att förhålla sig till.AAKEE skrev:**Mycket bra inlägg!**
Ligger rätt just nu iaf.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Vilken har du? Modell? Mil? OsvJeppe_E skrev:...och jag då som laddat till 80-90-100% har detta resultatet efter 3 år.....AAKEE skrev:Ja, jag valde 55% som normal laddning ganska fort efter att jag fick bilen. Har låg degradering jämfört med de flesta andra så det fungerar.enoch85 skrev:Wow, ok, så då blir det att ställa laddningen på 55 framöver! Kan ju ladda både på jobbet och hemma, så det lär bli rätt så enkelt att förhålla sig till.AAKEE skrev:**Mycket bra inlägg!**
Ligger rätt just nu iaf.