Grymt bra! Men har fått ”betala” med många timmar i bil, om det inte var på arbetstid.
Jo många timmar i bilen och många bilar har det blivit under åren. Har privatpendlat sedan 1999. Såååå många mil under bältet. Sen hjälper det inte att man jobbar som maskinförare så fler mil där.
Så störigt att jag var en av de första i Sverige som la ut min ID4 på andrahandsmarknaden och handlarna därmed var osäkra för vad de skulle kunna ta för den. Jag fick betala ca 10 kr milen för min innan jag sålde den. Men samtidigt fascinerande att man kan vara missnöjd med det
Kan trösta dig med att jag tappade 50k på Teslan.
Där var jag några månader för sen med att sälja, annars kunde jag nog gått ca 30-40k+ på den.
Anyhow, skall man köpa något nu så är det nog import(särskilt för Tesla) som gäller.
Eller avvakta några mån.
50 kr/milen är ju hyfsad standard att fakturera kunder från många konsultbolag, men med dagens höga elpriser och räntor så känns det ju som 70 kr/milen vore allt mer rimligare.
Så taliz borde ha fakturerat 4kr/mil för sådana mil ungefär
Hantverkarpriser i Stockholm 950kr/dag för bilen. Längre resor 60kr/mil. Inget ovanligt. Sen är det många som tar 1000-1500kr extra för ”innerstadsavgift”.
Hantverkarpriser i Stockholm 950kr/dag för bilen. Längre resor 60kr/mil. Inget ovanligt. Sen är det många som tar 1000-1500kr extra för ”innerstadsavgift”.
Japp. 70 kr/milen känns som ändå rätt befogat i dessa tider av inflation och ökade kostnader (fakturerar även ca 1000/t för min egna tid under resorna, men det är oavsett färdmedelskostnaderna).
50 kr/milen är ju hyfsad standard att fakturera kunder från många konsultbolag, men med dagens höga elpriser och räntor så känns det ju som 70 kr/milen vore allt mer rimligare.
Säg till om du behöver mer arbetskraft. Du verkar gilla att betala fantasipriser.
Säg till om du behöver mer arbetskraft. Du verkar gilla att betala fantasipriser.
Var inte orolig det är jag som FAKTURERAR
Inga fantasipriser, det är verkligheten i Stockholm nu.
Tippar att det finns en duktig överetablering av hantverkare. Restaxa på 1000 spänn i timmen?
Är själv inte hantverkare, om du avser mig (jag jobbar som IT-chef inom fintechbolag).
Sedan brukar överetablering snarare ge låga priser pga. konkurrensen om kunderna. Höga priser tyder snarare på att efterfrågan från kunder är högre än utbudet.
Tippar att det finns en duktig överetablering av hantverkare. Restaxa på 1000 spänn i timmen?
Är själv inte hantverkare, om du avser mig (jag jobbar som IT-chef inom fintechbolag).
Sedan brukar överetablering snarare ge låga priser pga. konkurrensen om kunderna. Höga priser tyder snarare på att efterfrågan från kunder är högre än utbudet.
Jag tolkade inlägget som sarkasm.
Men det är inte lätt på internet.