Säljaren drabbas såklart av att köparen får mindre att betala för bilen. Standard på tex Bukowskis är att de prutar ner säljarens avgift till nära noll för att få in objektet och sedan tjänar de ordentligt på en massiv avgift från köparen. Konsekvensen blir såklart att köparen betalar långt mindre pga påslaget.
Nej, fast pris är bilar som ägs av KVD.
Visst men frågan löd:
”Vet någon hur mycket kvd tar vid försäljning ?”
Ja alltså bilar man sålt till dem istället för auktion. Då är det ju rimligt att inte ta någon slagavgift.
Sant med blocket. Vi tror ju såklart alla att just vår bil är värd mer än alla andras.
Vet inte om jag håller med om att din SR+ är värd mer än 410. Jag har en likadan och skulle snarare säga att den är värd mindre än 410 om man kollar på de som går på kvd. Eller?
Känns däremot skönt att höra att det inte är en krasch utan snarare så att det varit galna priser under sommaren och att den nu håller på att normaliseras sett utifrån vad bilarna kostade för ett år sen. Min utgångspunkt är alltid att en bil är värd ca 50% efter 3 år. Allt över det får man se som bonus.
Hur räknar du in 10% inflationen i den utgångspunkten?
673k för en 3 LR utan några tillval var priset när jag beställde en i februari 2021, skulle levererats i slutet av mars 2021 om jag inte hoppat av dagen innan leverans (och beställt en MY istället).
Dagens 2020 10k mil lr med krok och däck fick 390 som högsta bud. Missade om reservationspriset uppnåddes.
Snittpriset på blocket är ca 500....
Finns en för 440, 2 för 460 resten mellan 480-530.
Någon som kan nypriserna på lr 2019.2020 och 2021?
Följde den lite, reservationspriset uppnåddes runt 380 nånstans. Ganska risigt skick på bilen dock. Wru89c kom upp igen efter att ha avslutats på 416 igår. Precis den spec jag vill ha, ångrade att jag inte bjöd på den, så kanske lägger ett bud på den på torsdag.