Nu är premiärturen på 65 mil avklarad efter ganska exakt 1 års väntan. Jädrar vilken trevlig bil att åka! Är en eDrive40 med M-sport paket, tonade rutor, rensad på emblem, liten spoiler, svart grillsarg, std 18” mm. Hifi-var tillval på den här modellen.
Luftfjädring bak (std) känns spontant klart mer sofistikerad/bättre än Skoda Enyaq och den MY LR -22 jag hade. Tyst kupe och inte tillstymmelse till missljud, gnek eller liknande. Stolar och kvalitetskänsla i inredningen känns toppen. Uppskattar också helautomatisk elektrisk ut&infällning av dragkroken även om den jobbar på utan brådska.
Lite inlärning hitta runt i alla menyer men börjar uppskatta vridreglaget allt mer. Mycket smidig integrering med Spotify och Apple Carplay.
Gillar skarpt att batteriförvärmning utöver via navigationsmål även verkar gå att slå på manuellt!
Snål trots högt tempo kändes det spontant också. Ingick ett års Ionity och enligt appen är priset fortfarande 3,70kr/kWh via BMW. (Tror Audi/VW/Kia osv höjt till 5,70kr/kWh)
Vägde den och den väger 100kg mer (2WD) än min MY LR (4WD) vägde.
Fått många uppskattande kommentarer om färgen Portimao blå också. Gillar den skarpt själv. Länge sen jag vände mig om och kollade på min bil efter parkering men nu blir det gärna så.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.