Sida 4 av 8
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 20 dec 2023 19:41
av mikebike
Idag hade jag bokad Mobilservice mellan 9 och 12. Ingen kom.
Vid 13-tiden skickade jag ett meddelande och frågade vad som hänt. Fortfarande inget svar.
Otroligt nonchalant.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 20 dec 2023 21:19
av Kriper
mikebike skrev: ↑20 dec 2023 19:41
Idag hade jag bokad Mobilservice mellan 9 och 12. Ingen kom.
Vid 13-tiden skickade jag ett meddelande och frågade vad som hänt. Fortfarande inget svar.
Otroligt nonchalant.
Det måste vara såssarnas och comorrafackets och dödskommunismens fel!
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 20 dec 2023 21:39
av vovven
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 20 dec 2023 21:43
av spacecoin
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 20 dec 2023 23:02
av martinot
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 09:58
av vovven
spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.
Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 10:05
av spacecoin
vovven skrev: ↑21 dec 2023 09:58
spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.
Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.
Då får det bli en tysk bil. El-Macan ligger väl bra till istället för en MYP? Q4 Etron?
https://www.topgear.com/car-news/electr ... p-macan-ev
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 10:36
av Freez
spacecoin skrev: ↑21 dec 2023 10:05
vovven skrev: ↑21 dec 2023 09:58
spacecoin skrev: ↑20 dec 2023 21:43
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Zeekr 001 kanske kan vara något om du inte ratar made in China? Ungefär samma prisklass och med (automatisk) dragkrok. Den var även tystare än min X. Provkör! Mer premium än Tesla, fast autopiloten är inte riktigt i samma klass, fast det är skönt att man kan byta fil med ratten utan att den slås av.
Kinatillverkat är enligt mig ännu värre. Jag vill inte förknippas med vare sig en diktatur eller putinkramare.
Då får det bli en tysk bil. El-Macan ligger väl bra till istället för en MYP? Q4 Etron?
https://www.topgear.com/car-news/electr ... p-macan-ev
Har en kollega som kör Q4 e-tron och är väldigt missnöjd. Tex Audi/VW digitala plattform ligger ljusår efter tex Tesla.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 10:41
av Matte
Tycker också det känns dåligt att köpa en till Y, även om det är en väldigt bra familjebil.
Just nu lutar det mest åt en Mercedes eqe suv. 50 mils räckvidd börjar bli gränsfall nu när barnen inte är spädbarn längre, och därför faller tyvärr id buzz bort (just nu).
Nästa bilbyte kommer antagligen bli sämre, eller dyrare, än vad vi har nu o det känns såklart tråkigt
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 11:03
av Gustafsson
Har svårt att förstå hur man kan skämmas över att åka Tesla pga det som sker nu. Inget företag är perfekt och man kan vinkla fakta i stort sett hur som helst. Nu är drevet riktat mot Tesla och många tror att det är PK att hänga på det. Nästa år är det nåt annat företag eller någon annan företeelse som skuldbeläggs i media. Att Tesla fått fronta glimmerskandalen är ju sjukt, varenda brödrost innehåller glimmer liksom frugans smink. Inte ett ord om var det kommer ifrån.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 11:09
av Matte
Batterigrejen har jag inte ens läst på om.
Handlar om Elon Elon Elon och hur dom lovat saker som inte hålls och ändrar min bil till det sämre utan att jag kan påverka det. Diktaturfasoner som jag inte gillar och då får jag rösta med plånboken
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 11:20
av ermase
I en populistisk, konspiratorisk och sanningsfrånvänd värld är Elon Musk extremt problematik. Hans beteende och attityd lägger en våt filt över Tesla som företag, tyvärr. Jag äger 2 Teslor just nu och har ägt ytterligare 3, övertygat många om Teslas förträfflighet men har slutat med det. Dock har det ännu inte gått så långt att jag överväger att sälja av mina Teslor men att köpa en ny skulle jag inte göra idag.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 11:37
av Gustafsson
Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 11:46
av chaffis75
Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:37
Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Bra sammanfattning.. de jag tycker har hänt på senare tid är att hans konstiga uttalande och tankar syns mycket mer utåt men ja de skulle ju kunna vara att hans gloria han haft tidigare kanske gjort att man inte lagt märke till de. Men ja han personlighet har såklart alltid funnits där på gott och ont.
Jag tror ju tesla vore hjälpa av en ny vd, sen är frågan om de hjälper, Elon lär ju inte släppa taget ändå.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 12:38
av Holve
Bryr sig folk verkligen om hur en VD utrycker sig på X när de skall göra sitt bilköp?
Och ratar Tesla för att köpa en folkvagn?
De som under åratal fuskat med förbränningsmotorer för att de är snåla, det har troligen orsakat kortare livslängd för många.
Är det VW som är hjältarna nu

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 12:43
av vovven
Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:03
Har svårt att förstå hur man kan skämmas över att åka Tesla pga det som sker nu. Inget företag är perfekt och man kan vinkla fakta i stort sett hur som helst. Nu är drevet riktat mot Tesla och många tror att det är PK att hänga på det. Nästa år är det nåt annat företag eller någon annan företeelse som skuldbeläggs i media. Att Tesla fått fronta glimmerskandalen är ju sjukt, varenda brödrost innehåller glimmer liksom frugans smink. Inte ett ord om var det kommer ifrån.
Musk sågs tidigare som en visionär med ambitiösa projekt för klimatomställningen. Att ratta en bil som symboliserar framtid kändes ju helt rätt. Förvisso har min MY ett antal grava tekniska brister men jag kan leva med det. Jag kan dock inte stå bakom en produkt som numera förknippas med en fackfientlig putinkramare som dessutom sätter varningstexter på inlägg på X som kan verka negativt för Tesla. Min bil är fortfarande fantastisk på många sätt men är trots det numera mest pinsam.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 12:55
av chaffis75
Tesla är ju inte bara en bil eller tja har int varit så utan de är nog för många ett statement också. Mm såklart detta skiftar från person till person.
Jag tror dock att de finns inget annat bilföretag som är så starkt knutet mellan en person och företaget, då blir ju denna personens beteende väldigt viktigt.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 12:57
av frippe
Gustafsson skrev: ↑21 dec 2023 11:37
Att Elon som person är väldigt speciell är välkänt. Hans empatiska tillkortakommanden finns ju beskrivna i hans biografi t.ex. mellanmänskliga relationer är inte hans styrka. Det tycker jag avspeglas i sättet tesla umgås med sina kunder dvs via appar, hemsidor och kanske X/twitter. De flesta vill nog ha en personlig relation till sin billeverantör. Men jag tror att Elon rent av tycker att det är lite jobbigt med andra människor och då är ju kommunikation via digitala media passande/bättre i hans värld.
I en annan biografi av Walterson, den om Steve Jobs, ser man intressanta likheter. Jobs kunde avskeda en person han inte gillade på stående fot, han var som ett barn emotionellt sett och i sitt eget liv rätt dysfunktionell.
Bägge blev ju ordentligt förmögna, men det var knappast deras filantropi som bidrog till det.
Ett reellt bekymmer jag ser med Musk är hans starlink-projekt. Kontrollen över det nätverket kan knappast överskattas, det har ju redan stor geopolitisk betydelse.
Som bilfabrikör och allmänt rik är jag inte lika orolig.
Jag kan hålla med om beskrivningen och att det inte borde vara något problem med en något udda företagsledare. Om den där udda företagsledaren inte använder sin något udda personlighet till att styra och ställa eller på olika sätt låta sin personlighet få inflytande i hur företagen hanterar mig som kund eller hanterar journalistiska granskningar.
Många völdigt framgånsrika entreprenörer har ofta en viss personlighetsläggning som är positiv för drivet att komma framåt, men samtidigt brukar de ha en förmåga att fokusera på det de är bra på och låta andra ta hand om det de är mindre bra på. Där saknar Elon den känslan, han går på som en elefant i allt oavsett. Lite också driven av mediabelysningen som han verkar gilla, oavsett om han ibland ger sken av annat.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 13:19
av Freez
martinot skrev: ↑20 dec 2023 23:02
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 21 dec 2023 17:32
av martinot
Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19
martinot skrev: ↑20 dec 2023 23:02
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 22 dec 2023 08:11
av Freez
martinot skrev: ↑21 dec 2023 17:32
Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19
martinot skrev: ↑20 dec 2023 23:02
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
Precis det jag menar, MY/3 är i dagsläget i särklass bästa elbilen i prisklassen 500-700 KSEK. Det finns bättre men då får du betala mer.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 22 dec 2023 08:18
av Piggelin
martinot skrev: ↑20 dec 2023 23:02
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Öh de är väl knappast rivaler till Model Y utan ljusår ovanför i klass, pris osv. Model Y är ju billigaste möjliga elbilen i den storleken.
En Taycan Sport Turismo börjar på nästan 1,1 miljoner dvs dubbla priset mot en MY och då har Porschen knappt någon utrustning.
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 22 dec 2023 08:57
av Maw
martinot skrev: ↑21 dec 2023 17:32
Freez skrev: ↑21 dec 2023 13:19
martinot skrev: ↑20 dec 2023 23:02
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Taycan Sport Turismo eller BMW 5-serie Touring i elversion (kommer till våren) skulle vara två som jag skulle kika på som alternativ.
Dessa bilar ligger i en helt annan prisklass vilket inte gör dem riktigt jämförbara med en MY. En basutrustad BMW i5 edrive40 sedan kostar från 815 KSEK.
Absolut. Men ser få alternativ om man vill ha sportiga körglada bilar (som Tesla), och som ändå är praktiska. Då blir det också högre priser med alternativen (om man inte skall gå på betydligt mer tveksamma rena kinesiska alternativ).
Det är bara att inse; oavsett kvalitetsbrister och vad man tycker om Elons åsikter, så får man unikt mycket elbil för pengarna med en Tesla. Helt outstanding på sitt sätt (trots sina brister på vissa områden). Svårslaget för pengarna.
Som att jämföra en Ford smax med en Bmw 5–serie..
Vaw id4 eller Skoda Enyaq är mer jämbördiga alternativ till MY
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 22 dec 2023 09:53
av SwedishAdvocate
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. Vad har ni för tips på ersättare?
Är en
BMW i4 tillräckligt stor. Den har halvkombilucka precis som Y.
VW ID.7 är väl en storlek större än i4. Den har ju också halvkombilucka och verkar finnas för provkörning hos iallafall större VW-handlare.
Har inte koll själv men tycker det ser ut som andra skriver att
BMW i5 Touring kommer till våren ngn gång.
Eldrivna
Opel Astra Touring har lanserats i Tyskland och i England som en Vauxhall, så man kan ju tycka att den borde komma till Sverige när som helst. Är väldigt tyst om Opel Astra Touring på forumet, så man kanske får söka sig någon annanstans för att få info om den här bilen. Opelhandlarna kanske vet någonting. Är många som inte verkar gilla Opel här. Jag tycker dock de har lyckats riktigt bra med formgivningen på den här Astran, och många verkar ju förtjusta i Fiat 500e – det är ju också en Stellantisbil...
Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag
Postat: 22 dec 2023 09:58
av SwedishAdvocate
vovven skrev: ↑20 dec 2023 21:39
Six-ten skrev: ↑20 dec 2023 00:00
Med tanke på senaste tidens skriverier om Tesla med 70-sidiga anställningsavtal med eviga sekretessklausuler, glimmer från gruvor med barnarbete och att närbesläktade twitter/X sätter varningsmeddelanden på länkarna till Aftonbladet så är det väl ganska uppenbart att det är en rutten företagskultur som råder hos Tesla / alla bolag där Elon Musk har inflytande.
Jag ser fortfarande fram emot att byta min 6 månader model S mot en bil från ett vettigt bilföretag när leasingavtalet går ut!
Jag sitter i samma sits. Tyckte att Tesla var det perfekta bilvalet för mig sent 2021 och såg fram emot nästa upplaga av MY när det blir dags för byte. Jag trivs med min MY men känner mest skam för mitt bilval numera. [...
Har en släkting som har råd att köpa en ny Tesla. För full transparens är det dock inte aktuellt på ett tag eftersom han vill slita mer på sin nuvarande bil. Men ljust nu kan han inte tänka sig en Tesla oavsett vad. Och det är pga av Elons vägran att teckna kollektivavtal.