Prestanda som fiskats upp i source code:
E9C4A740-6989-4EC4-9E08-3266789A6CC5.jpeg
De värdena är ju de gamla värdena, förutom rangen som är tillbaka på lägre värde, antagligen beroende på den nya EPA-test-principen som sänker rangen på de föesta Teslor just nu.
Re: Model 3 Ludicrous
Postat: 16 mar 2024 09:51
av Emg
Ok, var nog det som reserverades för i texten nedanför specen då.
Och det är ju bra så kan vi fortfarande hoppas på lite mer
Video (kort) inifrån Model 3 ludicrous. Den har adaptive damping, dvs olika hårdhet men inte olika höjd.
Ok, då är det inte luftbaserade dämpare alltså. Bra, racklar ju mest! Även om det är trevligt att kunna ändra höjden så känns det sportigare med fast höjd och justerbar dämpning.
Lite mer detaljer baserat på samma video samt ett par foton på utsidan, men inte minst de nya sätena.
Tack!
Äntligen riktiga säten, väntat på sittdyna som är lång - någon som sett bilder på det?
Re: Model 3 Ludicrous
Postat: 28 mar 2024 12:14
av Plexx
Inplastade Model 3 Ludicrous har setts på en tesla parkering/förvaring i sydkorea. Är dom redo för leverans i korea eller är det bara en hållstation på väg till Europa? https://twitter.com/skyisle/status/1772989575071146412
Re: Model 3 Ludicrous
Postat: 28 mar 2024 12:19
av Brages
Sugen på att se det svenska priset nu! Kommer man kunna räkna ut FMV själv eller måste man vänta på skatteverket?
Undrar när den går att beställa på hemsidan. Imorgon?
Tycker 2.9 är liten besvikelse då utgående modellen från 2018 hade 3.1 sek 0-60 och Plaid har 1.99 sek.
Hoppas på nedåt 2.5-2.6
Det är väl inte det som är mest intressant? Det mest intressanta är väl om den kroknar lika snabbt i högre hastigheter och om den är lika känslig för SOC-nivån.
Undrar när den går att beställa på hemsidan. Imorgon?
Tycker 2.9 är liten besvikelse då utgående modellen från 2018 hade 3.1 sek 0-60 och Plaid har 1.99 sek.
Hoppas på nedåt 2.5-2.6
Det är väl inte det som är mest intressant? Det mest intressanta är väl om den kroknar lika snabbt i högre hastigheter och om den är lika känslig för SOC-nivån.
Enligt ryktena ska just bättre ”knuff” i högre hastigheter vara en av de större skillnaderna med den nya bakre motorn. Det verkar bli samma batteri som tidigare och det begränsar en hel del.
Re: Model 3 Ludicrous
Postat: 02 apr 2024 10:37
av Brages
Lite trist då jag trodde det skulle bli en större uppgradering mot P. Dock kanske priset inte sticker iväg så mycket om det mest är nya stolar och chassi man betalar för
Undrar när den går att beställa på hemsidan. Imorgon?
Tycker 2.9 är liten besvikelse då utgående modellen från 2018 hade 3.1 sek 0-60 och Plaid har 1.99 sek.
Hoppas på nedåt 2.5-2.6
Det är väl inte det som är mest intressant? Det mest intressanta är väl om den kroknar lika snabbt i högre hastigheter och om den är lika känslig för SOC-nivån.
Enligt ryktena ska just bättre ”knuff” i högre hastigheter vara en av de större skillnaderna med den nya bakre motorn. Det verkar bli samma batteri som tidigare och det begränsar en hel del.
Läste nånstans att nya P/Ludicrous skulle få Panasonic (som tidigare) och inte LG som det är nu i befintliga P.
Har jag fattat det rätt är det lättare att få loss mer effekt på Panasonic så det låter ju rimligt isf (och även snabbare laddning).
Undrar när den går att beställa på hemsidan. Imorgon?
Tycker 2.9 är liten besvikelse då utgående modellen från 2018 hade 3.1 sek 0-60 och Plaid har 1.99 sek.
Hoppas på nedåt 2.5-2.6
Det är väl inte det som är mest intressant? Det mest intressanta är väl om den kroknar lika snabbt i högre hastigheter och om den är lika känslig för SOC-nivån.
Enligt ryktena ska just bättre ”knuff” i högre hastigheter vara en av de större skillnaderna med den nya bakre motorn. Det verkar bli samma batteri som tidigare och det begränsar en hel del.
Läste nånstans att nya P/Ludicrous skulle få Panasonic (som tidigare) och inte LG som det är nu i befintliga P.
Har jag fattat det rätt är det lättare att få loss mer effekt på Panasonic så det låter ju rimligt isf (och även snabbare laddning).
Synd att den inte får ny batterikonfig med högre spänning (som AAKE nämnt att nya MS har), men hoppas isf. verkligen på att det blir Panasonic istället för LG.
Jo, rätt prio att de satsar på lite högre acc. i högre hastigheter (där M3 tidigare varit lite svagare).
Framför allt så är ett uppgraderat chassi/dämpare vettigt och något jag ser positivt på. På tiden att LR och P skiljer mer än bara effekt.