Låter för all del kul, men inga funktioner jag någonsin saknat. Jag är så enkelspårig att jag bara laddar på SuC de gånger jag lämnar hemmets trygga famn och uppsöker verkligheten bortom sockengränsen. På sommarstället laddar jag med UMC som ingick, med knapp.Niklas Z skrev: ↑14 okt 2024 15:47Vet inte vad du menar med kladda med eftermarknadsknappar, men man använder ingen av knapparna i S3XY buttons för att låsa upp laddkabeln. Man programmerar commandern via appen i telefonen för att få den funktionen. Vitsen med att skaffa S3XY buttons eller knob är att det finns så många bra funktioner, varav upplåsning av laddporten är en (vilket fungar även på andra laddare än hemma eller på SuC). Man kan t ex starta förvärmning av batteriet innan snabbladdning om laddstationen inte finns i Teslas navigator, man kan enkelt öppna handskfacket, man göra filbyten enklare på motorväg med AP, man lätt starta Terräng-läget på Model 3 och mycket annat. Jag skulle säga att få saker man kan köpa till sin Tesla ger så mycket för pengarna som denna produkt. Jag satte knapparna på baksidan av bildskärmen, så eventuell plastighet stör inte ögat.
"Måsten" för nyblivna ägare
Moderator: Redaktion
Re: "Måsten" för nyblivna ägare
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jag tänkte köpa S3XY buttons för att få tända bakljus, men fick veta att de blinkar då.
Är det något de fått ordning på?
Är det något de fått ordning på?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Det har jag inte hört. Hur blinkar de? Lite svårt att se själv vid körning

Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- mikebike
- Teslaägare
Flimrar är kanske mer korrekt...
- Zkronk
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/emil606168
Funktionen för att alltid få tända bakljus är fortfarande bortplockad:
-
Jag rekommenderar att man testar bilen ett tag innan man beställer Sexy Buttons/Knob. Jag beställde innan jag fick min bil för det var inte läge att "leka" med sambons M3.
Jag tänkte det skulle vara intressant att testa olika lägen på regenerering, några braåha med knapparna o.s.v. Hade jag använt bilen mer innan köpet av Sexy hade jag aldrig beställt. Knob:en ligger nerstoppad i mittfacket och knapparna inställda för olika regenerering trycker jag aldrig på. Låsa upp laddsladden med bakdörrens handtag är nog det enda jag använder, men väldigt sällan, jag tar mig tiden i appen för oftast ska laddsladden in i sambons bil och då måste jag ändå in i appen. Ibland står man och drömmer med handtaget utdraget på förardörren och då poppar huven upp och man får gå och trycka ner den.
Det mesta i bilen funkar väldigt bra utan att man behöver modifiera med Sexy.
Så tycker jag men alla är vi olika.
Jag tänkte det skulle vara intressant att testa olika lägen på regenerering, några braåha med knapparna o.s.v. Hade jag använt bilen mer innan köpet av Sexy hade jag aldrig beställt. Knob:en ligger nerstoppad i mittfacket och knapparna inställda för olika regenerering trycker jag aldrig på. Låsa upp laddsladden med bakdörrens handtag är nog det enda jag använder, men väldigt sällan, jag tar mig tiden i appen för oftast ska laddsladden in i sambons bil och då måste jag ändå in i appen. Ibland står man och drömmer med handtaget utdraget på förardörren och då poppar huven upp och man får gå och trycka ner den.
- qnx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jacob88004
Hej alla! Tack för tipsen. Nu har det gått ett tag, bilen är levererad, vi har hunnit känna efter och beställa det som vi kände behövdes. Jag uppdaterade originalinlägget i tråden med en lista på vad vi köpte respektive vad som ingick vid leverans - kanske kan det hjälpa någon. 

Model Y, SR, RWD, 2024, 19"
Tack för uppföljningen samt länkarnaqnx skrev: ↑08 nov 2024 13:39Hej alla! Tack för tipsen. Nu har det gått ett tag, bilen är levererad, vi har hunnit känna efter och beställa det som vi kände behövdes. Jag uppdaterade originalinlägget i tråden med en lista på vad vi köpte respektive vad som ingick vid leverans - kanske kan det hjälpa någon.![]()
Re: Re:
Man kan väl stänga av "AP nag" med commandern? Dvs att AP bara fortsätter köra utan att du måste dra i ratten var 15e sekund.Justin Time skrev: ↑14 okt 2024 23:40Jag rekommenderar att man testar bilen ett tag innan man beställer Sexy Buttons/Knob. Jag beställde innan jag fick min bil för det var inte läge att "leka" med sambons M3.
Det är en enorm fördel IMO.
Har för mig där fanns några andra trevliga grejer med. Kanske kommer man kunna disabla hastighetsvarningen permanent också...
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nej det går inte att stänga av "AP-nag" i Europa. Men tror funktionen finns på andra marknader.manneson skrev: ↑08 nov 2024 16:11Man kan väl stänga av "AP nag" med commandern? Dvs att AP bara fortsätter köra utan att du måste dra i ratten var 15e sekund.Justin Time skrev: ↑14 okt 2024 23:40Jag rekommenderar att man testar bilen ett tag innan man beställer Sexy Buttons/Knob. Jag beställde innan jag fick min bil för det var inte läge att "leka" med sambons M3.
Har för mig där fanns några andra trevliga grejer med. Kanske kommer man kunna disabla hastighetsvarningen permanent också...
Personligen tycker jag "Continuous Autopilot" är bästa funktionen i.o.m jag kör mest på motorväg. Väldigt smidigt med automatisk aktivering av AP:n efter filbyte. (Så som det borde vara original)
Och nu sedan det även kommit "riktig" dödavinkelvarning på S3XY Dashboard, är den också riktigt bra.
I övrigt tycker jag både S3XY Buttons och S3XY Knob är överflödiga. Använder inte någon av knapparna jag har.
Commandern är däremot värd var enda krona. Lätt bästa tillbehöret till Model Y.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
Är det så att AP fortfarande stängs av vid filbyte (med dubbelpling) men återaktiveras automatiskt (med nytt dubbelpling), eller blir det tyst?Nicke Nyfiken skrev: ↑11 nov 2024 22:16Nej det går inte att stänga av "AP-nag" i Europa. Men tror funktionen finns på andra marknader.manneson skrev: ↑08 nov 2024 16:11Man kan väl stänga av "AP nag" med commandern? Dvs att AP bara fortsätter köra utan att du måste dra i ratten var 15e sekund.Justin Time skrev: ↑14 okt 2024 23:40Jag rekommenderar att man testar bilen ett tag innan man beställer Sexy Buttons/Knob. Jag beställde innan jag fick min bil för det var inte läge att "leka" med sambons M3.
Personligen tycker jag "Continuous Autopilot" är bästa funktionen i.o.m jag kör mest på motorväg. Väldigt smidigt med automatisk aktivering av AP:n efter filbyte. (Så som det borde vara original)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Tyvärr plingar det varje gång.mikebike skrev: ↑12 nov 2024 07:13Är det så att AP fortfarande stängs av vid filbyte (med dubbelpling) men återaktiveras automatiskt (med nytt dubbelpling), eller blir det tyst?Nicke Nyfiken skrev: ↑11 nov 2024 22:16Nej det går inte att stänga av "AP-nag" i Europa. Men tror funktionen finns på andra marknader.manneson skrev: ↑08 nov 2024 16:11Man kan väl stänga av "AP nag" med commandern? Dvs att AP bara fortsätter köra utan att du måste dra i ratten var 15e sekund.Justin Time skrev: ↑14 okt 2024 23:40Jag rekommenderar att man testar bilen ett tag innan man beställer Sexy Buttons/Knob. Jag beställde innan jag fick min bil för det var inte läge att "leka" med sambons M3.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Commandern är "hjärnan" i systemet och den del som kopplas in i bilen. Den styr man och ställer in funktioner på genom "S3XY App" i telefonen via BT.
Till Commandern kan man via BT koppla S3XY-Buttons och/eller S3XY-Knob, för att styra funktioner och genvägar. Dessa tycker jag personligen är överflödiga och ingen jag skulle lagt pengar på om jag vetat bättre.

S3XY-Dashboard är en funktion i appen som gör att mobilen (eller enheten med S3XY-App installerad) blir en skärm i horisontalt läge med diverse körinfo inkl. dödavinkelvarning (utan att slå på blinkers).
Utformningen och vilken info som visas på skärmen kan man själv välja till stor del.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag verkar ha en annan syn på "måsten", för de är kanske mer praktiska och mindre kul:
- Handskar för att hantera laddkablar som ligger på marken
- Blomspruta (t.ex. Biltema 45-578 ) för att spraya på skitiga kameror
- Mikrofiber "handduk" för att torka av blöta kameror
- Tessie app eller liknande från dag 1! Läser användningsdata från bilen. För den som vill förstå vad det kostar, hur mycket bilen drar i olika temperaturer, hastigheter osv
- En dunk spolarvätska
- En uppsättning vindrutetorkarblad
- Lastnät Tesla, för att hålla kassar på plats utan att allt trillar ur. Jag tycker det är grymt bra i model Y.
- "Plastmatta" i bakluckan för det blir smutsigt av prylarna jag ställer där och det finns ingen matta att ta ut och göra rent.
- Lådor + lock från Tesla på sidorna i bakluckan, för Model Y
- mikebike
- Teslaägare
Jag använder våtservetter till kameran. Isskrapa på sprayflaska för strålkastare och baklyktor.oceanen skrev: ↑12 nov 2024 18:18Jag verkar ha en annan syn på "måsten", för de är kanske mer praktiska och mindre kul:Med reservation för att jag inte haft min under vintern ännu, så mer kan tillkomma.
- Handskar för att hantera laddkablar som ligger på marken
- Blomspruta (t.ex. Biltema 45-578 ) för att spraya på skitiga kameror
- Mikrofiber "handduk" för att torka av blöta kameror
- Tessie app eller liknande från dag 1! Läser användningsdata från bilen. För den som vill förstå vad det kostar, hur mycket bilen drar i olika temperaturer, hastigheter osv
- En dunk spolarvätska
- En uppsättning vindrutetorkarblad
- Lastnät Tesla, för att hålla kassar på plats utan att allt trillar ur. Jag tycker det är grymt bra i model Y.
- "Plastmatta" i bakluckan för det blir smutsigt av prylarna jag ställer där och det finns ingen matta att ta ut och göra rent.
- Lådor + lock från Tesla på sidorna i bakluckan, för Model Y
Lastnät vore trevligt, men jag har ingenstans att fästa ett sådant.
Lådor och lock har jag skippat eftersom de prylar jag förvarar där sticker upp.
Jag har en dubbelvikt badhandduk i frunken som jag lägger (den smutsiga) laddkabeln på.
Knappast ett måste men jag slog till på en sån här, löjligt överpris så klart men rätt bekvämt att ha:
https://shop.tesla.com/sv_se/product/lu ... rationskit
https://shop.tesla.com/sv_se/product/lu ... rationskit
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Rätt fin nyhet till commandern.Nicke Nyfiken skrev: ↑12 nov 2024 16:04Commandern är "hjärnan" i systemet och den del som kopplas in i bilen. Den styr man och ställer in funktioner på genom "S3XY App" i telefonen via BT.
Till Commandern kan man via BT koppla S3XY-Buttons och/eller S3XY-Knob, för att styra funktioner och genvägar. Dessa tycker jag personligen är överflödiga och ingen jag skulle lagt pengar på om jag vetat bättre.![]()
S3XY-Dashboard är en funktion i appen som gör att mobilen (eller enheten med S3XY-App installerad) blir en skärm i horisontalt läge med diverse körinfo inkl. dödavinkelvarning (utan att slå på blinkers).
Utformningen och vilken info som visas på skärmen kan man själv välja till stor del.
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Ja, det är en utmärkt ny funktion. Då kanske jag kan slå till på en Highland nästa år.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Inget problem på min "gamla" bil, men kan tänka mig att det är välkommet om man har en bil med denna plåga.Holve skrev: ↑15 nov 2024 15:30Rätt fin nyhet till commandern.Nicke Nyfiken skrev: ↑12 nov 2024 16:04Commandern är "hjärnan" i systemet och den del som kopplas in i bilen. Den styr man och ställer in funktioner på genom "S3XY App" i telefonen via BT.
Till Commandern kan man via BT koppla S3XY-Buttons och/eller S3XY-Knob, för att styra funktioner och genvägar. Dessa tycker jag personligen är överflödiga och ingen jag skulle lagt pengar på om jag vetat bättre.![]()

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015