Jag har inte haft problem med torr torkande mer än någon enstaka gång tidigt under sommaren.mikebike skrev: ↑30 dec 2024 14:32Början var för 4 år sedan för mig och den enda förbättringen jag upplevt är att torkarna oftast "bara" går igång var 15:e minut istället för konstant som tidigare. I fredags hamnade vi i en stillastående bilkö på en mindre väg utan belysning och då gick de var 15:e sekund.fnils skrev: ↑30 dec 2024 14:12Du vet vad jag menar.mikebike skrev: ↑30 dec 2024 09:49fnils skrev: ↑30 dec 2024 06:00Regnsensorn fungerar ju dessutom bra nu. Det var i början som den var lite si och så.mussla skrev: ↑30 dec 2024 00:40
Farthållare, regnsensorer och parkeringsvarnare är omstritt. Några få som skriver i många trådar här på forumet tycker att dessa saker funkar sämre än på andra bilar. Samtidigt så funkar dessa assistansystem bra för den tysta massan.
Jag har inte hört talas om rostproblem.
Det enda jag skulle klassa som barnsjukdom är hw4 och för de som har problem med dessa så åtgärdas det på garantin.Det finns ju ingen regnsensor!
I stort sett efter varje uppdatering är det någon som hävdar att torkarautomatik, farthållare eller AP fungerar perfekt.
Vad menar du med "i början" respektive "nu"?
Början var april för min del. Nu är det december och sedan två, tre månader sen så fungerar det hur bra som helst med automatiken för vindrutetorkarna.
Menar du att dina plötsligt slutade torrtorka vid en uppdatering för några månader sedan?
Hur funkar och funkade torkarna vid duggregn för dig?
De fungerar bra även i duggregn. Det kom någon uppdatering under juli eller om det var augusti.
Problemet jag hade innan dess var att de inte gick igång när det regnade men det gör de som sagt sen typ juli/augusti någon gång.