Sida 4 av 4

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 01 aug 2025 07:40
av Maw
MarkusL skrev: 01 aug 2025 07:31
spacecoin skrev: 31 jul 2025 19:18
Lurkern skrev: 31 jul 2025 17:59
Då har Robotaxi startat i SF, mångdubbelt större område än Waymo.
:lol:

Tesla har 0 bilar som inte det finns en person som övervakar. Totalt. De ha 12 bilar i Austin. Det är inte en launch, det är en demo. Lite som Waymo för 10 år sedan.
Kul i all fall att demon verkar fungera lila bra eller bättre än Waymo gör efter 10 år.
Det gör det väl knappast eftersom säkerhetsförarna i Teslorna fått gripa in vid ett antal tillfällen trots en ganska blygsam total körsträcka. Waymo klarar sig utan säkerhetförare.

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 01 aug 2025 07:45
av Fredrik j
Maw skrev: 01 aug 2025 07:40
MarkusL skrev: 01 aug 2025 07:31
spacecoin skrev: 31 jul 2025 19:18
Lurkern skrev: 31 jul 2025 17:59
Då har Robotaxi startat i SF, mångdubbelt större område än Waymo.
:lol:

Tesla har 0 bilar som inte det finns en person som övervakar. Totalt. De ha 12 bilar i Austin. Det är inte en launch, det är en demo. Lite som Waymo för 10 år sedan.
Kul i all fall att demon verkar fungera lila bra eller bättre än Waymo gör efter 10 år.
Det gör det väl knappast eftersom säkerhetsförarna i Teslorna fått gripa in vid ett antal tillfällen trots en ganska blygsam total körsträcka. Waymo klarar sig utan säkerhetförare.
Har tesla släppt nån statistik över hur det går?

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 01 aug 2025 11:50
av backe
Fredrik j skrev: 01 aug 2025 07:45
Maw skrev: 01 aug 2025 07:40
MarkusL skrev: 01 aug 2025 07:31
spacecoin skrev: 31 jul 2025 19:18
Lurkern skrev: 31 jul 2025 17:59
Då har Robotaxi startat i SF, mångdubbelt större område än Waymo.
:lol:

Tesla har 0 bilar som inte det finns en person som övervakar. Totalt. De ha 12 bilar i Austin. Det är inte en launch, det är en demo. Lite som Waymo för 10 år sedan.
Kul i all fall att demon verkar fungera lila bra eller bättre än Waymo gör efter 10 år.
Det gör det väl knappast eftersom säkerhetsförarna i Teslorna fått gripa in vid ett antal tillfällen trots en ganska blygsam total körsträcka. Waymo klarar sig utan säkerhetförare.
Har tesla släppt nån statistik över hur det går?
Om jag inte minns fel så krävde Teslas advokater att man inte skulle behöva lämna ut uppgifterna trots att dessa normalt ska vara offentliga.

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 01 aug 2025 14:47
av spacecoin
MarkusL skrev: 01 aug 2025 07:31
spacecoin skrev: 31 jul 2025 19:18
Lurkern skrev: 31 jul 2025 17:59
Då har Robotaxi startat i SF, mångdubbelt större område än Waymo.
:lol:

Tesla har 0 bilar som inte det finns en person som övervakar. Totalt. De ha 12 bilar i Austin. Det är inte en launch, det är en demo. Lite som Waymo för 10 år sedan.
Kul i all fall att demon verkar fungera lila bra eller bättre än Waymo gör efter 10 år.
Kul att du tror det. Återkom när Tesla tar bort säkerhets-personen ur bilen och har några hundra bilar om några år.

Många verkar ju ha extremt svårt att förstå skillnaden på en disengagement på 400 miles och en per 40000 miles. Tips: den första skalar inte. Waymo hade 5000 miles per DE för 10 år sedan. Dvs 10x så bra som Tesla 2025. Det var heller inte tillräckligt bra för att skala upp.

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 01 aug 2025 22:35
av Lurkern
Ja, Waymo har ju iaf hållit samma nivå i 10 år, det skall de ha cred för. Nu kan de licensiera FSD och behålla sitt upparbetade brand.

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 02 aug 2025 01:19
av Maetlarv
Lurkern skrev: 01 aug 2025 22:35
Ja, Waymo har ju iaf hållit samma nivå i 10 år, det skall de ha cred för. Nu kan de licensiera FSD och behålla sitt upparbetade brand.
Du tänker att de skall betala licenspengar för FSD samtidigt som de får anställa personal så de kan ha säkerhetsförare i alla bilar.
Förklara gärna hur detta går ihop ekonomiskt, jag är nog för korkad för att förstå det.

Re: Robotaxi igång i Austin

Postat: 02 aug 2025 07:45
av spacecoin
Lurkern skrev: 01 aug 2025 22:35
Ja, Waymo har ju iaf hållit samma nivå i 10 år, det skall de ha cred för. Nu kan de licensiera FSD och behålla sitt upparbetade brand.
Det finns ingen som lär licensiera FSD.

Tror man att Waymo ”hållit på i samma nivå i 10 år” är man fullständigt oinsatt.