Olsson skrev: ↑02 aug 2025 19:11Olsson skrev: ↑08 jul 2025 11:25Ordagrant citerat från EV Repairs offert innan reparationen;
"Till skillnad från Tesla, som byter ut enheten, utför vi en komplett renovering av er befintliga motor, vilket ger er ett resultat som en ny motor. Priset för detta är 48,000 kr inklusive moms, och ni får även ett års garanti."
Ordagrant citerat från EV Repairs arbetsrapport efter reparationen;
"Motorn demonterades, öppnades upp och samtliga packningar samt lager byttes ut, eftersom missljudet uppstod under körning. Efter renoveringen tätades och monterades motorn tillbaka."
Rrezart- EV Repair skrev: ↑01 aug 2025 11:31
I det aktuella fallet verkar det som att begreppet "komplett renovering" tolkats på ett annat sätt än vi avsåg.
backe skrev: ↑01 aug 2025 12:48
Hej.
Det är bra att du försöker bemöta här i tråden och vara transparent. Jag undrar lite kring citatet från ditt inlägg ovan och sen där TS säger sig ha citerat från kommunikation mellan er, tagit ur första inlägget. Jag har svårt att tolka det som något annat än en komplett renovering hur förstående och öppen jag än är i min tolkning. Kan du förtydliga hur en lekman/kund ska tolka det annorlunda? Eller är det något annat som utelämnas?
Jag uppfattar det inte som att du utelämnar något och har sett tidigare i tråden att du gärna lämnar komplett kommunikation om man efterfrågar det.För min del så har jag som påpekats tidigare inte utelämnat något av vikt. Jag kan posta 100% av mailhistoriken här om så önskas. Om det är något graverande som jag har dolt, så borde rimligen EV Repair ha tageit med det i sitt svar ovan i tråden, så att det hade blivit tydligt för samliga att EV Repair hade rätt i frågan.
Vad som möjligen kan tolkas som att det utelämnats är de förtydliganden jag fått av EV repair i EFTERHAND att en "komplett renovering" inte alls är att tolka som en komplett renovering. Jag ser inte dessa förtydliganden som något annat än bortförklaringar, och jag ser inte att EV Repair ställs i bättre dager om jag listar samtliga av dessa bortförklaringar.
Som jag omnämnt innan - jag försökte att hålla tråden så saklig och neutral som möjligt med relevant fakta.
Jag ville bara förstå hur man skulle kunna tolka det annorlunda mot vad jag, du och resten här inne verkar göra.