Jag upplever verkligen inget generellt drev mot motorjournalister - på detta forumet delas massor av artiklar hela tiden, och dessa brukar alltid diskuteras sakligt. Ofta lär vi oss nya saker via media, i regel saker som pressen i USA kommit över.Olof Borjesson skrev:Jag tycker vi skall tagga ner drevet på motorjournalisterna och försöka vara hyggliga mot dem. De är vana att bli inbjudna på event och provkörningar och vara först med nyheter från biltillverkare. Tesla nonchalerar dem och behandlar dem som att de inte finns och att det de skriver inte är viktigt. Jag tror att Tesla måste tänka om i detta avseende så småningom eftersom det inte är bra att ha världens samlade journalistkår som fiender.
I detta specifika fallet, handlar det om en tyckare som sprider rappakalja och påhitt om Tesla i Sveriges näst största tidning. När han blir konfronterad, säger han att han det inte är fakta han skriver utan att han bara tycker. Han tycker att Chevrolet Bolt, som är dyrare än Model 3, är billigare än Model 3. Han jämför räckvidden hos en bil uppgiven i EPA-körcykeln med en bil uppgiven med NEDC-körcykeln och tycker att Teslan är dålig trots att han jämför äpplen och päron, men vägrar acceptera att han har fel när han blir rättad av sina läsare som kan väsentligt mer än vad han gör.
Även om jag aldrig skulle uttrycka mig på det sättet som "brutalt rövknullad teslaägare" gör, så kan jag ha förståelse för den irritation som många upplever.