Ja, de kanske har tömt ut allt kul i 7.1, inför åttan.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ja. Det är bara kartuppdateringen som kräver WiFi.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Hej! fungerar OTA SW uppdatering om man är uppkopplad på bra LTE signal?
Jag får dålig WiFi utanför garaget.
Tack!
Vad jag har hört så måste det vara wifi för uppdateringar. Men det är bara vad jag hört, inget jag har egen erfarenhet av.
Jag har nästan aldrig wi-fi och jag kan lova att vanliga SW uppdateringar fungerar bra.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Undrar om de inte pillat lite i AP också. Före semestern klarade den inte riktigt den skarpa vänstersvängen från Bergshamraleden till E18 N. Idag gick det hur bra som helst.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Undrar om de inte pillat lite i AP också. Före semestern klarade den inte riktigt den skarpa vänstersvängen från Bergshamraleden till E18 N. Idag gick det hur bra som helst.
När du har en bil precis framför så klarar den svängar den vanligtvis inte gör
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
När du har en bil precis framför så klarar den svängar den vanligtvis inte gör
Kan ha varit det. Jag hade en framför mig idag. Får se till att vara först imorgon
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Uppdateringen gick utmärkt över LTE (dessutom gick den mycket snabbare än vad som meddelades på skärmen), nu är det bara att vänta på 8.0
Det brukar stå 1 timme och 40 minuter, men tar oftast mindre än en timme.
LTE, 3G, eller wifi spelar ingen roll i det läget. När du får veta att det finns en uppdatering är den redan nedladdad till bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Uppdateringen gick utmärkt över LTE (dessutom gick den mycket snabbare än vad som meddelades på skärmen), nu är det bara att vänta på 8.0
LTE, 3G, eller wifi spelar ingen roll i det läget. När du får veta att det finns en uppdatering är den redan nedladdad till bilen.
Gäller 4g i 3 år?
Vad kostar det sen per år?
Hur mycket gb per månad får man förbruka?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Gäller 4g i 3 år?
Vad kostar det sen per år?
Hur mycket gb per månad får man förbruka?
Jag har sett att det är 4 år men det var nog ett par år sedan jag såg det. Det är nog fri data men eftersom det itne går att titta på film eller använda som WiFi-hotspot så lär du nog ha svårt att nå några jättestora datamängder per månad. Konstant lyssnande på streamad musik kanske skulle leda till 60 GB på en månad t.ex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Förbrukningen e fri, de ingår 4 år, av nån anledning.
Har bara 3G, vill ha LTE
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Fick uppdatering idag. När jag sedan kom it till bilen möttes jag av följande:
Det gick inte att trycka på knappen förens jag lagt i Drive. Någon annan som fått detta?
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Blir inte klok på detta. Har bilen upplåst så hoppar den över till wifi, men när jag precis öppnat står den på 3G.
Har fått några uppdateringar, men är det mer sporadiskt. SC uppdaterade till senaste förra veckan. Den ni har fått är nyare än min(2.28.18). Har wifi på hel tiden. Är det så att ni har bilen kopplad till elnätet och därför får uppdateringen?
Jag har inte bilen "kopplad".
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Blir inte klok på detta. Har bilen upplåst så hoppar den över till wifi, men när jag precis öppnat står den på 3G.
Har fått några uppdateringar, men är det mer sporadiskt. SC uppdaterade till senaste förra veckan. Den ni har fått är nyare än min(2.28.18). Har wifi på hel tiden. Är det så att ni har bilen kopplad till elnätet och därför får uppdateringen?
Man måste bara vara släkt med Elon eller smöra ordentligt
Tror också att snälla ord på forumet hjälper till, därför brukar jag periodvis hålla tyst om laddluckan
Man måste bara vara släkt med Elon eller smöra ordentligt
Tror också att snälla ord på forumet hjälper till, därför brukar jag periodvis hålla tyst om laddluckan
Min bil är perfekt och har aldrig haft några fel! <3 (måste springa ut och se om den börjar ladda ner uppdateringar nu)
Har köpt in mig i företaget. Men det är nog så att de tycker jag fått allt jag behöver har reda på. Får ut och polera i solskenet.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!