
90d eller p90d?
Moderator: Redaktion
Re: 90d eller p90d?
Grattis! Du gjorde rätt val tycker jag, som valde en 90D. Jag har bara ägt den i ett dygn nu, men redan anser jag att kraften i bilen är fullt tillräcklig för normal körning 

S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Re: 90d eller p90d?
Har en P85D og vurderer å skifte den ut med en 90D etter å ha prøvekjørt. OK, du har ikke det vanvittige frasparket fra 0-60, men i mellomregistreret virker 90D sterkere enn P85D. Dessuten spiser P85D i insane-modus dekk, det bare er slik. Således kjører jeg i vanlig sportmodus, og da blir den som en 90D.
Re: 90d eller p90d?
Egentlig kunne jeg kjørt hvilken bil som helst. Jeg er ikke så veldig låst på merke. Men det er noen ting ved Tesla som for tiden er uslåelig:
1. Supercharging i Europa som fungerer
2. Rekkevidden er slik at den faktisk erstatter en vanlig bil. Vi har vår Model S som tar oss gjennom hele Europa uten alt får stort tidspålegg. Slik er det ikke med de andre elbilene.
3. Størrelsen på Teslan kan gjerne diskuteres. Jeg synes den er noe bred, men summon har berget meg flere ganger. Det hadde vært ok hvis den hadde vært 10 cm smalere. Men ellers er det den størrelsen man trenger hvis man skal komme seg sørover med hele familien + bagasje (og takboks orker jeg ikke mer, den tid er over for min del).
4. Ytelsen: Trenger ikke 0-100 på 3-5 sek. Men det er ok å ha krefter, spesielt med full bil i oppoverbakker.
5. Oppdatering over nett: Noe av det beste ved bilen. Jeg føler at jeg har en moderne bil til tross for at den ikke er seneste modell.
6. Servise og reparasjoner mens man kjører: Sist hadde jeg en vekkende opplevelse. Bilen ville ikke lade. Ikke noe feil med hardwaren, det ble sjekket direkte da jeg ringte Teslas nødhjelp. De spurte hvorhen jeg ville, og sa at jeg hadde nok strøm for å komme meg videre til mitt mål. De ville fikse bilen mens jeg kjørte. Så fikk jeg etter 30 min en SMS: "Vi har funnet feilen." Etter en time: "Vi har fikset feilen, alt virker som det skal." Og så kunne jeg lade som før. Alt var ok.
Dette går ikke på noen av de andre bilmerkene.
Og spesielt pkt 5 og 6 er helt utrolige å oppleve. Så lenge de andre bilmerkene ikke kommer med slike løsninger er Tesla fortsatt bilmerke nr 1 for meg.
1. Supercharging i Europa som fungerer
2. Rekkevidden er slik at den faktisk erstatter en vanlig bil. Vi har vår Model S som tar oss gjennom hele Europa uten alt får stort tidspålegg. Slik er det ikke med de andre elbilene.
3. Størrelsen på Teslan kan gjerne diskuteres. Jeg synes den er noe bred, men summon har berget meg flere ganger. Det hadde vært ok hvis den hadde vært 10 cm smalere. Men ellers er det den størrelsen man trenger hvis man skal komme seg sørover med hele familien + bagasje (og takboks orker jeg ikke mer, den tid er over for min del).
4. Ytelsen: Trenger ikke 0-100 på 3-5 sek. Men det er ok å ha krefter, spesielt med full bil i oppoverbakker.
5. Oppdatering over nett: Noe av det beste ved bilen. Jeg føler at jeg har en moderne bil til tross for at den ikke er seneste modell.
6. Servise og reparasjoner mens man kjører: Sist hadde jeg en vekkende opplevelse. Bilen ville ikke lade. Ikke noe feil med hardwaren, det ble sjekket direkte da jeg ringte Teslas nødhjelp. De spurte hvorhen jeg ville, og sa at jeg hadde nok strøm for å komme meg videre til mitt mål. De ville fikse bilen mens jeg kjørte. Så fikk jeg etter 30 min en SMS: "Vi har funnet feilen." Etter en time: "Vi har fikset feilen, alt virker som det skal." Og så kunne jeg lade som før. Alt var ok.
Dette går ikke på noen av de andre bilmerkene.
Og spesielt pkt 5 og 6 er helt utrolige å oppleve. Så lenge de andre bilmerkene ikke kommer med slike løsninger er Tesla fortsatt bilmerke nr 1 for meg.