Tesla appen

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Re: Tesla appen

Inlägg av Pro-Z »

HelectriC skrev:
Möjligt någon redan skrivit/upptäckt det men nu kan man se i appen om batteriet inte är tempererat. Ganska bra ändå!
Det var ett + :)
Tycker även det är lättare att se nu vad man ställer in övre batterigränsen på. Förut kunde det var ganska svårt att urskilja linjerna tyckte jag.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Heiko skrev:
HelectriC skrev:
Möjligt någon redan skrivit/upptäckt det men nu kan man se i appen om batteriet inte är tempererat. Ganska bra ändå!

Intressant, hur fick du fram detta?
Gick bara in i appen när bilen stått ute i kylan i natt utan laddning, snöflingan visas på alla batterirelaterade bilder.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Fick den stjärnan på i instrumentpanelen i går. Aldrig sett den förut.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Inga nya saker i API:et alltså vad det verkar, vilket inte är oväntat. VisibleTesla har visat tillgängligt batteri när det är kallt, och även vägmätarställning i två år eller så.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Måste säga att jag gillar utseendet:
IMG_2418.PNG
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare

Inlägg av Plutric »

Jag ser inte att frågan har dykt upp och jag är kanske "lite dum" men jag kan inte ladda ner den nya versionen i APPstore, där står det "öppna". Trycker jag där kommer jag bara till min gamla. Måste man ta bort den gamla för ladda upp den nya? Jag har heller inte fått den under meny "tillgängliga uppdateringar" Någon som vet?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Ser man om passagerare dörren är öppen ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
En pytteliten nyhet är väl att man ser hur långt bilen gått i appen? Eller har jag bara missat det i gamla appen?
Det fanns inte med tidigare, har saknat det då man ska ta kontakt med försäkringsbolag m.m. De har även lagt till firmware-versionen. Även ifall detta var en UI-uppdatering så har de alltså lagt till lite ny info. Klart att man kan hoppas på nya funktioner också men jag tror att det kommer. Först UI+lite mer info alltså och sedan nya funktioner.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Svenssons skrev:
Legato skrev:
En pytteliten nyhet är väl att man ser hur långt bilen gått i appen? Eller har jag bara missat det i gamla appen?
Det fanns inte med tidigare, har saknat det då man ska ta kontakt med försäkringsbolag m.m. De har även lagt till firmware-versionen. Även ifall detta var en UI-uppdatering så har de alltså lagt till lite ny info. Klart att man kan hoppas på nya funktioner också men jag tror att det kommer. Först UI+lite mer info alltså och sedan nya funktioner.
Om det nu har valt att visa vilken version man har, kan de kanske även lagt in funktionen att aktivera uppdateringar från appen? Återstår att se när nästa uppdatering till bilen kommer.
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare

Inlägg av Lembritt »

Noterade att man måste skriva in sitt lösenord om man vill köra utan nyckel. Kommer inte ihåg om man var tvungen att göra det förut.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Lembritt skrev:
Noterade att man måste skriva in sitt lösenord om man vill köra utan nyckel. Kommer inte ihåg om man var tvungen att göra det förut.
Jag trodde inte man var det men skulle visa funktionen för någon vecka sedan och insåg att man var tvungen att ha lösenordet då också så om någon snor telefonen kommer de inte kunna köra iväg med bilen också i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Lembritt skrev:
Jag trodde inte man var det men skulle visa funktionen för någon vecka sedan och insåg att man var tvungen att ha lösenordet då också så om någon snor telefonen kommer de inte kunna köra iväg med bilen också i alla fall.
Det nya nu är att man kan använda touch id på iOS för detta. Man måste ha lösenordet för att aktivera detta innan första gången bara.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Det jag kan se som en stor förbättring är att appen ÄNTLIGEN fungerar vid första försöket. Snabbt och smidigt utan att behöva starta om den titt som tätt. Det går också snabbare att få igång värmen. Hittills har jag alltid behövt vänta en ganska lång stund innan appen visade att värmen verkligen var igång. Nu är det klick klack klart. Mycket bättre än innan. Dessutom visas kupétemperaturen hela tiden, inte bara när man har satt på värmen. Så visst, inga nya fräsiga funktioner ännu, men det som finns fungerar mycket bättre än någonsin. Det är inte bara en gui-uppdatering. Det är helt klart ett lyft.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Plutric skrev:
Jag ser inte att frågan har dykt upp och jag är kanske "lite dum" men jag kan inte ladda ner den nya versionen i APPstore, där står det "öppna". Trycker jag där kommer jag bara till min gamla. Måste man ta bort den gamla för ladda upp den nya? Jag har heller inte fått den under meny "tillgängliga uppdateringar" Någon som vet?
Du ska inte ladda ner en ny app utan uppdatera den du redan har.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Lembritt skrev:
Har för mig jag var tvungen att ange det förr också.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

HelectriC skrev:
Lembritt skrev:
Har för mig jag var tvungen att ange det förr också.
Japp, lösenord för att starta bilen via app krävdes även tidigare.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare

Inlägg av Mats »

MangeT skrev:
Finns det någon logik när bilen visas snett framifrån eller bakifrån? Har sett olika bilder postas.

Min visas just nu snett framifrån och på din bild visas bilen snett bakifrån.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Min visas snett bakifrån. Utgående modell... 85D :lol:
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag har aldrig behövt knappa in nån kod varken förr eller nu. Finns det inte nån inställning i luren som kommer ihåg lösenord?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare

Inlägg av Castro90 »

Mats skrev:
MangeT skrev:
Finns det någon logik när bilen visas snett framifrån eller bakifrån? Har sett olika bilder postas.

Min visas just nu snett framifrån och på din bild visas bilen snett bakifrån.
Verkar bero på om den är inkopplad till laddning eller inte.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

mati skrev:
Det jag kan se som en stor förbättring är att appen ÄNTLIGEN fungerar vid första försöket. Snabbt och smidigt utan att behöva starta om den titt som tätt. Det går också snabbare att få igång värmen. Hittills har jag alltid behövt vänta en ganska lång stund innan appen visade att värmen verkligen var igång. Nu är det klick klack klart. Mycket bättre än innan. Dessutom visas kupétemperaturen hela tiden, inte bara när man har satt på värmen. Så visst, inga nya fräsiga funktioner ännu, men det som finns fungerar mycket bättre än någonsin. Det är inte bara en gui-uppdatering. Det är helt klart ett lyft.
I Remote S visas även utetemperaturen det är kanske onödigt men jag gillar det och gärna sett det i denna också.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

e5m1r skrev:
Ser man om passagerare dörren är öppen ? Bild
Jag gjorde ett test och nej, det gör man inte. Förardörren syns om den är öppen men inte passagerarsidan.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Har "Unlock charge port" funnits förut? Det är ju faktiskt en väldigt bra grej när någon ringer numret man (snart) har satt på insidan laddluckan. Bara att låsa upp kontakten från mobilen och låta vännen i nöd ta sladden och ladda.

Eller så kanske det fanns tidigare och jag bara inte såg det.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Klart kul med ny app..eller nytt utseende.

Hoppas på lite mer nya funktioner i framtiden :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Plutric skrev:
Det kan vara så att du inte kan få ner den senaste versionen för att du har för gammal version av operativsystemet. Så börja med att kolla om det finns uppdateringar till iOS.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar