Hehe, jo, det är klart att det är lite jobbigt att bränna sparpengarna. Det är ju därför jag har börjat räkna på det på allvar, just för att det inte känns bra längre. Det gjorde mig inget i början när förälskelsen var som störst, men nu efter ett år är det jobbigt. Samtidigt som det har dykt upp ett alternativ i form av företagsleasing, ett alternativ som jag inte hade när jag köpte bilen.Verdi skrev:Du får ju jävligt bra betalt för din P85 just nu. Sälj!!! Sen lägger du de pengarna på bra hedgefonder med lite lägre risk än aktiemarknaden. Antagligen kommer intäkterna från dina sparpengar göra att bilen blir mer eller mindre "gratis". Och om du inte går runt varje månad får du väl knapra av sparpengarna. Det är ju så du gör nu, fast i större skala.
Det där med "känslomässig grej" kan jag relatera till. Men är det inte känslomässigt jobbigt att känna att du bränner arvet och alla dina besparingar i "onödan" också? Som jag förstått det får du nästan tillbaka pengarna på din P85 om du säljer nu. Leasa en begagnad P85 istället då? Finns ju en här på forumet som vill bli av med sin. Är själv lite småsugen på den. Men för min del blir det nog en ny snik-S60 ändå. jag är ju inte bortskämd på samma sätt och jag gillar känslan av nytt.
Frågan är hur mycket som är kvar av pengarna när man säljer bilen nu. Jag ska kolla vad jag får för den, antagligen är inte Tesla de som betalar bäst, men man får iaf en viss uppfattning vad det handlar om. Den har bara gått 4500mil, det är ju ganska lite egentligen.
Känslan av nytt håller jag med om. Ska det bli en Tesla igen då blir det en ny eller en demobil. Begagnad innebär för stora risker, framförallt när man köper den hos nån handlare som inte kan nånting. Den risken vill jag inte ta en gång till.