Tesla Vision, jo jag tackar …
Moderator: Redaktion
Så du menar att single stack gäller per bil, utvecklarna kommer fortfarande förvalta två kodbaser parallellt? Låter ineffektivt. Som jag skrev är detta bara en fundering. Med två kodbaser borde det komma någon ny uppdatering till bilar med AP snart.spacecoin skrev: ↑18 jan 2023 23:41Det här stämmer ju inte över huvud taget vad jag kan bedöma.
Det som händer är att man avvecklar NoA-legacystacken i FSD-branchen. Fsd-branchen får "single stack" av ny kod. Det är i alla fall min uppfattning.
FSD branchen mergas inte til main branch för att man har en stack i city-streets branchen. Om någon har en pålitlig källa på annat så länka gärna.
i det korta perspektivet I bästa fall funkar NoA lika bra som innan i FSD-branchen. Det är ju en full rewrite av den enda delen av systemet som är erkänt stabil.
Ja så vitt jag förstår det. Man kan ju inte kalla nuvarande prod-koden för "single stack". Snarare "legacy stack" (gamla NN som inte går på video blandade med nya, c++ osv).FinaFisken skrev: ↑19 jan 2023 11:52Så du menar att single stack gäller per bil, utvecklarna kommer fortfarande förvalta två kodbaser parallellt? Låter ineffektivt. Som jag skrev är detta bara en fundering. Med två kodbaser borde det komma någon ny uppdatering till bilar med AP snart.
Kan man också manuellt ställa ratt-värmen i nivåer och inte bara som nu av/på som det väl också snackats om?
Det skulle vara bra, det blir väldigt varmt nu....
Testade detta idag och det funkade rätt bra med rattvärmen ställd på auto. Fortfarande lite för varmt för min smak men betydligt bättre än tidigare ”på” som jag hade i max 5 minuter varje gång innan händerna kändes stekta. Nu kan jag tänka mig att ha det på auto jämt, precis som med sätesvärmen.Lurkern skrev:Grymt, föhoppningsvis är justerbar rattvärme avbockad från önskelistan.
Ja, det är samma funktion som för stolarna. En "Auto"-knapp intill ratten på skärmen. Manuellt kan du ställa värmen i två nivåer där högsta är som tidigare.