Undrar ifall det skulle kunna gå att åtm. temporärt åtgärda några (eller alla?) mjukvarufel genom någon slags hard reset av infotainmentsystemet?… Den metoden har väl för övrigt även funkat på X antal av Teslas bilar genom åren… Eller?Bejje skrev: ↑06 aug 2025 09:40Ni som har en ID.7:a, vad tycker ni om dem egentligen?
Jag köpte en sedan, en f.d demobil, i April 2025 ungefär och måste säga att jag är ganska oimponerad efter att ha haft den ett tag. Bilen är komfortabel att köra (inte sportig utan komfortabel, det är en markant skillnad mellan dessa två egenskaper) men allt strul som är med mjukvaran och annat är oerhört frustrerande.
Det jag har pågående är bland annat:
Reglagen för klimat/sätesvärmen i baksätet kommer och går i displayen
Spotify fungerar inte alls (laddar och laddar och laddar, spelar någon enstaka gång i bästa fall, en bra dag visas ikoner och bilder)
Laddnivån för batteriet justeras ibland utan anledning (från 80% upp till 100%)
Felmeddelande för att elsystemet inte fungerar korrekt
Favoriter (sparade Radio/Internetradio) kommer och går
Märkliga felmeddelanden (”Stolar ej tillgängliga”, ”Empty_text”, ”Förarprofil kan inte appliceras”, ”Rattvärme avstängd”) och infotainment som inte fungerar konsekvent. […
Vet inte om det funkar, eller hur man i så fall gör på en ID.7:a, men så här kan man tydligen göra på en annan VW av årsmodell '21 med fossilförbrännarmotor:
https://www.youtube.com/watch?v=w_eg23-oQl8
Har egen erfarenhet av att det kan funka på äldre VW också (årsmodell ~'16). Kanske kan det funka på en ID.7 med…