Re: VW I.D
Postat: 10 jul 2019 12:38
“De har senare sagt att den ska kosta som en välutrustad diesel vilket lätt blir runt 30 000 euro i Tyskland. Och som jag flera gången har försökt påpeka för dig så kostar eGolf i Tyskland runt €37000 och runt 410 000 i Sverige. Om de nu ändrat priset i euro till ”under 30 000 euro” så är jag inte så säker på om det blir under 300 000 kr i Sverige efter supermiljöbilspremien.”
SVAR:
Enligt en artikel i Handelsblatt så säger VW chefen Thomas Ulbrich följande:
Leverans av ID i stora volymer Q1 2020 och pris under 25.000 euro.
Återstår att se om VW håller sina löften.
Blir det som du tror Vigge50, att ID kommer senare, dyrare och i mindre volymer än utlovat, då förtjänar VW rejält med kritik.
Erster VW ID.: Einstiegspreis unter 25.000 Euro?
Den Anfang macht, wie erwähnt, der schon mehrfach als Designstudie gezeigte kompakte ID. mit großer Heckklappe im alltagstauglichen, praktischen Golf-Format, dessen richtiger Name noch immer geheim ist. Im ersten Quartal 2020 soll er bei VW-Händlern sein, gleich in größeren Stückzahlen. Und Ulbrich verspricht "ein bisher unerreichtes Preis-Leistungs-Verhältnis". Der Basispreis dürfte eine Sensation sein, denn VW plant einen Einstieg bei knapp unter 25.000 Euro
https://edison.handelsblatt.com/erleben ... 93964.html
Första VW ID.: Inträdespris under 25 000 euro?
Det första steget, som nämnts, är det kompakta ID, som har visats flera gånger som en designstudie. med stor baklucka i vardagligt praktiskt golfformat, vars riktiga namn är fortfarande hemligt. Under första kvartalet 2020 borde han vara hos VW-återförsäljare, även i större kvantiteter. Och Ulbrich lovar "ett oöverträffat prisförhållande". Baspriset bör vara en känsla, för VW planerar en inträde på knappt 25 000 euro,
Den 3 november börjar tillverkningen.
“The Volkswagen I.D. is going to enter production in November 2019 in Zwickau plant in Saxony, Germany”
https://insideevs.com/news/336130/volks ... w-details/
Bara 150.000 ID kommer att tillverkas under 2020, vilken gör att Renault fortfarande kommer vara större.
“ Biltillverkaren räknar med att sälja 150 000 stycken av fordonen under 2020. “
https://www.volkswagen.se/content/vw_pk ... n=14%20mar
“Du skriver också att priset på Renault Zoe efter rabatt är 235 000 kr är svårslaget, när motsvarande Clio kostar runt 135 000 kr, har du tänkt på hur lång tid det tar innan de 100 000 kr körs in för den typen av bil?”
SVAR:
Hårdare avgaskrav gör att vissa fossilbilar blir så mycket dyrare att man slutar helt enkelt sälja dom eftersom de blir löjligt dyra.
Ska Clio ha NoX filter och katalysatorvärmare så blir den för dyr.
Små bilar klarar inte att ha en avgasrening som kostar 80-100.000kr.
"The regulations are about to wreak havoc among automakers with a stake in Europe, forecasters believe. Many say the age-old tradition of the European market — the dominance of the small car — is now in question.
Opel will drop its Karl and Adam minicars, while fellow PSA Group brands Peugeot and Citroen said their 108 and C1 minicars are unlikely to survive.
A source at Ford confirmed it will stop exporting the Indian-built Ka+ small car to Europe. Volkswagen executives have said privately that the automaker is preparing to drop combustion-engine versions of the Up minicar, which would almost certainly mean the gasoline-powered Seat Mii and Skoda Citigo also will disappear.”
https://www.autonews.com/automakers-sup ... ed-species
SVAR:
Enligt en artikel i Handelsblatt så säger VW chefen Thomas Ulbrich följande:
Leverans av ID i stora volymer Q1 2020 och pris under 25.000 euro.
Återstår att se om VW håller sina löften.
Blir det som du tror Vigge50, att ID kommer senare, dyrare och i mindre volymer än utlovat, då förtjänar VW rejält med kritik.
Erster VW ID.: Einstiegspreis unter 25.000 Euro?
Den Anfang macht, wie erwähnt, der schon mehrfach als Designstudie gezeigte kompakte ID. mit großer Heckklappe im alltagstauglichen, praktischen Golf-Format, dessen richtiger Name noch immer geheim ist. Im ersten Quartal 2020 soll er bei VW-Händlern sein, gleich in größeren Stückzahlen. Und Ulbrich verspricht "ein bisher unerreichtes Preis-Leistungs-Verhältnis". Der Basispreis dürfte eine Sensation sein, denn VW plant einen Einstieg bei knapp unter 25.000 Euro
https://edison.handelsblatt.com/erleben ... 93964.html
Första VW ID.: Inträdespris under 25 000 euro?
Det första steget, som nämnts, är det kompakta ID, som har visats flera gånger som en designstudie. med stor baklucka i vardagligt praktiskt golfformat, vars riktiga namn är fortfarande hemligt. Under första kvartalet 2020 borde han vara hos VW-återförsäljare, även i större kvantiteter. Och Ulbrich lovar "ett oöverträffat prisförhållande". Baspriset bör vara en känsla, för VW planerar en inträde på knappt 25 000 euro,
Den 3 november börjar tillverkningen.
“The Volkswagen I.D. is going to enter production in November 2019 in Zwickau plant in Saxony, Germany”
https://insideevs.com/news/336130/volks ... w-details/
Bara 150.000 ID kommer att tillverkas under 2020, vilken gör att Renault fortfarande kommer vara större.
“ Biltillverkaren räknar med att sälja 150 000 stycken av fordonen under 2020. “
https://www.volkswagen.se/content/vw_pk ... n=14%20mar
“Du skriver också att priset på Renault Zoe efter rabatt är 235 000 kr är svårslaget, när motsvarande Clio kostar runt 135 000 kr, har du tänkt på hur lång tid det tar innan de 100 000 kr körs in för den typen av bil?”
SVAR:
Hårdare avgaskrav gör att vissa fossilbilar blir så mycket dyrare att man slutar helt enkelt sälja dom eftersom de blir löjligt dyra.
Ska Clio ha NoX filter och katalysatorvärmare så blir den för dyr.
Små bilar klarar inte att ha en avgasrening som kostar 80-100.000kr.
"The regulations are about to wreak havoc among automakers with a stake in Europe, forecasters believe. Many say the age-old tradition of the European market — the dominance of the small car — is now in question.
Opel will drop its Karl and Adam minicars, while fellow PSA Group brands Peugeot and Citroen said their 108 and C1 minicars are unlikely to survive.
A source at Ford confirmed it will stop exporting the Indian-built Ka+ small car to Europe. Volkswagen executives have said privately that the automaker is preparing to drop combustion-engine versions of the Up minicar, which would almost certainly mean the gasoline-powered Seat Mii and Skoda Citigo also will disappear.”
https://www.autonews.com/automakers-sup ... ed-species