Re: Polestar 2
Postat: 29 jul 2019 23:31
Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag 

Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Den typen anställda ska man hålla inlåsta på fabriken. Det är ”farligt” att låta folk representera firman om man inte vet att de gör det på rätt sätt. Nu är ju självklart Volvo ett jätteföretag (och svårt att ha full koll), men det gäller egentligen dom också. Vi har som regel att ALLA är säljare oavsett roll när man är ute på firmans räkning!Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Precis, det var så jag menade!HelectriC skrev:Den typen anställda ska man hålla inlåsta på fabriken. Det är ”farligt” att låta folk representera firman om man inte vet att de gör det på rätt sätt. Nu är ju självklart Volvo ett jätteföretag (och svårt att ha full koll), men det gäller egentligen dom också. Vi har som regel att ALLA är säljare oavsett roll när man är ute på firmans räkning!Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Man vill undvika bilder på provbilarna eftersom dom i många fall inte representerar serieprodukten i byggkvalitet. Det är därför man är noga med "test vehicle" på dörrarna.Jeppe_E skrev:Du måste skilja på testingenjörer och säljare. Det är två helt olika rollerJerker skrev:Det är så man marknadsför en bil...themax skrev:Precis. Och inte ville han svara på frågor heller. Bara tvär när jag försökte konversera.HelectriC skrev:Sur för att du tar bilder? Bilen är ju på världsturné där hur mycket folk som helst tar bilder varje dag
Men man behöver ju inte vara en surkart för det. Han kanske var lite trött på alla som ställde frågor till han, som han inte kan/får/vill svara på
Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersproduktdd88 skrev:Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Vad menar du med pappersprodukt? Slutvalideringen pågår sedan i våras och produktionstart är till våren nästa år.Stevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersprodukt
Jag såg en stå och ladda i Malung för några dagar sen. Tror inte den var gjord av papperStevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersproduktdd88 skrev:Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
Är väll testbilen som är ute och åker fortfarande? Finns allt bekräftat nu med räckvidd,förbrukning och all annan teknisk specifikation ? För sålänge det inte finns är det fortfarande bara på papper och man vet inte vad man betalar för.Elbilisten skrev:Jag såg en stå och ladda i Malung för några dagar sen. Tror inte den var gjord av papperStevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersproduktdd88 skrev:Hela Göteborg är fullt med PS2-reklam så visst syns dom, iaf på hemmaplan.Ulfie2 skrev:Jag håller med. De borde tjäna på att hypa upp PS2 istället. Den ska ju bli deras storsäljare jämfört med PS1.HelectriC skrev:Jag tycker det är tråkigt att det mesta som tycks komma från PS just nu är om en hybridbil. Det är ju helt ointressant för de flesta av många anledningar (pris, inte helelektrisk, bara två dörrar, minimalt bagage). Jag vill ha info om PS2, jag blir svältfödd ju
Undrar om PS tror att 1:an är bra reklam? Jag tycker tvärtom, att den sänker märkets image.
"Papperslansering" är mycket vanligt förekommande inom tex CPU och GPU branschen.Fredrik j skrev:Vad menar du med pappersprodukt? Slutvalideringen pågår sedan i våras och produktionstart är till våren nästa år.Stevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersprodukt
Den som visats tidigare i tråden (för ca 2? Veckor sedan) med fel inredning,fälgar m.m Står fortfarande ”förväntad” räckvidd m.m. Du får fortfarande köpa en bil på tro hopp o kärlek.Fredrik j skrev:Testbilen?
Som jag skrev så pågår slutverifiering vilket betyder att de flesta komponenter kommer ur verktyg för serieproduktion. Jag skulle gissa att det rullar mellan 20-30 bilar + dom man bygger för diverse förstörande prov. Seriebyggnation drar igång till våren.
Jag vet inte om du blandat ihop polestar1 med polestar2. 10st? Det är alltså serieproduktionen av polestar2 som drar igång till våren. Naturligtvis finns det en ramp-up men sommaren ska det vara full fart. Sen kommer xc40 med samma drivlina.Zalman3 skrev:"Papperslansering" är mycket vanligt förekommande inom tex CPU och GPU branschen.Fredrik j skrev:Vad menar du med pappersprodukt? Slutvalideringen pågår sedan i våras och produktionstart är till våren nästa år.Stevvee skrev:Dom syns i Mellansverige med men till vilken nytta ? Fortfarande bara en pappersprodukt
I mitt tycke så är det en papperslansering länge man inte kan leverera i så stora volymer att det på allvar påverkar konkurrenters försäljning.
Säljs det 10st Polestar 2 bilar 2020, är det en papperslansering, säljs det +10.000 bilar 2020 är det inte det.
Vad menar du med fel inredning? Det estetiska är en av få saker som inte valideras i slutvalideringen.Stevvee skrev:Den som visats tidigare i tråden (för ca 2? Veckor sedan) med fel inredning,fälgar m.m Står fortfarande ”förväntad” räckvidd m.m. Du får fortfarande köpa en bil på tro hopp o kärlek.Fredrik j skrev:Testbilen?
Som jag skrev så pågår slutverifiering vilket betyder att de flesta komponenter kommer ur verktyg för serieproduktion. Jag skulle gissa att det rullar mellan 20-30 bilar + dom man bygger för diverse förstörande prov. Seriebyggnation drar igång till våren.
Att den kommer är ju inge snack men vad det blir är däremot ovisst förutom det invändiga.
Fredrik j skrev:Vad menar du med fel inredning? Det estetiska är en av få saker som inte valideras i slutvalideringen.Stevvee skrev:Den som visats tidigare i tråden (för ca 2? Veckor sedan) med fel inredning,fälgar m.m Står fortfarande ”förväntad” räckvidd m.m. Du får fortfarande köpa en bil på tro hopp o kärlek.Fredrik j skrev:Testbilen?
Som jag skrev så pågår slutverifiering vilket betyder att de flesta komponenter kommer ur verktyg för serieproduktion. Jag skulle gissa att det rullar mellan 20-30 bilar + dom man bygger för diverse förstörande prov. Seriebyggnation drar igång till våren.
Att den kommer är ju inge snack men vad det blir är däremot ovisst förutom det invändiga.