Re: Aktien TSLA
Postat: 02 nov 2017 19:38
Aktien under 300 sträcket för första gången på länge! 

Hmmm. Du använder termen "stop loss" felaktigt. Det är för att begränsa förlusten. Du verkar göra tvärtom och köpa mer när den sjunker. Kan vara farligt.ekonomisk trygghet skrev:Min plan:
KÖP: Köpte lite nu på 298$ Går aktien ner till 250$ köper jag lite till.
SÄLJ: Går den över 350$ sätter jag en första stopp-loss där dvs 350$ är en godkänd nivå att sälja på.
Beror på, om Tesla då går in i en mindre expansiv fas och istället fokuserar på vinst så skulle nog en del aktieägare bli glada.Smutt skrev:Vad händer om Elon dör? Alltså aktien kommer knappast vara lika populär utan honom
Verdi skrev:Hmmm. Du använder termen "stop loss" felaktigt. Det är för att begränsa förlusten. Du verkar göra tvärtom och köpa mer när den sjunker. Kan vara farligt.ekonomisk trygghet skrev:Min plan:
KÖP: Köpte lite nu på 298$ Går aktien ner till 250$ köper jag lite till.
SÄLJ: Går den över 350$ sätter jag en första stopp-loss där dvs 350$ är en godkänd nivå att sälja på.
En ny jordnära (no pun intended) VD skulle nog lyfta aktien. Denna kan hålla fokus på produkterna, bilmarknaden OCH KUNDERNA.Svenssons skrev:Beror på, om Tesla då går in i en mindre expansiv fas och istället fokuserar på vinst så skulle nog en del aktieägare bli glada.Smutt skrev:Vad händer om Elon dör? Alltså aktien kommer knappast vara lika populär utan honom
Dom behöver inte ens gå till VD-nivå, det vore revolution bara med en kommunikationschef, så skulle mycketdstr skrev:En ny jordnära (no pun intended) VD skulle nog lyfta aktien. Denna kan hålla fokus på produkterna, bilmarknaden OCH KUNDERNA.Svenssons skrev:Beror på, om Tesla då går in i en mindre expansiv fas och istället fokuserar på vinst så skulle nog en del aktieägare bli glada.Smutt skrev:Vad händer om Elon dör? Alltså aktien kommer knappast vara lika populär utan honom
Att inte leverera utlovade produkter och hålla på och leka med raketer och borrning hjälper inte Tesla.
Varför inte? Personer med Adhd är ju kraftigt överrepresenterade u chefspositioner. Med tanke på Musks till synes oändliga energinivå känns det inte osannolikt och skulle garanterat hjälpt till i framgången.Teslaspolen skrev:Har svårt att se att han skulle ha någon form av diagnos, i alla fall av ett mer "tydligt" slag. Däremot uppträder han ganska typiskt för särbegåvning, både i unga år (som beskrivs i biografin) och upp i nutid.
Tesla har 2 st bilmodeller dom säljer, 3 st när dom har fått fart på T3. Företaget blöder massa pengar och dom håller på utvecklar bilarna TZ och TR2. Lägg därtill lastbilarna som är på utveckling. Det är riskabelt att satsa pengar på ett sådant litet bolag som Tesla som håller på att utveckla så mycket nytt. Kommer de lyckas så kommer jag bli glad pga att jag köpte lite aktier i höstas dessa kan bli en börsraket utan slut och det kan också sluta i katastrof men ibland så måste man gambla.Jerker skrev:Jaha, marknaden gillade inte presentationerna i torsdags...
Limbster skrev:Tesla ger allt mindre information om sina produkter, de säger att kosnaderna blir lägre med deras lastbil men vägrar berätta vad den kostar och vad den har för specifikationer. Tesla måste verkligen räta ut vad det är för lastbil de ska sälja, enligt en studie som cirkulerar i USA, bör en ellasbils batterier som ska kunna köras så långt väga 22 ton, detta skulle i så fall vara döden för EU marknaden. Visa korten Tesla, vad väger lastbilen, hur stora batterier, vilken energi densitet mm? Vad är det som Tesla vill dölja?
Ett sådant litet bolag? Det var väl ändå att ta iKulingen skrev:Tesla har 2 st bilmodeller dom säljer, 3 st när dom har fått fart på T3. Företaget blöder massa pengar och dom håller på utvecklar bilarna TZ och TR2. Lägg därtill lastbilarna som är på utveckling. Det är riskabelt att satsa pengar på ett sådant litet bolag som Tesla som håller på att utveckla så mycket nytt. Kommer de lyckas så kommer jag bli glad pga att jag köpte lite aktier i höstas dessa kan bli en börsraket utan slut och det kan också sluta i katastrof men ibland så måste man gambla.Jerker skrev:Jaha, marknaden gillade inte presentationerna i torsdags...
Ett stort bolag i Sverige men ett väldigt litet biltiverkningsbolagLegato skrev:Ett sådant litet bolag? Det var väl ändå att ta iKulingen skrev:Tesla har 2 st bilmodeller dom säljer, 3 st när dom har fått fart på T3. Företaget blöder massa pengar och dom håller på utvecklar bilarna TZ och TR2. Lägg därtill lastbilarna som är på utveckling. Det är riskabelt att satsa pengar på ett sådant litet bolag som Tesla som håller på att utveckla så mycket nytt. Kommer de lyckas så kommer jag bli glad pga att jag köpte lite aktier i höstas dessa kan bli en börsraket utan slut och det kan också sluta i katastrof men ibland så måste man gambla.Jerker skrev:Jaha, marknaden gillade inte presentationerna i torsdags...
Vore Tesla svenskt så hade det varit Stockholmsbörsens största bolag. Klart större börsvärde än tex HM och alla bankerna.
Händer alltid efter en presentation. Det brukar ju heta köp på rycktet och sälj på nyheten. När allt är presenterat finns det ju inget att fantisera om och då sjunker intresset.Jerker skrev:Jaha, marknaden gillade inte presentationerna i torsdags...
Nja studien utgår inte från att någon skulle lyckas få ett så bra cd värde som Tesla hävdar de fått. Men Teslas vaga information gör att man verkligen undrar hur de lyckas? Och sätter tvivel i om det de påstår stämmerBjelke skrev:Limbster skrev:Tesla ger allt mindre information om sina produkter, de säger att kosnaderna blir lägre med deras lastbil men vägrar berätta vad den kostar och vad den har för specifikationer. Tesla måste verkligen räta ut vad det är för lastbil de ska sälja, enligt en studie som cirkulerar i USA, bör en ellasbils batterier som ska kunna köras så långt väga 22 ton, detta skulle i så fall vara döden för EU marknaden. Visa korten Tesla, vad väger lastbilen, hur stora batterier, vilken energi densitet mm? Vad är det som Tesla vill dölja?22 ton för batterierna... Den "studien" torde funka som dasshumor eller nåt... Tom en vansinnigt kass estimering
ger ofantligt mkt lägre vikt... Fast jag håller med, dom borde verkligen berätta totalvikten åtminstone... Och iaf en
indikation på priset.