Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Har nyss startat installation av version 2023.44.30.9. Om jag inte minns fel så det är fjärde korrigeringen som jag tar emot för 2023.44. Kan inte minnas att jag tidigare under mitt dryga år som M3-förare har fått så många korrigeringar till en uppgradering.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Har nyss startat installation av version 2023.44.30.9. Om jag inte minns fel så det är fjärde korrigeringen som jag tar emot för 2023.44. Kan inte minnas att jag tidigare under mitt dryga år som M3-förare har fått så många korrigeringar till en uppgradering.
Det står även "översatt från tyska". Man kanske bara aktiverar det i Tyskland till en början.
Frågan är hur pass väl det kommer fungera, när jag tittade på strålkastarna på Highland såg de ut att bestå av ett fåtal stora pixlar istället för tidigare led matrix som har massor av pixlar. Det såg ut som led-spottar. Ett fåtal stora gula fyrkanter om jag minns rätt. Det kan bli väldigt stora delar av ljuskäglan som släcks ner, likt tio år gamla "vanliga" bilars adaptiva helljus. Eller så såg jag fel och strålkastaren hade massor av pixlar.
Oavsett vilket är det bättre att att släcka ner ett av fyra stora fält istället för att som idag gå ner på halvljus vid möte (och ligga kvar på halvljus i flera sekunder efter mötet).
Har nyss startat installation av version 2023.44.30.9. Om jag inte minns fel så det är fjärde korrigeringen som jag tar emot för 2023.44. Kan inte minnas att jag tidigare under mitt dryga år som M3-förare har fått så många korrigeringar till en uppgradering.
För mig är det 3:e tror jag. Kan gissa det har att göra att de hade lite bråttom ut med Holiday Update (2023.44). Kom flera fixar på kort tid när den släpptes.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Har det alltid varit så att bilen anpassar hastigheten till rådande hastighet från 80 km/h och neråt?
Nej. Bilen begränsar hastigheten i vissa fall, t.ex. minskad skyltad hastighet eller kurvor, men endast på AP.
Någon skyltberoende farthållare finns inte. Vilket troligen är bra med tanke hur dåligt skyltavläsningen fungerar
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Alltså det är input som tas in för nästa version som rullas ut. Det ändrar inte beteendet hos din bil, lokalt.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Optimistiskt att tro att de håller på och skruvar på funktionen för torkarna i varenda uppdatering. Tror det är helt andra saker som gör att det fungerar olika över tid, väder, vind, ljusförhållanden, hur slitna torkarbladen är eller liknande. För mig fungerar det varken bättre eller sämre än när bilen var ny för ca 1.5 år sen och jag har inte upplevt några markanta försämringar eller förbättringar heller under tiden.
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Alltså det är input som tas in för nästa version som rullas ut. Det ändrar inte beteendet hos din bil, lokalt.
Det jag skriver är att det finns många på detta forum som hävdar att när de duttat på knappen några gånger för att få igång torkarna, så börjar de fungera hur bra som helst. "Bilen lär sig".
Jag tror det är inbillning och BS.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Alltså det är input som tas in för nästa version som rullas ut. Det ändrar inte beteendet hos din bil, lokalt.
Det jag skriver är att det finns många på detta forum som hävdar att när de duttat på knappen några gånger för att få igång torkarna, så börjar de fungera hur bra som helst. "Bilen lär sig".
Jag tror det är inbillning och BS.
Ja tror faktisk den lär sig. Det är lika med klimatanläggningen på min. I auto läge ger den oftast bara luft till fötter och ansikte, jag klickar då på att jag vill ha upp på rutan också eller väljer defrost lightvarianten(ett klick på defrost). Då hoppar den ur auto läge, men när jag sen klickar på auto direkt igen, så fortsätter den att ge luft i alla uttag resten av resan.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Alltså det är input som tas in för nästa version som rullas ut. Det ändrar inte beteendet hos din bil, lokalt.
Det jag skriver är att det finns många på detta forum som hävdar att när de duttat på knappen några gånger för att få igång torkarna, så börjar de fungera hur bra som helst. "Bilen lär sig".
Jag tror det är inbillning och BS.
Ja tror faktisk den lär sig. Det är lika med klimatanläggningen på min. I auto läge ger den oftast bara luft till fötter och ansikte, jag klickar då på att jag vill ha upp på rutan också eller väljer defrost lightvarianten(ett klick på defrost). Då hoppar den ur auto läge, men när jag sen klickar på auto direkt igen, så fortsätter den att ge luft i alla uttag resten av resan.
Då är det konstigt att bilen blivit motvilligare att starta torkarna när det stänker upp, snöar, eller duggregnar efter två års duttande.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Starta om med rattknapparna så är det säkert som förr igen. Jag var jättenöjd över att blinkersljud, AP-chime och alla andra ljud var på väldigt låg nivå efter en uppdatering. Men efter en omstart av skärmen var allt som vanligt igen tyvärr.
Installerade 2023.44.30.8 för en vecka sedan och nu är 2023.44.30.9 tillgänglig för nedladdning.
Fixade de inte alla buggar förra gången, eller är detta en bugfix för en bug som kom förra veckan?
Återstår hur lång tid det tar innan bilen laddar ned och installerar denna. Den förra versionen laddades ned och installerades utan min medverkan.
Installerade 2023.44.30.8 för en vecka sedan och nu är 2023.44.30.9 tillgänglig för nedladdning.
Fixade de inte alla buggar förra gången, eller är detta en bugfix för en bug som kom förra veckan?
Det är en buggfix för en buggfix för en buggfix.
Installerade .9 i torsdags. Det är fjärde versionen av 44.30 som jag fått.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Det är faktiskt det de gör. Samt tar tar hänsyn till när man manuellt trycker på knappen för torkning (machine learning). Bekräftades av en senior utvecklare hos Tesla på X alldeles nyligen. Om de lyckas är en annan fråga.
Någon machine learning eller AI är inte inblandat. Jag har suttit och duttat 100 mil i Jul och Nyår utan någon skillnad i hur "lätt" torkarna startar.
Precis.
Det är bara fantasier och önsketänkande.
Vissa här hävdar att efter några duttningar fungerar torkarna sååååååå bra. Det är ren inbillning och BS.
Ibland kommer det en uppdatering som ändrar funktionen. Men däremellan händer ingenting. Efter juluppdateringen funkar torkarautomatiken på min bil som skit. Före uppdateringen hade jag inga problem alls i regn. Enbart att de gick på torr ruta i solsken.
Alltså det är input som tas in för nästa version som rullas ut. Det ändrar inte beteendet hos din bil, lokalt.
Det jag skriver är att det finns många på detta forum som hävdar att när de duttat på knappen några gånger för att få igång torkarna, så börjar de fungera hur bra som helst. "Bilen lär sig".
Jag tror det är inbillning och BS.
Det är klart att det är inbillning. Bilen lär sig inte lokalt utan mellan versioner. Att dutta ger input till nästa version. Så fortsätt dutta
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld