Elon Musk says he sold enough Tesla (TSLA) shares to “get around to 10%” – which was the amount he said he would sell as part of his controversial Twitter poll.
The CEO is actually far from 10%, but the whole situation is murky.
Efter mycket om och men så köpte jag antagligen en av hans aktier till slut
Grattis!
Hoppas det blir en bra affär
Jag försökte ju köpa en vid ungefär 900$ men det funkade ju inte (hade varit mycket bättre än typ 1000$ som det
till slut blev )… mest för känslan såklart men vem vet
Är det inte lite konstigt att kursen reagerar på sånt här. Brukar inte aktiekursen ses vara frikopplad från bilförsäljningen?
Kan en ny trend att aktien börjar förhålla sig till verkligheten? Många elbilsaktier går dock starkt idag. BYD, Li, Xpeng, Rivian Etc. Tesla hade ju ett litet post-Elon-sale rally så det är kanske lite rekyl.
"AUSTIN, Texas, January 2, 2022 – In the fourth quarter, we achieved production of more than 305,000 vehicles and deliveries of over 308,000 vehicles. In 2021, we delivered over 936,000 vehicles."
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Årlig produktionstakt på över 1.2 miljoner fordon redan nu, innan varken Texas eller Berlin börjat att tillverka fordon. 2022 ser ut att bli ännu ett fantastiskt år för oss aktieägare
Aha tack måste nog få tummen ur snart känner jag, kan ju inte bara stå och se på jämt liksom
Jag tycker det brukar vara svårt att tajma vändningar. Finns väl egentligen inget som säger att den inte kan fortsätta ner? Precis som den steg och steg förut...
Absolut, men jag har ju aldrig ägt någon Tesla-aktie öht
Den där gången när den rasade ner under 200$ för nåt år sedan tänkte jag att det fasiken var dags men
fattade inte hur det funkade för oss i Sverige och…. Ja…. Big mistake typ
(200$ presplit alltså)
Du kanske är den största köpsignalen? Jag är övertygad!
Ja vad säger man………. Skapligt köpläge hade det varit kan man lugnt säga
Goldman Sachs har valt Tesla som en av investmentbankens så kallade ”top picks” för det nya året.
Riktkursen höjs till 1.200 dollar vilket är cirka 17 procent högre än fredagens stängningsnotering, rapporterar CNBC.
Goldman Sachs har valt Tesla som en av investmentbankens så kallade ”top picks” för det nya året.
Riktkursen höjs till 1.200 dollar vilket är cirka 17 procent högre än fredagens stängningsnotering, rapporterar CNBC.
Är man orolig för det kortsiktiga kan det vara bra och sätta förra kvartalets produktion i kontext av vad det innebär för framtida vinst och produktion. Tesla kan mycket väl närma sig Amazon i vinst det här året. Med högre tillväxt och två nya fabriker som kanske når massproduktion i år så kommer det vara svårt att hålla tillbaka aktien.
Diskussion om det här:
Jag har avanza och äger Tesla aktien sedan några år tillbaka.
Jag tror att Tesla aktien kommer stå betydligt högre i framtiden.
Finns det några långa optioner man kan köpa som förfaller tex 2024.
Jag har sett folk skriva om MINI L TESLA AVA 27 osv men de verkar ju som man bara ska hålla en dag.
Det jag vill är att kunna lägga in x kronor på att Tesla står över 2000 USD tex 2024 och på så sätt få en bättre hävstång än om jag fortsätter köpa aktien.
Vet att jag kan förlora alla x kronor.
Jag har avanza och äger Tesla aktien sedan några år tillbaka.
Jag tror att Tesla aktien kommer stå betydligt högre i framtiden.
Finns det några långa optioner man kan köpa som förfaller tex 2024.
Jag har sett folk skriva om MINI L TESLA AVA 27 osv men de verkar ju som man bara ska hålla en dag.
Det jag vill är att kunna lägga in x kronor på att Tesla står över 2000 USD tex 2024 och på så sätt få en bättre hävstång än om jag fortsätter köpa aktien.
Vet att jag kan förlora alla x kronor.
Tacksam för all hjälp.
Anders
Certifikat med olika hävstång finns ju på Avanza även om de väl inte är styrda mot en specifik kurs eller tid(?)
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)