Jag har samma datum som dig. I sms:et står det bara att datum kan komma att ändras. Hoppas såklart på att det tidigareläggs, men inte hört någotkingstreet skrev:Noterar att några av er fått ändrat leveransdatum.
Är det någon som har leverans i Stockholm kring 12-15/9 som fått det tidigarelagt?
Eller är det den båten/ batchen som kommer tidigare som är tidigarelagd?
jag har själv uthämtning 15/9. Kan man se vilken båt bilen är på? har fått VIN med inte slutfaktura.
tack för svar!
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Jag har också VIN. Dock fick jag veta att min bil kommer vara i Stockholm 9 sep men har ej fått sms än för leverans. Fick infon av min säljare. Finns ingen röd tråd än så länge hahaKalleB skrev:Jag har samma datum som dig. I sms:et står det bara att datum kan komma att ändras. Hoppas såklart på att det tidigareläggs, men inte hört någotkingstreet skrev:Noterar att några av er fått ändrat leveransdatum.
Är det någon som har leverans i Stockholm kring 12-15/9 som fått det tidigarelagt?
jag har själv uthämtning 15/9. Kan man se vilken båt bilen är på? har fått VIN med inte slutfaktura.
tack för svar!
-
kingstreet
Elmou004 skrev:Jag har också VIN. Dock fick jag veta att min bil kommer vara i Stockholm 9 sep men har ej fått sms än för leverans. Fick infon av min säljare. Finns ingen röd tråd än så länge hahaKalleB skrev:Jag har samma datum som dig. I sms:et står det bara att datum kan komma att ändras. Hoppas såklart på att det tidigareläggs, men inte hört någotkingstreet skrev:Noterar att några av er fått ändrat leveransdatum.
tack för svar!
Hej!
jag har fått samma info, att bilen kommer till sthlm 9/9 men att "ofta så kommer dom någon dag innan, och då behöver vi en dag på oss att fixa till bilen".
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hörrudurö! Jag frågade först för flera dagar sedan asså, skaffa dina egna frågor asså!Zalman3 skrev:Såg ju tidigare i tråden att nån skulle få sin MY idag?
Vem blir först med en MY i Sverige?
(Det är nog väldans nära för dom första nu iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
22 model Y på Trosta idag.
0 model 3.
0 model 3.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Jag var och tittade på Model Y i Malmö i förmiddags. Helt ensam i lokalen förutom några ”säljare” som visade noll intresse.Credde skrev:Fick sms från Tesla Malmö att det är fritt fram att titta från imorgonForce-Walker skrev:Tänkte åka till Malmö på tisdag. Så om någon är där imorgon får ni gärna bekräfta att det är öppet för alla att kolla på den.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- frippz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik35927
- Kontakt:
Intressanta fälgar. Känner inte igen dem från konfiguratorn. Den röda är tamejtusan nice! Glad att jag valde den färgen!Frettoo skrev:22 model Y på Trosta idag.
0 model 3.
Det är standardfälgen utan kåpa på....frippz skrev:Intressanta fälgar. Känner inte igen dem från konfiguratorn. Den röda är tamejtusan nice! Glad att jag valde den färgen!Frettoo skrev:22 model Y på Trosta idag.
0 model 3.
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
- frippz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik35927
- Kontakt:
Ah, så klart. Varit så fokuserad på att 20-tummarna att jag glömt hur standardfälgen ens såg ut. Nu när jag kollar på bilderna i konfiguratorn tillsammans med det fotot så är det ganska uppenbart att det är en hel plastkåpa.HenrikM76 skrev:Det är standardfälgen utan kåpa på....frippz skrev:Intressanta fälgar. Känner inte igen dem från konfiguratorn. Den röda är tamejtusan nice! Glad att jag valde den färgen!Frettoo skrev:22 model Y på Trosta idag.
0 model 3.
edit: Det ser ju rätt nice ut även utan kåpan på, om jag får säga det själv.
[/yt]
Tänkte ratta förbi på lördag för att kollaNicke Nyfiken skrev:Jag var och tittade på Model Y i Malmö i förmiddags. Helt ensam i lokalen förutom några ”säljare” som visade noll intresse.Credde skrev:Fick sms från Tesla Malmö att det är fritt fram att titta från imorgonForce-Walker skrev:Tänkte åka till Malmö på tisdag. Så om någon är där imorgon får ni gärna bekräfta att det är öppet för alla att kolla på den.
Intressant och se om dom e lika ointresserade då, troligtvis, och trist isf
Gbg va väldigt trevliga
Nu har jag också klämt på en. ME WANTS IT!
Känns som betydligt mer bil för pengarna än Model 3, trots att det mesta är detsamma.
Meeeeeeen ett stort problem: sittdynan är för liten.
Hade inga som helst problem med "gamla" Model 3, men de nya stolarna verkar lite för små för mig.
Provsatt facelift Model 3 också, samma problem(även om det var lite mindre tight, antagligen för de var nersuttna..).
ID4an är som en stor fåtölj i jämförelse.
Känns som betydligt mer bil för pengarna än Model 3, trots att det mesta är detsamma.
Meeeeeeen ett stort problem: sittdynan är för liten.
Hade inga som helst problem med "gamla" Model 3, men de nya stolarna verkar lite för små för mig.
Provsatt facelift Model 3 också, samma problem(även om det var lite mindre tight, antagligen för de var nersuttna..).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Visst blir man sugentaliz skrev:Nu har jag också klämt på en. ME WANTS IT!![]()
Meeeeeeen ett stort problem: sittdynan är för liten.![]()
Ja om/när den kommer med 4680 får jag väl banta eller nått. Sluta köra benpass på gymmet.OfarligTesla skrev:Visst blir man sugentaliz skrev:Nu har jag också klämt på en. ME WANTS IT!![]()
ID4an är som en stor fåtölj i jämförelse.. Den stora anledningen för mig var att den såg så mycket mer aggresiv ut än Model 3, blev väldigt sugen på den. Och att man kan ha med skidorna utan takbox eller liknande. Lutar åt en sådan nästa år då den är ett bra mellanting mellan 3 och S i storlek.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Upplever samma sak. Stolen, och speciellt sittdynan var fantastiskt skön i 2019 M3, men är inte alls lika nöjd med den i 2021. Dels är den mindre/kortare, men även hårdare/obekvämare stoppad. Den gamla M3-stolen var en av de absolut skönaste jag suttit i, och kört långt med.taliz skrev:Nu har jag också klämt på en. ME WANTS IT!![]()
Synd att jag inte kunde "switcha" stolar innan vi bytte in vår gamla 2019 M3 mot en 2021 M3.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det här med stolarna kom väl i våras, samtidigt som höger svankstöd försvann?
Jag tror min som hämtades ut i december har samma stolar som 2020?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Jag upplevde stolen lite trång på 3an från 2021 när den var ny jämfört med 2019 men nu 2 månader senare så sitter jag skönt. Någon av de mjuka delarna har förmodligen anpassat sig. 
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag vet inte om jag kräver 4860, men större batteri iaf. Skulle bli för stor skillnad mot min 3a med stora batteriet annars.taliz skrev:
Ja om/när den kommer med 4680 får jag väl banta eller nått. Sluta köra benpass på gymmet.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Att kräva 4860 är lite att ta i tycker jag. Det duger gott med 4680.OfarligTesla skrev:Jag vet inte om jag kräver 4860, men större batteri iaf. Skulle bli för stor skillnad mot min 3a med stora batteriet annars.taliz skrev:
Ja om/när den kommer med 4680 får jag väl banta eller nått. Sluta köra benpass på gymmet.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Men vadå?? Har Tesla gjort stolarna mindre och mer obekväma!? Why? Amerikaners längd och BMI lär ju inte ha minskat sedan 2019… Det är väl inte Kina-stolar?martinot skrev:Upplever samma sak. Stolen, och speciellt sittdynan var fantastiskt skön i 2019 M3, men är inte alls lika nöjd med den i 2021. Dels är den mindre/kortare, men även hårdare/obekvämare stoppad. Den gamla M3-stolen var en av de absolut skönaste jag suttit i, och kört långt med.taliz skrev:Nu har jag också klämt på en. ME WANTS IT!![]()
Synd att jag inte kunde "switcha" stolar innan vi bytte in vår gamla 2019 M3 mot en 2021 M3.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Haha, där får jag för att jag skrev lite snabbt på mobilenNicke Nyfiken skrev:Att kräva 4860 är lite att ta i tycker jag. Det duger gott med 4680.
Nej de gjorde dem mer åtkramande och bekväma, inte lika mycket Volvostol längre vilket är bra.Aida skrev:
Men vadå?? Har Tesla gjort stolarna mindre och mer obekväma!? Why? Amerikaners längd och BMI lär ju inte ha minskat sedan 2019… Det är väl inte Kina-stolar?
Var precis i segeltorp
Betydligt högre kvalitetskänsla än M3
Baksätet med nedlutade säten är bekvämt på riktigt trots 198cm, slog inte ens i huvudet!
Bagaget snäppet mindre än X men inte mycket.
Mycket maffigare i verkligheten än på bild, den är b r e d!
Absolut bästa var damen 70+ som beställde en ”blå med svarta fälgar som den här” på plats. Väldigt otippat!
Baksätet med nedlutade säten är bekvämt på riktigt trots 198cm, slog inte ens i huvudet!
Absolut bästa var damen 70+ som beställde en ”blå med svarta fälgar som den här” på plats. Väldigt otippat!
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
- OfarligTesla
- Teslaägare
Vad var högre kvalitetskänsla tyckte du? Tyckte i allmänhet den var mer eller mindre exakt likadan som nuvarande 3or de säljer faktiskt.Frettoo skrev:Var precis i segeltorp
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Hoppas FSD kommer innan hennes bil gör.Frettoo skrev:Absolut bästa var damen 70+ som beställde en ”blå med svarta fälgar som den här” på plats. Väldigt otippat!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Vet ej. Min är tillverkad 2021 i maj i Fremont (utplockad i början av juni i Sverige), men har svankstöd även på höger sida på de nya stolarna.mikebike skrev:Det här med stolarna kom väl i våras, samtidigt som höger svankstöd försvann?
Du kan nog haft tur att få alla uppdateringar (värmepump, ny interiör, etc), men samtidigt med de gamla (som jag tycker personligen) enormt mycket större och skönare stolarna (Volvo-lika).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/