Re: M3 från Kina säljs i Europa.
Postat: 23 nov 2020 16:23
Vilket skulle inte gälla?jeppe_sthlm skrev:Den verkar inte gälla för Sverige än va?
Vilket skulle inte gälla?jeppe_sthlm skrev:Den verkar inte gälla för Sverige än va?
Det syftar nog på den som gjordes förra veckan och att det nu är 40 000SEK rabatt mot en 2021.jeppe_sthlm skrev:Tyckte mig inte se någon prissänkning sen förra veckan, men jag minns inte riktigt vad priset var då
Nu är det tillbaka på samma nivå som början på förra veckan (priserna var ner 10' för SR+ lagerbilarna under fredagen, då var den billigaste nere på 539', nu 549'). Däremot så har de höjt "grundpriset" med 10' sedan dess, nu är prisjusteringen 40' istället men samma slutpris. Det är inte lätt att hänga med, och ännu svårare att hitta någon logik i prissättningen!jeppe_sthlm skrev:Tyckte mig inte se någon prissänkning sen förra veckan, men jag minns inte riktigt vad priset var då
Zalmam3 har tagit en tysk artikel och översätt den, anledningen till att priserna står i Euro.esteen skrev:Vilket skulle inte gälla?jeppe_sthlm skrev:Den verkar inte gälla för Sverige än va?
sebiva skrev:Nu är det tillbaka på samma nivå som början på förra veckan (priserna var ner 10' för SR+ lagerbilarna under fredagen, då var den billigaste nere på 539', nu 549'). Däremot så har de höjt "grundpriset" med 10' sedan dess, nu är prisjusteringen 40' istället men samma slutpris. Det är inte lätt att hänga med, och ännu svårare att hitta någon logik i prissättningen!jeppe_sthlm skrev:Tyckte mig inte se någon prissänkning sen förra veckan, men jag minns inte riktigt vad priset var då
Vi hade en liggande beställning på en ny M3 LR, men när vi i fredags fick se att SR-lagerbilarna gått ner 10 000 kr till så ringde vi vår kontaktperson på Tesla och bytte till en sådan. Så nu väntar vi istället på en Vit/Svart SR+ med dragkrok som vi får ge 551 000 kr för inkl allt. Tur för oss att "ett fel på sidan" sparade oss 10 000 kr!esteen skrev:sebiva skrev:Nu är det tillbaka på samma nivå som början på förra veckan (priserna var ner 10' för SR+ lagerbilarna under fredagen, då var den billigaste nere på 539', nu 549'). Däremot så har de höjt "grundpriset" med 10' sedan dess, nu är prisjusteringen 40' istället men samma slutpris. Det är inte lätt att hänga med, och ännu svårare att hitta någon logik i prissättningen!jeppe_sthlm skrev:Tyckte mig inte se någon prissänkning sen förra veckan, men jag minns inte riktigt vad priset var då
Det är inte lätt att hänga med.
Jag beställde en "kinabil" i lördags och enligt Tesla så var det ett fel på sidan i fredags.
Vet inte om någon lyckades beställa till det priset, jag lyckades inte på lördag morgon, fick bara ett felmeddelande.
Hur som, hoppas mitt val av bil är rätt, tror ändå på LFP batteriet.
Nej, det är oroväckande samtidigt som man inte vet vad laddaren kan ge.jeppe_sthlm skrev:Hmm...det där ser ju inget vidare ut. Ungefär som min nerfade 85:a. Dags att googla lite
Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Vet inte om det kan vara orsaken...Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Det var tidigaste datumet jag hört i Sverige.iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Om så hade varit hade ju polestar2 drabbats.esteen skrev:Vet inte om det kan vara orsaken...Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?esteen skrev:Ja, tyvärr lär Nyland inte få den i första taget.jeppe_sthlm skrev:De börjar iofs på 27% om översättningen stämmer. Sen vet man ju fortfarande inte hur varmt batteriet var.
Dock det det ju ut att vara en saftig skillnad mot en amerikansk SR+
Om bara Nyland kunde få vantarna på en Kina-bil och göra en test som man kunde lita på
De sälja inte i Norge av någon anledning men alla andra länder i Norden.
Får hoppas på lite tester nästa helg från andra som fått i Europa.
Är det bara fram det är dubbelglas?iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Det verkar så...vigge50 skrev:Är det bara fram det är dubbelglas?iohrlund skrev:Du verkar få din väldigt tidigt! Vår leverans 11:e december blev ombokad till 20:e för att bilen inte skulle hinna komma till den 11:e. Ska bli intressant att se hur du upplever bilen och om du får dubbelglas fram.Snillet skrev:Fick tips från Jeppe_sthlm att haka på denna tråd istället
Infogar tidigare inlägg.
Vi kommer få vår silvergrå met. M3 SR+ med LiFePO4 batteri levererad måndagen den 7 december. Spännande o se om man gjorde ett bra val
Skickat från min G8341 via Tapatalk
Norge har inte tull på elbilar.Zalman3 skrev:Har Norge höga tullar mot Kina?