Re: Model Y - Senaste nytt...
Postat: 26 aug 2021 08:50
Det var ju bara långa stänkskydd på den bilen de hämtade tyckte jag de konstaterade?
Tror du Tesla sätter på olika långa stänkskydd? Lär vara samma överallt.jonasl skrev:Det var ju bara långa stänkskydd på den bilen de hämtade tyckte jag de konstaterade?
De trodde att en ska komma till helgen.abagewitz skrev:Nån som vet om det finns en Y i Mall of Scandinavia?
Kollade igen och u har rätt. "Seems to be standard" säger Björn när han kollar på en annan bil efter att ha gnällt över de långa stänkskydden.grenhall skrev:Tror du Tesla sätter på olika långa stänkskydd? Lär vara samma överallt.jonasl skrev:Det var ju bara långa stänkskydd på den bilen de hämtade tyckte jag de konstaterade?
Jag bytte efter en vecka, då hade de redan fyllts med 1 kg sand i vardera.Matte skrev:För mig blev det stor skillnad, smutsmässigt, när Tesla satte på de korta stänkskydden ett år efter leverans. Förstår de kanske kan bli bättre men de fungerar ok för mig.mikebike skrev:Till Model 3 är de (för) korta, men det medföljer förlängare och med dessa monterade blir de för långa.
Svenska bilarna ska få PPF enligt säljaren jag talade med igår. Men han hade frågat verkstadschefen och han hade inte hört något om stänkskydd som sagt. Men det är väl som vanligt. Fråga 10 olika anställda så får man 24 olika svar.jonasl skrev:Kollade igen och u har rätt. "Seems to be standard" säger Björn när han kollar på en annan bil efter att ha gnällt över de långa stänkskydden.grenhall skrev:Tror du Tesla sätter på olika långa stänkskydd? Lär vara samma överallt.jonasl skrev:Det var ju bara långa stänkskydd på den bilen de hämtade tyckte jag de konstaterade?
Norska bilarna verkade ju också ha PPF på "hundbenet" till skillnad från de svenska, antagligen också monterat på plats?
Visningsbilen i Segeltorp hade i alla fall ingetdera.grenhall skrev:
Svenska bilarna ska få PPF enligt säljaren jag talade med igår. Men han hade frågat verkstadschefen och han hade inte hört något om stänkskydd som sagt. Men det är väl som vanligt. Fråga 10 olika anställda så får man 24 olika svar.
Nej jag såg det. Men bilen i Mölndal hade stänkskydd. Så ja... Det är lite mysko...themax skrev:Visningsbilen i Segeltorp hade i alla fall ingetdera.grenhall skrev:
Svenska bilarna ska få PPF enligt säljaren jag talade med igår. Men han hade frågat verkstadschefen och han hade inte hört något om stänkskydd som sagt. Men det är väl som vanligt. Fråga 10 olika anställda så får man 24 olika svar.
Det är nog inget som kommer ändras. Inte närtid iallafall. Tesla har för vana att hålla nere alternativen.Honkan skrev:Halloj är ny här och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Träpanelen kan enkelt folieras, finns färdiga kit på tex Hamphi.Honkan skrev:Halloj är ny här och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Bokade du på något sätt eller hur gick det till?SveffeU skrev:Provkörde MY idag i Segeltorp. Motsvarade förväntningarna.
Japp. Samma här. De verkar vara dåliga på att det samlas smuts i de har jag hört, men rent praktiskt så fungerade de fint det året jag körde med de monterade på vår gamla M3.Matte skrev:För mig blev det stor skillnad, smutsmässigt, när Tesla satte på de korta stänkskydden ett år efter leverans. Förstår de kanske kan bli bättre men de fungerar ok för mig.mikebike skrev:Till Model 3 är de (för) korta, men det medföljer förlängare och med dessa monterade blir de för långa.
Jag gillar personligen träpanelen starkt. Var faktiskt en orsak för mig att inte beställa vita stolar (som jag annars gillar) till mina M3:or, pga. att de paketen även ersatte träpanelerna med alu-paneler.Honkan skrev:Halloj är ny här och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Det är ljust innertak som i att tyget är ljust.martinot skrev:Jag gillar personligen träpanelen starkt. Var faktiskt en orsak för mig att inte beställa vita stolar (som jag annars gillar) till mina M3:or, pga. att de paketen även ersatte träpanelerna med alu-paneler.Honkan skrev:Halloj är ny här och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Taket? Tänker du på att det blir ljust med solen som lyser igenom glaset?
pratade ni något om när MYP kan tänkas dyka upp i Sverige, är det fortfarande början av 2022 som gäller?SveffeU skrev:Bokade en visning m Sebastian. Eftersom de just fått in en Y för provkörning och vi hade åkt långväga fick vi provköra. Beställde en M Y P på plats!
Är ju typ exakt likadan interiör i Model 3. Enda sättet att ändra på det är väl att försöka skapa konsumenttryck gentemot Tesla så att de ändrar på det. Har väl inte lyckats, eller överhuvudtaget gjorts så många gånger. När de bytte till konstläder är väl det enda exemplet som jag kan komma på. Försök få så många som möjligt att lämna muntlig och skriftlig feedback till Tesla om att byta till svart innertak och något annat än brunt trä på intrumentpanelen...Honkan skrev:Halloj är ny och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Jo, det finns till dörrsidorma också, dock ingen alcantara vad jag sett. Men alcantara framtill och mattsvart på dörrarna fungerar nog också.SwedishAdvocate skrev:Är ju typ exakt likadan interiör i Model 3. Enda sättet att ändra på det är väl att försöka skapa konsumenttryck gentemot Tesla så att de ändrar på det. Har väl inte lyckats – eller överhuvud taget gjorts – så många gånger. När de bytte till konstläder är väl det enda exemplet som jag kan komma på. Försök få så många som möjligt att lämna muntlig och skriftlig feedback till Tesla om att byta till svart innertak och något annat än brunt trä på intrumentpanelen...Honkan skrev:Halloj är ny och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Alternativt: Beställ en bil och betala för att individualisera den. Innan det dök upp träpaneler i dörrarna också så fanns det ju tredjepartsprodukter med riktig kolfiber som man kunde ersätta träpanelen på instrumentbrädan med. Har inte kollat hur det är nu om det även finns till dörrsidorna... Vet inte om det går att byta tyget i innertaket. En komplicerande faktor är ju att det sitter krockskyddsgardiner där...
Finns kolfiber till dörrarna också, riktig eller wrap.mikebike skrev:Jo, det finns till dörrsidorma också, dock ingen alcantara vad jag sett. Men alcantara framtill och mattsvart på dörrarna fungerar nog också.SwedishAdvocate skrev:Är ju typ exakt likadan interiör i Model 3. Enda sättet att ändra på det är väl att försöka skapa konsumenttryck gentemot Tesla så att de ändrar på det. Har väl inte lyckats – eller överhuvud taget gjorts – så många gånger. När de bytte till konstläder är väl det enda exemplet som jag kan komma på. Försök få så många som möjligt att lämna muntlig och skriftlig feedback till Tesla om att byta till svart innertak och något annat än brunt trä på intrumentpanelen...Honkan skrev:Halloj är ny och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Alternativt: Beställ en bil och betala för att individualisera den. Innan det dök upp träpaneler i dörrarna också så fanns det ju tredjepartsprodukter med riktig kolfiber som man kunde ersätta träpanelen på instrumentbrädan med. Har inte kollat hur det är nu om det även finns till dörrsidorna... Vet inte om det går att byta tyget i innertaket. En komplicerande faktor är ju att det sitter krockskyddsgardiner där...
Plastbrädan är grymt ful i min M3, men jag har inte sett någon bil med träpanel på dörrarna i verkligheten.
Kolfiber kan passa i en sportbil, men känns utomordentligt fånigt i en SUV.jpetters skrev:Finns kolfiber till dörrarna också, riktig eller wrap.mikebike skrev:Jo, det finns till dörrsidorma också, dock ingen alcantara vad jag sett. Men alcantara framtill och mattsvart på dörrarna fungerar nog också.SwedishAdvocate skrev:Är ju typ exakt likadan interiör i Model 3. Enda sättet att ändra på det är väl att försöka skapa konsumenttryck gentemot Tesla så att de ändrar på det. Har väl inte lyckats – eller överhuvud taget gjorts – så många gånger. När de bytte till konstläder är väl det enda exemplet som jag kan komma på. Försök få så många som möjligt att lämna muntlig och skriftlig feedback till Tesla om att byta till svart innertak och något annat än brunt trä på intrumentpanelen...Honkan skrev:Halloj är ny och inbiten Audi fantast men tänkte köp mig en Tesla som nästa bil och Model Y är en stark kandidat, det ända som jag har lite svårt för är att det är ljust innertak och träpanel interiört på en performance model, någon som vet om det kommer ändras eller hur känner ni kring detta ??
Alternativt: Beställ en bil och betala för att individualisera den. Innan det dök upp träpaneler i dörrarna också så fanns det ju tredjepartsprodukter med riktig kolfiber som man kunde ersätta träpanelen på instrumentbrädan med. Har inte kollat hur det är nu om det även finns till dörrsidorna... Vet inte om det går att byta tyget i innertaket. En komplicerande faktor är ju att det sitter krockskyddsgardiner där...
Plastbrädan är grymt ful i min M3, men jag har inte sett någon bil med träpanel på dörrarna i verkligheten.