Sida 37 av 53
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 16:39
av Verdi
Bjelke skrev:Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Hehe. När de sänkte priserna på begagnat så drog jag ett mail till "min" säljare och bad om ett inbytesförslag mot en P85D. Har inte hört nåt än.
Jag tror det arbetar väldigt ostrukturerat och så glömmer de bort en massa. Eller så är de mer cyniska och sorterar hårt bland sina case?
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 16:43
av SR-71-BlackBird
Bjelke skrev:Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 17:06
av Bjelke
SR-71-BlackBird skrev:Bjelke skrev:Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 18:24
av Tars
Bjelke skrev:SR-71-BlackBird skrev:Bjelke skrev:Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig.

Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 18:46
av Crappy
Bjelke, hur tänkte du nu?
Bli uppringd på en annan dag än på en torsdag?

Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 18:56
av Tars
Crappy skrev:Bjelke, hur tänkte du nu?
Bli uppringd på en annan dag än på en torsdag?

Just de!
Hur vågar du???
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 20:24
av Bjelke

ja jäklar...
Dom kanske borde ändra på sidan så att när man skickat in sin förfrågan så borde svaret vara
"Hej och tack för ditt intresse för en Tesla, vi hör av oss en Torsdag..."
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 20:32
av Tars
Torsdagar är fina
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 21:44
av AVIONIX
kangru skrev:Kan det inte vara dax för nästa facelift?
Model 3 inredning i Model S....
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 24 okt 2017 21:50
av Yxel
Fick mail om provkörning igår, tror jag anmälde intresse tidigt i somras
De verkar ligga efter rent allmänt...
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 26 okt 2017 06:50
av Bjelke
Tars skrev:Bjelke skrev:SR-71-BlackBird skrev:Bjelke skrev:Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig.

Har nu skickat in för tredje gången men förväntar mig inte längre att bli uppringd, och en snikTesla blir om några dagar 9000kr dyrare...
Frågade sambon igår om det är ok med en Tesla istället för Leafen, och fast jag påminde om att den är jäkligt mycket större så svarade hon ja
Nu lägger jag nog ner det här ett tag och åker vidare riktigt billigt istället.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 02:01
av improwise
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 06:45
av Bjelke
improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 06:58
av mans71
Har genomgående bara positivt att säga om SC Mölndal. På tårna, svarar snabbt och är väldigt serviceinriktade. Har faktiskt inte haft så bra bemötande på någon annan märkesverkstad tidigare.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 22:14
av Tars
Bjelke skrev:improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Inte bra....
Rent utsagt pinsamt.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 22:23
av Bjelke
Tars skrev:Bjelke skrev:improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Inte bra....
Rent utsagt pinsamt.
Och nu har det gått ytterligare en dag och ff ingen respons fastän jag nu även skickat sms direkt...
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 22:24
av bylund
Min erfarenhet är att det inte är ofta de svarar på telefon när man ringer, men att de svarar på e-post eller ringer tillbaka om man e-postar. Det längsta jag fått vänta på återkoppling har varit två dagar.
Bästa erfarenheten var när jag var på genomresa i Tyskland förra sommaren och hade kramats lite med en sten, och ringde Tesla service i Stuttgart. Jag kom till en telefonsvarare, och lade på utan att lämna meddelande då jag trodde de stängt för dagen, och tänkte ringa tillbaka nästa dag. 15 min senare ringer de upp och undrar om de kan hjälpa till med något.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 22:30
av Bjelke
E-post har jag testat, först en direkt till en av dom och sedan till deras gemensamma, och det var väl typ
en vecka sedan nu...
Man får väl nöta på helt enkelt, det är så det är med en Tesla bara...
Tyvärr inte så enkelt att svänga in där när man bor 25 mil ifrån bara, konstig känsla eftersom jag är uppväxt i just Väsby...
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 22:36
av Nicke Nyfiken
mans71 skrev:Har genomgående bara positivt att säga om SC Mölndal. På tårna, svarar snabbt och är väldigt serviceinriktade. Har faktiskt inte haft så bra bemötande på någon annan märkesverkstad tidigare.
Jag har samma erfarenhet av SC Mölndal. Jag har tidigare oftast mailat direkt till ZK och nästan alltid fått svar inom någon timme. Men nu sedan hon slutat så har jag mailat på den gemensamma mailen och ändå fått svar samma dag varje gång. Samma sak på SC i Köpenhamn.
Jag är väldigt nöjd med service och tillgänglighet hittills. Det är bara Lexus som slår dem av de märkesverkstäderna jag har erfarenhet av.
Ska bli intressant att se hur det kommer att fungera i Malmö när de kommer igång där.
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 27 okt 2017 23:43
av nicklasandersson
Jag åker med till göteborg för de har levererat bra service. Egentligen är mycket ZK’s förtjänst. Verkligen rätt person på rätt plats. Så har hon slutat alltså? :-/
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 28 okt 2017 10:46
av Advocatus Diabolo
nicklasandersson skrev:Jag åker med till göteborg för de har levererat bra service. Egentligen är mycket ZK’s förtjänst. Verkligen rätt person på rätt plats. Så har hon slutat alltså? :-/
Ja, de hade verkligen ändlägen i Göteborg. Underbara ZK och så den Dryge, Onåbare Översittaren CH.

Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 31 okt 2017 00:49
av improwise
Bjelke skrev:improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien

Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 31 okt 2017 06:50
av Schelin
improwise skrev:Bjelke skrev:improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien

Inte varit i behov av så mycket kontakt, men de få gånger så har jag skickat ett mail och så har de hört av sig inom någon dag. Sköter sig bättre än mina förväntningar, sist jag hämtade bilen hade de tvättat den också (var väldigt skitig)
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 01 nov 2017 19:11
av Verdi
Schelin skrev:improwise skrev:Bjelke skrev:improwise skrev:Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då

), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här

Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien

Inte varit i behov av så mycket kontakt, men de få gånger så har jag skickat ett mail och så har de hört av sig inom någon dag. Sköter sig bättre än mina förväntningar, sist jag hämtade bilen hade de tvättat den också (var väldigt skitig)
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Servicen jag fått av SC i Upplands Väsby har varit makalös. Bilen är alltid tvättad när man får tillbaka den och min bil har de även hämtat och lämnat här på uppfarten.
För övrigt dök det upp en demo Model S tidigare idag. Samma svarta 75D med gamla prestandan som visades förut. Men nu såg jag att den är borta igen. Ryktet går att de ska plocka fram demobilarna igen mot andra halvan av december för att maxa försäljningen under 2017. Att de sparar på krutet så att de kan göra snabba avslut då...
Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 01 nov 2017 21:25
av improwise
Verdi skrev:För övrigt dök det upp en demo Model S tidigare idag. Samma svarta 75D med gamla prestandan som visades förut. Men nu såg jag att den är borta igen. Ryktet går att de ska plocka fram demobilarna igen mot andra halvan av december för att maxa försäljningen under 2017. Att de sparar på krutet så att de kan göra snabba avslut då...
Vad är logiken i det, en bil såld i november är väl också 2017?