Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Fel tråd….ursäkta
Senast redigerad av JOhlsson, redigerad totalt 1 gånger.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Insåg att det var en sak jag glömt fråga om tidigare men som någon kanske har koll på. Visst är det så att samtliga bilar numera har de nya strålkastarna?
Matrix headlights – yes!oxe skrev:Insåg att det var en sak jag glömt fråga om tidigare men som någon kanske har koll på. Visst är det så att samtliga bilar numera har de nya strålkastarna?
Memo från Tesla:
” We are transitioning Model 3 and Model Y to a new headlight design, which is eventually going to be consistent across all variants, globally. By Q1 2021, we expect all Model 3 and Model Y vehicles to feature this new unit. ”
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Oj, snart dags! gick från est. i juni till 3-17 mars idag
och jag la inte till vinterdäck, trodde inte jag skulle bli tilldelad bil så snabbt, haha..

Hej alla!
Martin här, blivande Teslaägare. Tänkte bara presentera mig och ge lite info om min beställning.
Bilen som är beställd är en LR, grå med svart interiör, drag och Aerofälgar. Beställd 9/1, fick precis slutfaktura och hittar numera VIN på hemsidan. Beräknad leverans 3-17/3 till malmö.
Nu hoppas man bara att alla uppgraderingar är med, t.ex Ryzen
Martin här, blivande Teslaägare. Tänkte bara presentera mig och ge lite info om min beställning.
Bilen som är beställd är en LR, grå med svart interiör, drag och Aerofälgar. Beställd 9/1, fick precis slutfaktura och hittar numera VIN på hemsidan. Beräknad leverans 3-17/3 till malmö.
Nu hoppas man bara att alla uppgraderingar är med, t.ex Ryzen

Haha, samma sak härME3 skrev:Oj, snart dags! gick från est. i juni till 3-17 mars idagoch jag la inte till vinterdäck, trodde inte jag skulle bli tilldelad bil så snabbt, haha..

Dags att hetsköpa vintersulor med andra ord?Dode83 skrev:Haha, samma sak härME3 skrev:Oj, snart dags! gick från est. i juni till 3-17 mars idagoch jag la inte till vinterdäck, trodde inte jag skulle bli tilldelad bil så snabbt, haha..

- Martin E-tron
- Teslaägare
ME3 skrev:Oj, snart dags! gick från est. i juni till 3-17 mars idagoch jag la inte till vinterdäck, trodde inte jag skulle bli tilldelad bil så snabbt, haha..
När beställde du ?? Ja vill inte ha min nu, måste få den i Juni!!
Ja beställde 5/1 -2022

- Martin E-tron
- Teslaägare
Du kan skippa denna och hoppas att nästa matching är närmare juni och inte augustiMartin E-tron skrev:Helvete... Fått Mars nu....
- Martin E-tron
- Teslaägare
Pratade med min SA, ska vara lugnt att hoppa av o sen matcha i juni.. Får hoppas det håller..
- Martin E-tron
- Teslaägare
Ok, nu har jag kanske löst det med tillbakalämning av min bil så det går att lösa.
Då kommer nästa fråga, sista mars lär det vara rätt mycket vinter, kan man byta däck på plats ? Eller hur fan gör man då, kommer köpa egna däck till bilen
Då kommer nästa fråga, sista mars lär det vara rätt mycket vinter, kan man byta däck på plats ? Eller hur fan gör man då, kommer köpa egna däck till bilen
Samma här. 1-15 mars dök upp i appen nu. Hade hoppats på att maj skulle gälla då jag inte köpte till vinterdäckMartin E-tron skrev:Helvete... Fått Mars nu....

Beställd Model3 LR. Leverans maj 2022
- Martin E-tron
- Teslaägare
Hoppade av, för mycket strul med vinterhjul o tillbaka lämning av gamla bilen då ja äger vinterdäcken m.m. på den...
Får hoppas på en bra match i Maj nu istället !
Fan så tråkigt... Var rätt sugen !
Får hoppas på en bra match i Maj nu istället !

Fan så tråkigt... Var rätt sugen !
Frågade precis min SA hur man gör med vinterdäck, om man kan ta med en uppsättning däck till Trosta och byta på plats – tänkte nämligen köpa egna...wanderlei skrev:Samma här. 1-15 mars dök upp i appen nu. Hade hoppats på att maj skulle gälla då jag inte köpte till vinterdäckMartin E-tron skrev:Helvete... Fått Mars nu....
Någon annan som har bättre förslag?

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Man beställer vinterhjul och får dessa levererade till en samarbetspartner i närområdet.ME3 skrev:Frågade precis min SA hur man gör med vinterdäck, om man kan ta med en uppsättning däck till Trosta och byta på plats – tänkte nämligen köpa egna...wanderlei skrev:Samma här. 1-15 mars dök upp i appen nu. Hade hoppats på att maj skulle gälla då jag inte köpte till vinterdäckMartin E-tron skrev:Helvete... Fått Mars nu....
Alternativt köper av ABS Wheels i Arlandastad, något jag gjorde till gamla bilen och även till den kommande. Dock konstaterade jag igår kväll att de däck som ABS rekommenderat ger 2,2% minskad omkrets, jag vill ju helst ha högre däcksidor än original. Nu vill de ha 1200 kr i returavgift för de däcken.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Min plan är att köpa via bythjul.com med leverans och byte till ombud väldigt nära SCME3 skrev:Frågade precis min SA hur man gör med vinterdäck, om man kan ta med en uppsättning däck till Trosta och byta på plats – tänkte nämligen köpa egna...wanderlei skrev:Samma här. 1-15 mars dök upp i appen nu. Hade hoppats på att maj skulle gälla då jag inte köpte till vinterdäckMartin E-tron skrev:Helvete... Fått Mars nu....

Väntar på Juniper P
Tesla Model 3 LR vit/vit med drag -22
- Martin E-tron
- Teslaägare
HAHAHAH... Inte sant.
Jag ändrade mig, ringde till min säljare o sa att jag tar den, redan borta...
Får hoppas på en ny matchning igen, om ja får det så tar jag med mig domkraft samt däcken o byter bara på plats där tänkte jag
Jag ändrade mig, ringde till min säljare o sa att jag tar den, redan borta...

Får hoppas på en ny matchning igen, om ja får det så tar jag med mig domkraft samt däcken o byter bara på plats där tänkte jag
Som sagt i tidigare tråd. Beställde den 29/1 min T3-P.
Hade Maj som leveransdatum. Uppdaterad idag till Feb 28-Mars 14.
Rooooooliiiiiigt

Hade Maj som leveransdatum. Uppdaterad idag till Feb 28-Mars 14.
Rooooooliiiiiigt

- DanielOrneling
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel114610
Ni som fått tilldelning för Februari/Mars, vad har ni för färgval?
Jag beställde själv en M3 LR röd redan 5:e oktober (bad om leverans i Q1), men väntar fortfarande på matchning trots att andra som beställt i januari blivit matchade redan.
Jag beställde själv en M3 LR röd redan 5:e oktober (bad om leverans i Q1), men väntar fortfarande på matchning trots att andra som beställt i januari blivit matchade redan.
Vit multicoat. Röd verkar inte lika poppis (kostar ju extra) så kanske därför det tar lite längre tid?DanielOrneling skrev:Ni som fått tilldelning för Februari/Mars, vad har ni för färgval?
Kan man hämta ut bilen på helg (lördag) i malmö?
Någon som vet om detta?
Någon som vet om detta?
Senast redigerad av zaros, redigerad totalt 1 gånger.
Det är ett lotteri, jag väntar på en M3 svart/svart vilket torde vara en av det mest populära kombinationerna, beställd i oktober och fortfarande ingen prognos mer än ett muntligt feb/mars.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Har också en röd beställd i november, en P.DanielOrneling skrev:Ni som fått tilldelning för Februari/Mars, vad har ni för färgval?
Har inte heller blivit matchad än. Står bara februari i appen.
- Martin E-tron
- Teslaägare
Om ja inte får en matchning igen innan juni så dör jag fan av skratt att ja var så SJUKT snabb på att avboka
Egentligen är ja så förbannad på mig själv att ja kan skjuta mig själv men det måste tänka: Det är en bil bara...

Egentligen är ja så förbannad på mig själv att ja kan skjuta mig själv men det måste tänka: Det är en bil bara...